CFR Călători achiziționează în premieră o companie privată

CFR Călători intenţionează să achiziţioneze Societatea de Întreținere și Reparat Vagoane (SIRV) Titu de la compania Astra Arad și , unificată cu SCRL Braşov, să devină o întreprindere de reparaţii de material rulant cu acţionariat deţinut 100% de transportatorul feroviar de călători cu capital de stat, a anunțat Ionuț-Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. În această perioadă se realizează evaluarea.

Prin PNRR, pentru CFR Călători, sunt alocate 210 milioane de euro pentru modernizarea a 139 de vagoane, 55 de locomotive electrice şi 20 de locomotive hidraulice. ”Considerăm că o întreprindere de reparaţii material rulant cu acţionariat CFR Călători 100% este extrem de utilă companiei, care are în dotare 1.400 de vagoane şi 1.000 de locomotive. Sperăm ca acest proiect să dezvolte noi locuri de muncă în sectorul feroviar în județul Dâmbovița. Este un bun prilej de dezvoltare a industriei locale în concordanță procesul de modernizarea a domeniului feroviar care devine o realitate a zilelor noastre nu doar un subiect de reflecție”, a spus Săvoiu.

Marţi, în cadrul audierilor care au avut loc în Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor, directorul general al companiei CFR Călători, Traian Preoteasa, a declarat: „Am demarat în premieră achiziţionarea de la un operator privat a unui atelier de reparaţii, să nu mai depindem la reparaţii de întreprinderile reparatoare, măcar pe controlul preţurilor. Intenţionez să achiziţionez SIRV Titu de la Astra Arad. Suntem în proces de evaluare şi, unificată cu SCRL Braşov, să fie o întreprindere de reparaţii material rulant cu acţionariat CFR Călători 100%”.

Întrebat despre situaţia SCRL Braşov, şeful CFR Călători a spus că speră la o scoatere controlată din insolvenţă a companiei, cu sprijinul ANAF, şi la o reorganizare a acesteia.

„Din nefericire, SCRL Braşov a avut un program de insolvenţă început în 2014, ca şi la IRLU – compania reparatoare a CFR Marfă, şi, când am venit eu (la conducerea CFR Călători – n.r.), la 1 octombrie (2021 – n.r.) era aceeaşi situaţie ca în 2014. Practic, o firmă administrator judiciar, formată din mamă-fiu, fără program de reorganizare, fără tabelul creditorilor. Am avut discuţii destul de aplicate cu ANAF, pentru că este în atributul ANAF să ceară schimbarea administratorului judiciar, şi de la 1 octombrie a fost schimbat acesta. Am avut o primă discuţie cu dânşii pe 3 variante de reorganizare. Una, pe care tot eu am aplicat-o când eram director general la Marfă, la IRLU, şi l-am scos din insolvenţă, este accesarea OUG 6, respectiv pe restructurarea datoriei şi plătită în 7 ani. Doi: conversia în acţiuni a datoriei, care este de 150 de milioane de lei, şi a treia, cea mai dură, care nu convine nimănui: falimentul.

Aceste trei variante de lucru. Sperăm să ajungem cu prima variantă, respectiv cu restructurarea datoriei şi plătibilă în 7 ani, ceea ce ar însemna o scoatere controlată din insolvenţă, cu acordul ANAF, şi intrarea pe OUG, după care încercăm un program general de reorganizare a companiei, în care partea de exploatare pe care o are SCRL-ul în fiecare depou din ţară să o trecem la depou, respectiv în CFR Călători, iar unitatea mare a SCRL să rămână împreună – şi am demarat în premieră achiziţionarea de la un operator privat al unui atelier de reparaţii, să nu mai depindem la reparaţii de întreprinderile reparatoare, măcar pe controlul preţurilor”, a explicat Preoteasa.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4554 Articole
Author

2 Comentarii

  1. Romania e ce-a mai tare tara , vinde activele utilate si cu piata de desfacere pe nimic (la agentii jermami de pe teritoriul romanesc ) si rascumpara niste feare veci la preturi eiro-atlantice . Sunt curios cand or seca puturile de petrol , iar statul va rascumpara de la osteraih Petrom-ul , la ce pret va achizitiona . Aleantii strategici ce zice !

  2. ăia de la Arad au cumparat intreprinderea din Titu si au pus-o pe butuci, ca asa s-a distrus CFR-ul, prin tot felul de mânării ardelenesti, printre altele.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.