Compania Regional Air Services (RAS), deţinătoare a Aeroportului Internațional „Alexandru Podgoreanu” Tuzla, anunță printr-un comunicat, deschiderea punctului de trecere a frontierei de stat și a biroului vamal, în baza Hotărârii de Guvern adoptate în data de 21 august 2025.
Conform comunicatului, această măsură vine ca un act de normalitate și corectitudine administrativă, răspunzând unei cereri reale și presante a pieței.
Importanța strategică a Aeroportului Tuzla
Aeroportul Tuzla este certificat pentru trafic aerian internațional prin Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 1133/2013 și are o relevanță strategică incontestabilă pentru economia regională și națională. Cu toate acestea, până în prezent, a funcționat ca singurul aeroport internațional din România fără un punct de frontieră operativ, situație care a generat blocaje nejustificate și a inhibat dezvoltarea firească a transportului aerian.
Prin investiții proprii și proiecte europene majore, cu o valoare ce depășește 25 de milioane de euro, aeroportul a realizat lucrări de modernizare de anvergură, incluse în Masterplanul General de Transport, între care:
Conformarea la cerințele de siguranță și securitate aeroportuară
Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii aeroportuare
Infrastructura Aeroportului Internațional „Alexandru Podgoreanu” Tuzla atinge cele mai înalte standarde de siguranță și securitate, îndeplinind toate condițiile tehnice și legale necesare pentru gestionarea traficului internațional.
Sprijin pentru securitatea energetică a României
Elicopterele RAS deservesc deja platformele marine de extracţie de petrol şi gaze aflate în zona de ape de mică adâncime (40-50 NM de țărm), precum și infrastructurile fixe și mobile ale proiectului din zona de ape adânci (100-110 NM de țărm).
Cel mai amplu program de explorare și extracție de gaze naturale din zona economică românească a Mării Negre este un pilon fundamental pentru securitatea energetică a României. Existența unui punct de frontieră pe Aeroportul Tuzla era, prin urmare, o necesitate legală și logistică, indispensabilă pentru controlul vamal al pasagerilor și pentru eficiența operațiunilor.
Beneficii imediate pentru comunitate și industrie
Fluidizarea transportului aerian internațional în regiune
Creșterea siguranței în operarea zborurilor
Valorificarea investițiilor publice și private deja realizate
Consolidarea rolului Aeroportului Tuzla ca hub pentru aviația generală și industria petrolului și gazelor
Cererea pentru zboruri internaționale a fost întotdeauna ridicată pe acest aeroport și a crescut exponențial după modernizarea infrastructurii, în aprilie 2024.
Precizări
Deschiderea punctului de trecere a frontierei de stat și a biroului vamal pe Aeroportul Internaţional Tuzla nu are nicio legătură cu activitatea aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu, cele două obiective aviatice adresându-se unor segmente de piață complet distincte.
Există mai multe studii cu privire la aria de captare aeroportuară care arată fără echivoc faptul că nu există nicio suprapunere între cele două infrastructuri şi că acestea coexistă şi se pot dezvolta până la maximum de potenţial fără să interfereze.
Adrian Vasilache, Comandantul aeroportului Tuzla, directorul General al companiei Regional Air Services: „Considerăm acest prilej potrivit pentru a lămuri odată pentru totdeauna faptul că interesele noastre comerciale nu se suprapun cu aeroportul care deserveşte nordul litoralului. Tuzla este dedicată sudului Dobrogei şi altor tipuri de operaţiuni de zbor. Avem nişa noastră de activitate, în care excelăm, iar colegii de la Mihail Kogălniceanu ne sunt parteneri, nu rivali.”
Speculațiile apărute în anumite publicații nu au niciun temei: Aeroportul Internațional „Alexandru Podgoreanu” Tuzla întreţine o relaţie fructuoasă şi colaborativă, în niciun caz una competitivă cu Aeroportul Internaţional Mihai Kogălniceanu.
Declarație oficială
„Deschiderea punctului de frontieră la Aeroportul Tuzla este o decizie firească și necesară. Înseamnă normalitate, siguranță și eficiență. Mulțumim tuturor celor care au contribuit la deblocarea acestui proces și suntem mândri de echipa noastră, care a transformat Aeroportul Tuzla într-un adevărat paradis al aviației generale” – Adrian Vasilache, Comandantul Aeroportului Tuzla, Directorul General al companiei Regional Air Services.
Compania Regional Air Services (RAS) este operator cu tradiție şi remarcabile performanţe în nişa sa de activitate din transportul aerian.
 
					 
                       
                       
                       
                       
                       
                      
@ expertii care comenteaza pe aici
A/P Kogalnicenu este din punct de vedere al turistilor, valabil doar pentru Mamaia.
A/P Tuzla inseamna o deschidere turistica formidabila, pentru statiuni. Aflat la sud de cele doua Eforii, evita problemele crancene de trafic din sezon EX: cosmarul traversarii celor doua giratorii de la Eforie Nord. Traficul de turisti straini ce veneau tot anul la Neptun pentru tratament, s-a diminuat considerabil in ultima decada, pentru ca acestia au preferat Bulgaria, unde litoralul este deservit de un numar suficient de aeroporturi. Ex: Degeaba are hotelul Cocor o baza ultramoderna de tratament, cand turistii sunt obligati sa parcurga terestru 50 Km de la Kogalnicenu, cu trecere prin infernul de la Eforie. Tuzla inseamna, in opinia mea si o varianta pentru turistii romani din vestul tarii, care pierd zile din concediu, traversand tara cu masina personala.
BRAVO, RAS ! BRAVO SI PATRONULUI DORIN IVASCU, CE A REALIZAT ACEST A/P IN CONDITIILE UNEI OPOZITII CRANCENE !