Pe ce locuri se află cei doi români după prima etapă. Bursa favoriţilor. Care sunt ţările debutante. Câţi rutieri sunt pentru prima dată în Il Giro. Cine sunt rutierii cu cele mai multe participări. Câţi câştigători din anii trecuţi sunt aliniaţi la start.
Contador are deja secunde bune în faţa lui Richie Porte
Ediţia cu nr 98 a Turului Italiei (Il Giro) a debutat duminică cu o etapă de contratimp pe echipe, desfăşurată pe o distanţă de 17,6 km între San Lorenzo Mare şi Sanremo. Etapa a fost câştigată, aşa cum se anticipa, de către echipa Orica GreenEdge, specialistă a probei, cea care a câştigat etapa similară şi în 2014. Dar principalul eveniment al primei etape nu îl reprezintă victoria echipei australiene, ci faptul că marele favorit, Alberto Contador a luat deja un avans faţă de principalii săi rivali: + 6 secunde faţă de Fabio Aru, + 12 secunde faţă de Rigoberto Uran şi, foarte important, + 20 de secunde faţă de al doilea mare favorit, Richie Porte. Cei doi rutieri români care participă în premieră în Il Giro, sunt clasaţi în acest moment după locul 150, în funcţie de performanţa echipelor lor. Gruparea la care este angajat Eduard Grosu a terminat pe locul 20 din 22 de echipe, dar Grosu nu s-a aflat în cvintetul care a punctat. Este şi motivul pentru care el este mai slab clasat decât Tvetcov, deşi echipa sa a terminat ultima cursa. Tvetcov a fost însă al doilea membru al cvintetului. Evident, nu se pune problema obţinerii de către cei doi români a unir rezultate de senzaţie. Ei sunt în echipe ProContinentale (un fel de echipe de liga a II-a – n.a.) care sunt net inferioare celor de ProTour. În plus, cei doi nu sunt rutieri de clasament general, ci în acest moment sunt doar servanţi în echipele lor. Eventual cei doi vor fi folosiţi în evadări unde vor avea vizibilitate mare. Dacă ei vor termina turul, atunci aceasta va fi o performanţă de excepţie.
Clasament contratimp echipe
- Orica GreenEdge – 19:26
- Tinkoff-Saxo +7”
- Astana Pro Team + 13”
- Etixx-Quick Step + 19”
- Movistar Team + 21”
…
20. Nippo-Vini Fantini
22. Androni Sidermec
„Tricoul roz – clasamentul general
- Simon Gerrains (Orica GreenEdge) – 19:26
- Michael Matthews (Orica GreenEdge) – a.t.
- Michael Hepburn (Orica GreenEdge) – a.t.
…
10. Alberto Contador (Tinkoff-Saxo) + 7”
13. Fabio Aru (Astana Pro Team) + 13”
27. Rigoberto Uran (Etixx-Quick Step) + 19”
57. Richie Porte (Team Sky) + 27”
153. Serghei Tvetcov (Androni-Sidermec) + 1:03
159. Eduard Grosu (Nippo-Vini Fantini) + 1:09
Cifrele Il Giro 2015
- 21 de etape are ediţia 2015 a turului
- 3.486 de km vor fi parcurşi în 2015
- 198 de rutieri sunt angrenaţi în Il Giro
- 9 rutieri sunt în fiecare echipă
- 22 de echipe participă în tur
- 17 echipe de categoria Pro Tour
Ag2r La Mondiale (Franţa)
Astana Pro Team (Kazahstan)
BMC Racing Team (SUA)
Etixx-Quick Step (Belgia) – vechiul nume: Omega Pharma-Quick Step
FDJ.fr (Franţa)
IAM Cycling (Elveţia)
Lampre-Merida (Italia)
Lotto Soudal (Belgia) – vechiul nume: Lotto Belisol
Movistar Team (Spania)
Orica GreenEDGE (Australia)
Team Cannondale-Garmin (SUA) – rezutată din fuziunea Cannondale + Garmin Sharp
Team Giant-Alpecin (Germania) – vechiul nume: Team Giant-Shimano
Team Katusha (Rusia)
Team Lotto NL-Jumbo (Olanda) – vechiul nume: Belkin Pro Cycling, ex Rabbobank
Team Sky (Marea Britanie)
Tinkoff-Saxo (Rusia)
Trek Factora Racing (SUA)
- 5 echipe de categoria Pro Continental
Androni-Sidermec (Italia) – vechiul nume: Androni Giocattoli-Venezuela
Bardiani-CSF Pro Team (Italia)
CCC Sprandi Polkowice (Polonia) – vechiul nume: CCC Polkowice Polsat
Nippo-Vini Fantini – vechiul nume: Team Nippo-De Rosa
Southeast (Marea Britanie) – vechiul nume: Neri Sotolli
- 36 de ţări sunt reprezentate în Il Giro
(Italia – 59 de rutieri, Franţa – 15, Belgia şi Olanda – 12, Spania şi Australia – 11)
- 4 ţări sunt reprezentate în premieră în Turul Italiei
(România, Bulgaria, Albania şi Etiopia)
- 41 de rutieri sunt debutanţi în Turul Italiei
(Polonia – 5 debutanţi, Italia – 4, Rusia, SUA, Elveţia – 3, Franţa, Belgia, Olanda, Spania, Germania, Cehia, România – 2, Australia, Portugalia, Canada, Japonia, Noza Zeelandă, Etiopia, Bulgaria, Estonia, Albania).
- 9 rutieri au minim 8 participări în Il Giro
(Alessandro Petacchi – 13, Matteo Tosatto, Sylvester Szmid – 11, Paolo Tiralongo – 10, Damiano Cunego, Franco Pellizotti – 9, Domenico Pozzovivo, Ivan Basso şi Brett Lancaster – 8)
- 39 dintre rutierii aliniaţi la start au câştigat etape între 2001 şi 2014
(Alessandro Petacchi – 22 etape, Ivan Basso – 6 etape, Damiano Cunego – 4 etape)
- 4 dintre rutierii aliniaţi la start sunt câştigători ai turului
Ivan Basso (2010 şi 2006), Ryder Hesjedal (2012), Alberto Contador (2008), Damiano Cunego (2004)
Bursa favoriţilor
- Clasament general
***** Alberto Contador
**** Fabio Aru, Richie Porte
*** Domenico Pozzovivo, Rigoberto Uran, Jurgen Van Den Broeck
** Ryder Hesjedal, Beñat Inxtausti, Leopold Konig, Roman Kreuziger
* Damiano Caruso, Damiano Cunego, Ion Izagirre, Mikel Landa, Franco Pellizotti, Mikel Nieve, Sebastian Henao Ivan Basso, Przemyslaw Niemiec, Carlos Betancur, Diego Ulissi
- Sprinteri
***** Michael Matthews
****Juan Jose Lobato, Elia Viviani, Sacha Modolo
***Andre Greipel, Luka Mezgec
**Giacomo Nizzolo, Grega Bole
*Heinnrich Haussler, Roberto Ferrari, Alessandro Petacchi
- Căţărători
*****Alberto Contador, Richie Porte
****Fabio Aru, Rigoberto Uran, Stefano Pirazzi, Sebastian Henao
***Dario Cataldo, Ryder Hesjedal, Domenico Pozzovivo
**Yonathan Monsalve, Franco Pellizotti, Ivan Basso
*Giovani Visconti, Mickel Nieve.
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.