Autostrada despre care se vorbeşte de 52 de ani

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a declarat că Autostrada Brașov-Comarnic, a cărei valoare va ajunge la un miliard de euro, va putea fi decontată din fonduri europene dacă se vor respecta procedurile de achiziție publică și implementare.

„Din 1968, de 52 de ani se discută despre realizarea acestui tronson autostradă care are 58 de kilometri și o valoare de aproximativ un miliard de euro. Discuția despre aceste parteneriate public-private sunt o poveste fără sfârșit. Comarnic-Brașov pentru orice studiază rețelele de transport trans-european este vede foarte ușor că este parte din rețeaua TNT Comprehensive. Din acest punct de vedere, ca și eligibilitate nu este o problemă pe fonduri europene. Dar chiar dacă ea până la urmă se va realiza din sursele bugetului de stat, nu are foarte mare relevanță sursa de finanțare, noi, ulterior, dacă respectăm regulile Uniunii Europene în ceea ce privește eligibilitatea, putem să o decontăm ulterior s-o decontăm ulterior din fonduri eruopene, atâta timp cât respectăm procedura de achiziție publică și procedura de implementare a proiectului”, a spus ministrul, într-o intervenție telefonică la Antena 3.

Acesta a mai punctat că succesul avansării proiectelor de infrastructură îl reprezintă stabilitatea politică și decizională, dar și realizarea corectă a documentației.

„Eu cred că urgent aceste documentații tehnico-economice care trebuie actualizate, fiindcă discutăm chiar din 1968 despre acest tronson de autostradă, trebuie actualizate aceste documentații, și ieșit din zona aceasta de instabilitate decizională, pentru că secretul altor state, care au proiecte mult mai avansate de infrastructură decât noi, acesta a fost: și-au făcut documentațiile tehnico-economice și au avut stabilitate atât în zona politicului, cât și în zona de specialiști care au implementat aceste proiecte”, a explicat Marcel Boloș.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

11 Comentarii

  1. Ministrul ca și tot guvernul romaniei sunt aerieni, total fuduli și incompetenți,.. Dacă nu trec pe la Davos și preferă limbi la Bibi,. nu știe cum trebuie să procedeze. Păi ar fi cazul să uite de autostrăzi. Nu mai e nevoie de ele.. In câțiva ani parcul de mașini scade drastic, deci liniștit incapi și pe șoselele existente,..dacă mai vrei să te obosești cu volanul și nu preferi un tren de mare viteză, confortabil, pentru mărfuri și pasageri, dotat cu de toate și urmat de un transport local eficient, electric, ieftin. Uite la astea ar trebui să mediteze, dacă are cu ce ministrul transporturilor, plus premierul,. Este sugestia UE, este Green deal-ul oferit sau obligator de efectuat.. Oricum ar fi mai ieftin, mai rapid, mai ecologic o cale ferată rapidă, cu peste 200, sau chiar 300 km pe oră,.decât o autostradă când trebuie să distrugi natura. Pricepuși bree, rect-ore??

    • Daca tot vorbeste Bolosh de hartii care costa bani grei, ar trebui amintit ca proiectul intocmit de la A la Z pentru fosta viitoare autostrada Pitesti-Sibiu exista la sertar dar nimeni nu vrea sa-l scoata de acolo. Un batran inginer proiectant vorbea la tv acum cativa ani despre acest proiect facut de meseriasii adevarati (si nu copilandrii habarnamisti de acum) din timpul lui Ceausescu cu toate anexele tehnice aferente. Daca Ceausescu mai traia, autostrada pe valea Oltului era construita.

  2. Aici sunt de acord cu „Marele Urs”. Eu cred ca rezolvarea si realizarae unor ineluri rutiere la Comarnic, Sinaia-Busteni-Azuga si Predeal-Rasnov ar decongestiona in mare parte traficul de wekend si de sarbatori de pe Valea Prahovei si ar salva virginitatea Vaii, unica in Europa si in Lume ca frumusete. Sa nu ma injurati prea tare !. Cunosc Valea Prahovei la minutie si sufar la fel ca voi in wekend si sarbatorile legale pe traseul rutier actual. Iar pe militienii de la Comarnic, Sinaia si Busteni i-as ineca in Prahova, pentru ca intentionat si din dusmanie complica si paralizeaza si mai mult traficul, atat sunt de batuti in cap si dusmanosi…?!

  3. Sa fim seriosi, daca de 52 ani se vorbeste, inseamna ca nu se va face si punct. Cum sa mai crezi asenenea promisiuni daca nu s-au indeplinit in peste jumatate de secol cand se mai putea face si cand era forta de munca calificata real?

  4. Da respectati in puii mei toate procedurile, accesati fonduri europene, furatzi mai putzin si apucati-va de treaba ca de vorbe ne-am saturat. Numai vorbe si rahat stiti sa produceti voi politicienilor…

    Vedeti ca asteptam sa faceti si autorstrada Moldova…

    Puneti mana pe treaba ca altfel va ia mama dracului de nu va mai pot scapa nici serviciile si nici americanii, nenorocitilor.

  5. Esenta declaratiei e cu totul alta, dar ce poti sa ceri de la comentatori dogmatici? Din declaratie se extrage promisiunea ca autostrada o sa se inceapa in secolul viitor, asigurandu-se continuitatea decizionala a neostalinistilor sefi! Mi se pate insa la fel de monstruos sa propui „frectii pe picioare de lemn” de genul „inelelor rutiere”, care oricum vor face parte din autostrada himera si, asa cum e exemplul Capitalei o sa se faca in mileniul patru. Inelele rutiere ar fi fost de actualitate acum 30 de ani, de cand cu „libertatea” introducerii in tara a rablelor occidentale, eventual pasaje subterane necesare si in marile orase pt descongestionarea circulatiei rutiere. Autostrada nu are voie sa treaca prin sau aproape de statiuni ceea ce face necesare inelele/centurile. Tunelurile si viaductele in genul acelora din Italia, Franta si Elvetia s-ar incadra perfect in „miliardul” avansat SCELERAT de bolsevicul responsabil pe speta…

  6. INTRAȚI PE DRUMUL JUDEȚEAN, precum chinezii si constructiile lor, ALTERNATIVA LA DN1, si FACETI-L INTR-O LUNĂ!
    Trimiteți toate utilajele acolo, banii necesari, ca recuperați apoi inzecit prin decongestionare trafic valea Prahovei.
    Lasati dreacu ‘ macar o dată DEMOCRATIA si licitațiile si faceți ca ceaușescu in cateva zile un obiecgiv.
    Nu e nevoie de „capitslism” intotdeauna, leneșilor.
    Hai, faceti ALTERNATIVA RAPID, UIMIȚI LUMEA KARGA, ADUCETI IAMENI, UTILAJE MODERNE, TEHNOLOGII INOVATOARE, ARĂTAȚI CĂ NU SUNTEȚI PROȘTII LUMII IN CONSTRUCȚII!

  7. sa fie si cu 100/km si ar fi minunat, Bucuresti-Brasov sunt 160 km, deci in doua ore daca punem statiile ar fi deja un vis…prea frumos…a fost odata cand in Romania 190 km se faceau in doua ore si ”un pic” fara electrificare…azi nici nu stiu daca mai exista fara schimbare/intrerupere…

  8. Ca si oricare ministru care a venit inainte fie de la psd fie de la pdl-pnl,nici acesta nu spune advaruri ci trage pe discurs electoral.Cum sa supere „electoratul”de ambele parti?De la prapastiile lui mandolina, catu, aia de la muncii,,aia d ela educatie si altora,a trecut la ce?la povestea care nu este de acum din actual ci,fratilor, de la 68m,de 52 de ani! Vorba catavencilor,de la 48!In mare fala si aroganta nemteasca tipic, tovul Iohannis si-a instalat competentii, care iata, sunt extrem de profunzi!@Niic nenea Marcel Bolos-fie-i numele impins sus pe scari de oportunistii liberali- trecatori si mincinoasi- el/pardon dansul, nu ne spune deloc ce a gasit prin scripte, ce miliarde s-au pulverizat,vaporizat,dizolvat si pe unde, ce contracte s-au incheiat si ce studii de „fezabilitate” infinite, fara safrsit s-au papat de proiectanti,specialisti ai UE trimis aici la alfabetizare ,de ce Sova a cautat la nemurire ctr.cu Bechtel in original, de ce fostul CNADR faramitat in CNAIR cu ac.Neaga de care au auzit si cateii hingheriti pt.care a murit ca proasta o jurnalista buna a ac.Republici, cu alte cuvinte nu ne spune nimic despre prejudicii colosale si imbogatiri ale imbogatitilor!Nu spune de ce UE conditionalizeaza,de „proiecte”ca nu le avem pt.protectia gandacului(de colorado infestand Romania?),de ce trimite firme din italia, fr,germania,austria sa pape fondurile?Si da, avem legi,proceduri cat cuprinde si unde sunt autostrazile?!Din ce psune Bolosoiul asta,UE nu ne vad fonduri, va deconta”ulterior”;discursul lui bolosoi este mincinos, disciplinat ,aruncat smantana ca in filmele cu charlie chaplin in ochiii prostimii.

  9. Avem aici niste reactii fata de actzii…
    Am citit despre teoria ca UE si altii la fel de patrunzatori cult si elitistic nu ne lasa sa ne dezvoltam ,sa trecem Carpatii sa ne unim terestru prin autostrazi cu Transilvania si Moldova si „fuga”este a Transilvaniei spre Budapestul doritor ,dar care si-a facut in mica sa tara in care colcaie de ura si alte umori contra Trianonului.Aceasta teorie pare ca este totusi valabila din moment ce toti intzarcatzii UE „evropeni” ai Clujului si Transilvaniei,in care tipa patriotismul local cand e vorba de mulsul bugetului ,ataca permanent pe miticii de aici din jos,din regat,pt.ca le pute cum sunt sunt ei „jecmaniti”,ei pe care Orbanul Victorios ii momeste cu vaca dubla.Miticii din sud, asasinat de specialistii juridici ai lui Boc si al Babes Bolyai, intre tovarasul ponta si amicul Coldea si cei din spate,trag ponoasele la fel Moldova ce va fi „rezolvata” repede de Iohannistul ,dar tovarasul Bolo-sul nu ne spune nimic despre cine a papat banii- nobilii de la Cluj, miticii de la Sud, papa Coldea de la Vest sau Chirica de la Est!Banii fie legati fie dezlegati de rutiera dezastruoasa pe care au navalit marfurile evropene sfintite de CSAT ca pres al lui Klaus ce nu face/spune nimic la nivelul de rutier-gunoi-urban „national!Adica cine a vazut semnalarea problemei de pe la Basescu-petrov descindere, imputatii,obligati la plata de prejudicii din fraude contractuale,acte „aditionale”,neglijenta sau pe fata inselaciune de miliarde,preluate,necercetate ?Se vrea 1 miliard pt.58 km.de autostrada si nu „avem proiecte”?A cercetat Bolos-oiul proiectele ,vreun proiect? L-a analizat, conspectat si a spus,uite ,domne,ala e bun?!A indraznit? Viermi nesimtiti !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.