Ce-ai făcut Boc?

Două asociații îl acuză pe primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, că vrea să crească numărul taximetriștilor în scop electoral, „sfidând legea transportului public local în regim de taxi precum și dispoziții ale Curții Constituționale”.

Asociația pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți (ADTI) și Asociația Adevăr și Dreptate (AAD) susțin Emil Boc are un proiect de hotărâre de creștere a numărului de taxiuri în Cluj, „sfidând legea transportului public local în regim de taxi precum și dispoziții ale Curții Constituționale”.

Conform celor două asociații, Boc vrea să mărească ilegal numărul taxiurilor în municipiul Cluj-Napoca.

Asociațiile citate arată că legea prevede că numărul maxim de autorizații taxi poate fi de 4 la 1.000 de locuitori ai localității.

„Atragem atenția inițiatorului proiectului de hotărâre că activitatea de transport persoane și bunuri în regim de taxi este o componentă a transportului public și satisface un segment limitat al cererii de transport, având un caracter preponderent ocazional și de urgență, nu unul permanent cum este cazul transportului public local efectuat prin curse regulate. În opinia noastră initiațiva legislativă a primarului Emil Boc nu este una care să genereze o mai bună funcționare a serviciului de transport persoane în regim de taxi, ci o încercare a acestuia de a mai câstiga încă un mandat de primar. Operatorii de transport din Cluj s-au arătat pe bună dreptate revoltați de o asemenea inițiativă, cererile lor fiind ignorate de-a lungul timpului. Propunând un astfel de proiect de hotărâre, în opinia noastră, primarul Emil Boc instigă consilierii locali să comită infracțiunea de abuz în serviciu. Din acest motiv organizațiile semnatare resping jocurile politicianiste de conjuctură al primarului Emil Boc și transmitem pe această cale că pentru creșterea numărului de taxiuri, acesta are posibilitatea să inițieze propuneri legislative de modificare a legii taximetriei. În concluzie solicităm public primarului Emil Boc să pună de îndată în aplicare dispozițiile Curții Constituționale și să retragă proiectul de hotărâre inițiat, proiect ce încalcă următoarele legi și dispoziții ale CCR”, se arată în comunicatul citat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

7 Comentarii

  1. Cred ca ii vanati greselile!
    NU ati scris niciodata insa despre Clujul al carui primar e si unde a FACUT MULTE, Cluj devenit unul dintre cele mai cautate Orase, chiar inaintea Bucurestiului!
    Ce sa zic, voua va place analfabeta Veorica si aliatii ei!

  2. Nu vă bateți capul cu din astea! La Satu Mare (oraș cu 100.000 de locuitori) de ani de zile și oficial circulă cel puțin 725 de taxiuri, poate chiar mai mult. Cu acte adică. Asta pe lângă cele ale unor șmecheri (pelicani). Îi doare în bască!

  3. La Cluj primarul Emil Boc este foarte apreciat. Nu este apreciat în schimb de Cornel Nistorescu de la Cotidianul și de Mircea Dinescu de la Cațavencii. Nu mă mir deloc. De o vreme trăim în două țări diferite.

  4. Ce dezastre continua piticania neblejnica sa faca la Cluj?
    E de speriat: clujulnou.blogspot.com

  5. Daca lumea vrea sa circule cu taxiul,ce atata framantare pe monopolistii din asociatii? Hotii hotilor sunt taximetristii din Cluj…

  6. Baietii cu comentariile, lasati-ne pe noi sa traim asa cum stim in Cluj,Sibiu,Brasov,Alba Iulia,Arad,Timisoara,Oradea.
    Nu avem nevoie de sugestii.
    Vedeti-va de mizeria voastra acolo in Craiova,Bucuresti,Constanta….

  7. Nu inteleg aceaste prevederi „legal anticoncurentionale”. In Cluj Uber a avut cele mai mari probleme din cauza spagii la Primarie pentru licenta, care se zice ca e 15000EUR. Un militian cu vreo 5 licente aflate in pericol de devalorizare a organizat prinderea soferilor UBER. Normal ar fi ca numarul taximetristilor sa fie determinat ca numarul benzinariilor, abonamentelor de celular, alimentarelor, etc tot de o lege – legea cererii si ofertei. Sunt cartiere in care stai o jumatate de ora pe telefon si nu gasesti un taxi, dar astia se plang ca sa nu creasca concurenta. Ar trebui ca orcine sa poata fi taximetrist (cu carnet, masina, cazier rutier ok, bineinteles). Oricum, propunerea lui Boc se refera la cateva zeci de licente pentru taxiuri electrice, adica nimic. Nu stiu la ce populatie se aplica acel 4 la mie, probabil la cea fara studenti, Floresteni, etc.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.