
Anul agricol 2025/2026 se arată un an bun pentru agricultura României din punct de vedere al cantităților recoltate. Și, dacă pe parcursul restului de vară rămas, vom mai avea ploi și perioade de vreme răcoroasă, putem considera că fermierii români au pus în magazii una dintre cele mai mari recolte din ultimii ani.
Este drept că prețurile la care își vor vinde recolta sunt departe de prețurile record de acum 3 ani și mult sub așteptările agricultorilor români deoarece recolte foarte bune au fost înregistrate pe tot globul, ceea ce a dus la o ofertă sensibil mai mare decât cererea, rezultatul fiind un preț de echilibru scăzut. Singura veste bună pentru fermierii români este că profitabilitatea scăzută pe tonă este compensată parțial de cantitatea mare pe care o pot oferi.
Pentru că România produce o cantitate de cereale mult mai mare decât poate consuma, principala cale de fructificare a recoltelor o reprezintă exportul. Iar cea mai mare parte din exportul de cereale se face prin încărcarea lor în nave maritime în Portul Constanța.
Zilele acestea, ne aflăm la finalul campaniei de recoltare a păioaselor și rapiței, iar Portul Constanța este în plină activitate de transvazare a cerealelor sosite pe camioane, barje și trenuri în nave maritime care pleacă în Orientul Mijlociu, Africa, Asia sau Europa. Toți operatorii portuari lucrează nonstop pentru ca România să își păstreze locul pe podiumului exportatorilor de cereale din Uniunea Europeană. Asta după ce anul trecut România a fost cel mai mare exportator de grâne din U.E.
Iar deoarece clasamentele nu se fac doar între state, ci și între cei implicați în acest complex proces, anul acesta, până în prezent, din Portul Constanța au plecat pe nave peste 8 milioane de tone de cereale. Principalii operatori portuari care au contribuit la această valoare sunt în ordine: COMVEX – 1.376 mii tone, ADM – 1.206 mii tone, CHIMPEX – 960 mii tone, COFCO – 960 mii tone și cel mai mare operator din portul Constanța Sud, SILOTRANS – 783 mii tone.
Desigur că toate cele 14 terminale de cereale din Portul Constanța și-au crescut turația motoarelor în ultimele două luni după un an greu pentru toți cei implicați în agribussinessul românesc în timp ce noua recoltă bună, chiar și în condițiile unor prețuri extrem de competitive, dă o gură de oxigen unei agriculturi românești greu încercată de problemele climatice, geopolitice și economice cu care s-a confruntat în ultimii ani.
Si din cand in cand,tot mai des,fiindca-i mare interes,FĂINĂ 0000,”Hecho en México”,muy buena calidad.
cerealele lu’ Monsanto, Dupont, Cargill (aka Rat’sChild) din UrCraca ? măR😜g…
● RumburKK- URkk Buimak – RumburKK ●
De ce calibru sunt grăuntele?
si nu s-a suparat UE ca am depasit cota fixata pe vremea comisarului Ciolos sau se referea doar la lapte si animale?
Chinezii si rusii dar si satelitii lor din zona Caucazului si Orientul Mijolociu au demarat lucrari faraonice care vor crea noile coridoare de transport ale noului pol economic mondial. In aceasta noua realitate portul Constanta va deveni cel mai important din Europa.