După tărăboiul desfășurat de susținătorii de toate felurile și din diferite motive ai fostei primărițe Gabriela Firea, a venit, în sfîrșit, replica televizată a lui Valer Blidar (Astra Vagoane Călători SA). V. Blidar a explicat de ce tramvaiele sunt atît de lungi (la această dimensiune au fost prevăzute în caietul de sarcini al licitației) și de ce întîrzie punerea lor în funcțiune.
Lungimea tramvaielor comandate de Capitală ascunde neprofesionalismul celor care au decis lungimea, decizia lor ducînd la o nepotrivire a peroanelor și a stațiilor. Aproape aceeași echipă care a întocmit caietul de sarcini a judecat ofertele și a dat cîștig de cauză unei firme turcești. Și tot aceiași oameni fac parte din echipa de recepție care încearcă în toate felurile să blocheze punerea în funcțiune a tramvaielor contractate de Capitală pe 200 milioane euro din fonduri europene.
La emisiunea Drumurile noastre de la B1Tv, moderată de Ștefan Etveș (și el un susținător al echpei Firea), Valer Blidar a apucat să lămurească o parte din disputa legată de lugimea tramvaiului și de cea privitoare la puterea motorului produs de Siemens AG. Mai mult, V. Blidar a făcut trimitere la o campanie de șicane începută încă de la lansarea licitației pentru a favoriza producătorul turc, susținut cu insistență și de Gabriela Firea și de echipa sa din Primăria Capitalei (încă nimeni nu deține o probă care să dea o explicație acestui partizanat).
„Consider că sunt șicane și șicanele vin încă din faza de pregătire a licitației, deci câțiva așa-zis specialiști folosiți de primărie, că ei n-au specializare, preluați de la STB, au întocmit un caiet de sarcini. Caietul de sarcini era făcut în așa fel încât Astra să nu poată participa. Ei știau că, atâtea aberații câte au trecut în caietul de sarcini, nu va participa nimeni, plus că prețul era foarte mic….
Exact. Știau că noi în decembrie 2012 obținusem omologarea finală pentru ambele tipuri de tramvai, și cu linie îngustă, și cu ecartament normal. Au scris în caietul de sarcini că omologarea trebuie să fie valabilă începând de la 1 ianuarie 2013, adică, dacă noi am obținut-o cu câteva zile înainte, nu mai era valabilă. Pentru asta, Primăria Capitalei acum este penalizată de finanțatorul extern cu 10% din valoare, adică 84 de milioane penalizare pentru această operă a unei mari specialiste din STB.
Este important de ce? Pentru că aceiași oameni care au făcut un caiet de sarcini – sigur, multe condiții care erau imposibil de realizat, că nu le-ar fi realizat nimeni – cu scopul de a ține la distanță orice potențial ofertant, eh, aceiași specialiști au fost și în comisia de evaluare, deci cei care au stabilit câștigătorul, bineînțeles au stabilit câștigătorul turc, și, culmea, îi regăsim acum și în comisia de recepție, aceiași oameni răuvoitori, de rea-credință, părtinitori. Așa se explică faptul că noi o tărăgănăm de patru luni de zile și nu reușim”, a mai spus Valeriu Blidar la B1TV,citat de site-ul postului de televiziune.
Pe neașteptate, Valer Blidar a arătat și hîrtia prezentată la licitație de producătorul turc (anonim și ocazional producător de tramvaie neomologate încă la standard europene) drept certificat de omologare, care „certificat„ nu este de omologare, ci doar o simplă hîrtie emisă de un individ pe o hîrtie cu antet RINA, o societate italiană profilată pe evaluarea calității produselor.
Din cauza aglomerației cu publicitate (?) și din cauza faptului că Gabriela Firea a evitat să răspundă, emisiunea nu și-a atins scopul. Echipa Gabrielei Firea continuă atacurile pe surse sau fără documente în vreme ce tramvaiele produse la Arad, cu toate testele și probele trecute cu brio, așteaptă într-un depou bucureștean.
La sfîrșitul emisiunii de la B1TV, Valer Blidar a lăsat să se înțeleagă că este posibil ca fabrica din Arad să oprească producția tramvaielor rămase de fabricat și să se adreseze justiției.
Mor când vad cum comentați mulți aiurea. Va pute multora tot ce e fabricat în România. Va reamintesc ca tramvaiul Imperio Metropolitan e dotat cu boghiuri și motoare Siemens. Cred ca ati auzit de Siemens, liderul în domeniu. Asa ca stați cuminți cu „troncane, sunt inferioare, nu sunt bune, mai bune erau cele turcești, etc). Motoarele montate nu au o putere fixa de 100kw,ci o putere variabila ce poate atinge și 151kw,deci superioare celor din oferta. Mai merita menționat ca cele turcești, care au câștigat inițial licitația, aveau motoare cu o putere mult sub 100kw. Alea erau bune, nu?