Alegătorul român este deosebit de raţional, fără partizanate încăpăţânate, foarte greu de păcălit şi din ce în ce mai neîncrezător în „producţia de vorbe”, fie ea provenind de la politicieni sau de la mass-media, afirmă sociologul Alin Teodorescu.
Într-un interviu acordat AGERPRES, în contextul în care pe 27 septembrie s-au împlinit 20 de ani de la alegerile parlamentare şi prezidenţiale din 1992, sociologul spune că agenda publică din România are o „remarcabilă stabilitate”, de peste zece ani pe primul loc în agenda publică aflându-se combaterea corupţiei, apoi creşterea nivelul de trai.
Sociologul menţionează că, de doi ani, publicul românesc cere trei lucruri, care au fost denumite de sociologi „cele trei nule” – zero deficite, zero corupţie, zero demagogie -, dar niciun politician actual nu reuşeşte să îndeplinească aceste cerinţe.
De asemenea, Alin Teodorescu subliniază că mass-media generează creşterea volumului de cunoştinţe, dar nu determină comportamentul electoral.