”Au ajuns aici nu pentru că li s-a predat prea multă Istorie sau Geografie şi prea puţină Matematică sau Informatică, ci pentru că nu au înţeles ce li s-a predat. Am un respect deosebit pentru cadrele didactice, iar acestea au nevoie de sprijin pentru a se reforma personal, pentru a găsi resursele interioare ca să vină la ore cu plăcere şi să folosească metode noi de predare”, spune Gabriela Firea.
”Istoria românilor şi Geografia României sunt esenţa naţională şi trebuie să rămână printre materiile predate tuturor copiilor. Să schimbăm cum şi cât predăm, nu ce predăm!”, spune europarlamentarul PSD, într-o postare pe Facebook.
Trebuie să schimbăm cum şi cât predăm, nu ce predăm
”În calitate de membru al Comisiei pentru Cultură şi Educaţie din Parlamentul European, consideră că reforma în sistemul de învăţământ trebuie să înceapă de la „cum predăm”, nu de la „ce predăm”, conchide Firea.
Întrebat dacă dispar orele de istorie universală și istorie a românilor din clasele a 11-a și a 12-a, ministrul educației, Daniel David, a declarat, la Digi24, că nu dispar, ele vor fi făcute… mai devreme, în clasele a 9-a și a 10-a.
El a mai precizat că proiectele pentru planul-cadru au fost puse în dezbatere și că așteaptă feedback de la specialiști.
Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, a intervenit după acțiunea Ministerului Educației de a reforma programele școlare prin „sugrumarea” unor discipline și ancorarea școlii în educația sexuală, vestimentație, numerologie, chiromanție făcând apel la intelectualii lucizi să reacționeze și să oprească această ofensivă!
„structura închistată” a materiei, cu română, matematică, fizică, biologie, chimie, istorie și geografie, cu discipline adică prăfuite, învechite, nepotrivite erei digitalizării și cu nume care vin de pe vremea lui Platon, Aristotel, Cicero și Caesar, adică din greacă și latină. Și au venit cu avalanșă de propuneri de „schimbare”, ba chiar de „revoluționare” a școlii, prin noi discipline care să ancoreze școala în actualitate și în viitor: educație sexuală, sanitară, bancară, digitală, antreprenorială, de protecția mediului, de circulație pe drumurile publice, pentru nutriție sănătoasă, ba chiar de vestimentară, numerologie, de chiromanție etc. „Chivernisitorii școlii, cei mai mulți fără experiență în învățământul preuniversitar au găsit repede soluția: reducerea numărului de ore destinate disciplinelor «clasice» și introducerea câte unei pseudo-discipline (de câte o oră pe săptămână) precum cele enumerate. Primele afectate au fost, ca de obicei, «umanioarele» și științele sociale, dar nu numai ele. Ce atâta română, istorie, latină, geografie? În această ecuație, educația prin istorie devenise o povară de nesuportat pentru pentru «progresiști» și neomarxiști. Așa că «istoria» trebuia pedepsită drastic”.
 
					 
                       
                       
                       
                       
                       
                      
Nu ne trebuie istoria si geografia Romaniei, pentru ca Romania sa piara din mintile noastre, ca sa nu ne opunem cand va disparea si de pe harta! Cu asta se ocupa tichiatul David pus bine ca ministru al invatamantului.
Intuitia nu minte, afirmatiile lui „tante” Gabi nu sunt dezinteresate, vrea si dansa status-quo(sa nu se schimbe mai nimic), mandate „fara numar”.Politica, istoria si religia celor de la butoane si ale propagandei sunt despre conformism, obedienta si manip.ulari .
Da bre! Ce atâta artimetică și la le lu lotină, nah că mi se scrânti limba, ce băh, hușenilor, vreți să vă faceți țâncii doftori?! Gead-acilea, astea-s pentru beizadei și beizadele,școale private, nu râtani.Voi cu d’alea, diverse, chirjendere d’alea grase ce chirăie pă ticătoce cu belciug în nas.Hai, că și alea trebe făcute că taie Ursulea paraii și dați dă dreaqu! Să nu ziceți că nu v-am zis…
@ Ceea ce este istoricește determinat, este că de când domnul David aruncă cu pietre tot pe Goliat îl nimerește, fapt consemnat și de istorie, deci, chiar și dacă Goliat este Goliat 1, Goliat 2, Goliat 3, Goliat n, ăștia mai schimbându-se și între ei , spunând și că ei sunt Goliat 1, domnul David îi nimerește cu praștia aruncătoare de pietre, probabil un precursor al catapultei, care nu a fost intitulată know-how la acele vremuri ?
Nu stiu de unde naibi liberalii de kko au gasit acest indian sa-l aseze in fruntea Min.Invatamintului.Acum in alta ordine de idei,ultima promotie cu sapte clase a fost promotia 1962-1963 si se finaliza cu un examen de absolvire.In clasa a VII-a la toate sectiile romana si maghiara se preda aceeasi materie/programa si numai in limba romana,materiile:Lb.Romana,Istoria Romaniei si Geografia Romaniei(fizica si economica).Acestea erau si materii de examen la terminarea clasei a VII-a si mai era matematica(geometrie,algebra).In acest fel toti absolventii ,indiferent de etniecunosteau foarte bine romaneste.De ce nu se tine seama de aceste chestiuni,si venim cu Istoria Evreilor si alte ineptii?Daca il mai tineti mult pe acest David la Invatamint vom ajunge sa invatam si Istoria Indiei!
Duamna gabi sa scrie un manual despre Istoria si Geografia azilelor de batrani din Romania… Dar nu in agitatia de la Bruxelles, ci in liniste, la Targsor !
Alta belea pe Romania-individul asta. Si seamana a dracului cu acel Guta manelistul. Cum Ciolacu aduce a suine „mangalita”, ma intreb, cum dracu i-i gasesc ? Si nume in majoritate pocite: Catu, Cioaca, Poaca, Ciolacu, Cacarau (azi Antonescu). Ce drac de Romani ne conduc ?
demisiaaaaaaaaaaaaa
demiterea
părintii, bunicii
In toate scolile de pe planeta se invata istoria si geografia tarii respective.
Grupul de la Cluj este specializat in universitari „de unica folosinta” !
Doamna Firea nu mi-a fost niciodata vreo simpatica, dar cam are dreptate in ceea ce spune! Imi pare rau ca Grupul de la Cluj s-a orientat sa puna la conducerea ministerului un tip atat de ciudat, asa-zisul academician David, mare specialist la nivel mondial in „Betia de cuvinte”.
Cum putem sa ne sinucidem promovand cu entuziasm pe unde putem, specialisti in „Teoria nimicului?”, militanti de seama in campania de degenerare a speciei?
aruncă Neo-Marxismul la Tomberon, după deZastrul cauZat Țării.
Iar în România, proIoropenii eduKKatZi PERNICIOS îi suflă în pânZele putreZite. DELABRATE, măR🤮g…
● guitZă ot MarMita ●
Pas cu pas, istoria României dispare la fel și națiunea română, încât, în istoria universală se va scrie că românii au fost un popor migrator fara tara, exact că maghiarii din Ardeal.
la CAB, dosar 8049 /2/2024 privind istoria, educația juridica, greografia, l română asteapta termen de 2 luni.