China a profitat de invazie. Milioane de autovehicule produse de ei au ajuns în Rusia

Producţia de autovehicule a Chinei a atins un nivel record în 2023, pe fondul exploziei exporturilor de vehicule electrice şi livrărilor spre Rusia, care au acoperit golul lăsat de plecarea constructorilor occidentali, transmite Reuters.

Producătorii auto din China au asamblat anul trecut 30,16 milioane de vehicule, în creştere cu 11,6% comparativ cu 2022, în timp ce livrările angro (care includ livrările către dealeri) au urcat cu 12%, până la 30,09 milioane, arată datele publicate joi de Asociaţia Producătorilor de Automobile din China. Ambele cifre au depăşit precedentele recorduri stabilite în anul 2017. Exporturile au crescut cu 58%, până la 4,91 milioane unităţi.

„Reducerile de preţuri au avut un impact asupra pieţei, revenirea consumului auto este în derulare” iar industria se confruntă cu presiuni mari pe partea de preţuri, a declarat secretarul general adjunct de la CAAM, Chen Shihua. „Spre finalul anului, piaţa auto a performant mai bine decât se preconiza iar volumele de producţie şi vânzări angro au depăşit recordurile”, a adăugat Chen Shihua.

Datele CAAM scot în evidenţă tranziţia pieţei auto chineze spre modele electrice şi hibride. Cererea pentru modele hibride plug-in a crescut cu 85%, până la 2,80 milioane de unităţi, în timp ce vânzările de vehicule pe baterie au crescut cu 25%, până la 6,68 milioane de unităţi.

Rusia a fost principala destinaţie pentru exporturile de automobile ale Chinei în 2023, în condiţiile în care a primit peste 841.000 de vehicule în primele 11 luni ale anului, mai mult decât dublu faţă de numărul doi, Mexicul. Constructorii auto chinezi au profitat de retragerea unor companii precum Volkswagen AG şi Toyota Motor Corp., după invazia rusească din Ucraina.

Grupul SAIC Motor Corp. a rămas cel mai mare exportator auto din China, urmat de Chery Automobile Co., care a urcat pe locul al doilea graţie livrărilor spre Rusia. Pe locurile următoare se situează Zhejiang Geely Holding Group Co. şi Chongqing Changan Automobile Co., potrivit CAAM

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

25 de Comentarii

  1. Hehe…
    Se umfla orezul!
    Europenii n-au nicio sansa!
    …Auzi la ei, Skoda Enyaq IV pret de 60000E…Au facut discount de 15000, sa scape de ele…
    Vin MG,BYD, Xiaomi si ii invata pe smecheri cum se leaga plusul si minusul la portofelele tot mai subtiri ale clientilor…

  2. toata lumea a castigat de pe urma ” invaziei ” , doar Ioropa a pierdut si continua sa piarda , sub atenta supraveghere a amerlocilor , care cu aceasta ocazie , au ” scapat ” de armamentul depasit obligand fraierimea sa le cumpere !!iar romanache , eternul fraier , a pus botu’ repede …

  3. Și pe front e plin de mașinuțe Chinezești. Și nu numai mașinuțe DE SPĂLAT rufe…
    IATA DE CE Urkacii ÎNFRÂNG peste tot !
    măRog, trebuie plătit cumva și gazul Rusesc, nu ?😜
    [°°°RomboraK-Urcak BuimaK-RomboraK°°°]

  4. Ce mai e de zis.
    Bravo lor, pentru oportunitate au umplut un intreg loc gol facut peste noapte de retragerea sub sanctiuni. Piata Rusiei nu este de ici, de colo ca marime si viitor potential de crestere la EV.

  5. Dezvoltarea este calea firească a evoluției societății, pe care şi Europa mergea până acum câțiva ani, când a fost întoarsă din drum şi condusă spre ruină de grupurile financiare criminale de peste Ocean, spre a fi jefuită.
    Aşa că ceea ce fac chinezii, ruşii şi țările BRICS e normalitatea, noi mergem contra curentului, la ordinele de la Washington, pentru a ajuta SUA să nu se prăbuşească prea abrupt.

  6. Daca China va ieftinii pretul masinilor ,atunci occidentul va da faliment foarte rapid.

  7. Cât de NEBUN ( chiar cu venit net 2000 E/lună )să fii sa arunci 28.000 EURO de ex. pe o Skoda , ca să o lași în ploaie și-n vânt , doar ca să te deplasezi din pct.A in pct. B !!! Preturile au luat-o razna la alimente, imobiliare , auto , etc. datorită ” prieteniei” cu America și băieților deștepți ce jefuiesc colonia ! ! Și DATORIA creste, crește , ca Fat- Frumos din poveste !… S- auzim de „bine” !!!

  8. Asta nu denota decat faptul ca rusii au bani kklau …
    altfel cum se explica cumpararea si nu-primirea-cadou-a-masinilor-produse-n-CHINA !

    Capitalistii din UE s-au lasat pacaliti de capitalistii din USA in cazul UKRAINEI
    unde se stia (nu doar de catre MISHTEAUX) ca totul e
    CACIALMA NIDENIST-NULANDIERA !

    (rau ati ajuns demagogilor, sa va contraziceti chiar PROFITUL ca fundament al ideologiei in care NU mai credeti ! GLOBALISM e un fel de CACAPITALISM cu aparatshiks 🙁 … secta LGBTQ se va intoarce la alegeri in noiembrie in capul FED-ului 🙁 )

    Ce-i VIZIBIl si-n afara oricaror dubii azi e ca
    USA s-a scos pe pielea europenilor 🙁 🙁 🙁 = nu e inca pe scadere
    UE s-a lasat pacalita de americani = nu doar ca e in scadere ci e in RECESIUNE
    CHINA e pe mega-crestere
    RUSSIA desi a dus economic greul razboiului + sanctiunilor + sicanelor = e pe stranie CRESTERE
    si
    NULANDIERII-BIDENISTI …pierd masiv dupa ce-au pierdut absolut SWING-STATE-le americane
    si vorba lui mishteaux inainte de „POGROAME” , aia cu luati si invatato din ce va urma 😉 😉 ; (IQ=?)
    DEMOCRAII pierd sprijinul a milioane de americani de religie musulmana ! si ale negrilor ! si ale tinerilor !

    MDA !
    (se intapla EXACT-straniu-PUNCTUAL tot ce-a zis PROPHETUL ? -> „PUTIN pierde LOCAL pentru a castiga GLOBAL” ? )

    NU-NTELEG, ca evreu , de ce-au mai trebuit sa distruga si INJOSEASCA 🙁 ISRAELUL ! 🙁

    SHALOM!

  9. unde sunt ‘Milioane de autovehicule produse de ei au ajuns în Rusia’ca e vorba de sute de mii :)))ce va mai rasfatati

  10. NU mai „CULISEZI” unde culisai cu OareCE „, „Succesuri”, vine ALTuu’ SIiii … TE AJUTA, pan’ te DA Jos din PAT …:)
    Ieshtia, Occidentalii, care SE dau Rotunzi si MARI si Dashtepti cu NOI, dupa CE ne-au prins la Inghesuiala far’ de Vina,
    preCUM niste Magari Ca_CARE sunt, sunt in Situatia UNUIA Pacalit de catre f’un, AMIC ASHAaaaa, mai departat GeoPolitic , care o fi Ala, ca IO nu mai stiu … 😊sa PLECE de langa Nevasta, ca ARE EL Grija de Dansa (Danshii … 😊
    Acum se uita preCUM Miloguu’ in … 😊 “Turbinca” INCHISA penru el, Amaratuu’ de el … 😊
    Si ASHTIA, APUSENII Apusi deja, inecati in Prostie, Rautate si …Islamism MILITANTla EI in CASE ne snobeaza pe NOI de 34 de Ani ?
    Inseamna ca NUMAI si NUMAI Narozi InDarjiti Ni s-au pus in Carci … 😊 drept Sefi Locali!
    IO crez’ca, sfios vorbind, s-au cam dus Vremurile “quand Les Neiges D’Antan etaient Hautes pour les Anes Occidentaux” … 😊
    IMI pare Rau ca NU vom avea vreodata SEFI care sa ii apuce de … 😊 TOATE Care se POT apuca strans si la Stilul ZMULS …😊
    Sa NE DEA Indarat TOT CE ne-au furat – macar DUPA Lovilutie – ramanand in Sarcina Fiilor Nostri sa le IA indarat TOOOOT CE ne-au furat, TOATE Liftele DREACuu’, SCURSE pe Aici, de 1900 de Ani, ca NOROIuu’ Puturos de Grajd …

  11. Cam tot ce a insemnat masini electrice europene cam scump, chiar lux. Pana la venirea chinezilor. Intr-un fel prin intrarea directa, China „democrarizeaza” piata de vehicule electrice. Se spage bula de monopol cu preturile aberante.

  12. GLOBALISM = au crezut ca vor produce IEFTIN in „TARILE SARACE SI PROASTE”
    si vor vinde SCUM inapoie in TARILE LOR BOGATE
    insa
    au uitat ca daca MUNCITORIMEA (cum spoune MARX 😀 ) la ei are LOCURILE DE MUNCA plecaten CHINA
    nu mai are banii decat TIPARITI de-a cumpara ce nu mai produc ei insisi !

    HAHAHA !

    LACOMIA CAPITALISTA …trebuie controlata au spus PARINTII CAPITALISMULUI
    cand au facut legi ANT-MONOPO,l si legi ANTI-OLIGOPOL … desfiintate subtile pas-cu-pas pana azi !

    LACOMIA CAPITALISTA (numita „orwell”-ian: „MAXIMIZAREA PROFITULUI in INVESTITII” nu are limite nicimcar morale si chiar e sinucigasa 🙁 NECONTROLATA CENTRALIZAT … comunismul si capitalismul se ating sistemic in punctul asta )

    IQ=?
    😉

    [„@Vand dolari” … ce se mai aude laudativ de GLOBALISM ? 😀 😀 😀 … il mai vor „ei” azi ? 😛 ]

  13. @omului simplu
    Da’ tu de unde știi câte mașini au vândut chinezii in Rusia? De la propagandiștii occidentali? Crezi că ăia sunt idioți să recunoască faptul că i-am scos China din joc?

  14. Da, ati copiat asta de pe Yahoo News (National Interest) . Amerii seplang de asta, dar tot ei au interzis Japoniei si Germaniei sa vanda Rusiei. Prostia i-si percepe vama acum.

  15. Ce se poate „repara”, a fi cu un pas in fata, sa rezolve dependenta de tati indeparate, oriunde se afla sau controleaza.
    Primul pe lista de eliminat litiu, urmat asa numite pamanturi rare.
    Cum nu este inca sedimentat domrniul ca la motoarele cu ardere, industria este la inceput, sa depinda de ce se poate extrage din Europe. Sau se extrage deja.

  16. HAHA HA !
    Pentru tine ar trebui eliminat … OXIGENUL ! 😀
    Istetzule ❤️❤️❤️😎

  17. china vinde masini electrice la ce pretz vor ei…
    lithiul, bateriile, motoarele, fieroteniile, cauciucurile…TOT lantul logistic este chinezesc…
    fortza de munca tot chinezeasca….
    vedeti…asta e motivul real de ce s-a dorit caderea comunismului….
    face concurentza neloiala …capitalismului….:):):)
    Ceasca vindea lui Gadafi tot…la pretzul lui deoarece
    fortza de munca, cimentul, fierul beton, instalatzii sanitare, utilajele, know how-ul…totul era romanesc…

  18. ACUM sti de ce HITLER in viziunea lui CHURCHILL care taman pentru aceasta viziune a pierdut politic dupa „ww2” 😀
    REPET ce-a zis CHRCHILL foarte aliniat clarei tale explicatii mai sus:

    ” “The unforgivable sin of Hitler’s Germany was to develop a new economic system by which the international bankers were deprived of their profits.” — Winston Churchill ”

    ‘NTELEGI ? 😉
    (it’s me boy, mishteaux ! 😉)

    MAGA ! 🤐❤️😎

  19. ca ce-a zis CHURCHILL despre economia autonoma nazist-germana
    e ceca zis de-un PROFESIUNIST al vremii lui
    ca PRIM-MINISTRU ENGLEZ …cu acces la SECRETELE VREMII LUI !

    insa cam „vorbaretz” la betie 🙁 !

    MISHTEAUX are in IQ>145

  20. Dacă voi aveți impresia că mașinile chinezești au aceeasicalitate cu cele produse în Occident, înseamnă că vă trebuie vitamine! 😂
    Mașinile alea sint bune doar cîțiva ani, apoi le dai la fier vechi! E plină Europa de chinezării, care de multe ori trebuie aruncate după prima întrebuințare! Am pățit-o și eu! Rușii cumpăra ieftin și prost, pentru că nu mai au bani! Și or să aibă și mai puțini, căci amicul Volodea Rateu le papă averea pe front mai ceva decît păpa Nea Nicu averea românilor făcînd-o cadou occidentalilor!

  21. SE CUMPARA !
    ECONOMIC conteaza altceva ?
    CHINEZII castigand din ce vand vor face ca japonezii …cu conservele lor de tabla ruginibila insa foarte ieftine din anii
    ’70 !

    @Dan Dorian crezi ca LLOYD AUSTIN e mort ? Intreb doar o pare de aceea spun „CREZI” … de ce ?

  22. Daca n-aveau japinezii VANZARE la „onservele lor de tabla ruginibila insa foarte ieftine din anii ’70”
    DE UNDE-SI faceau CAPITAl pentru a-si dezvolta produssele mai tarziu = azi !

    Retraim cu marfurile IEFTINE chinezesti …INVADAND pietele LUMII
    EXACT_PUNCTUALA poveste a evolutie JAPONIE de la tara de produse ieftine si de foarte proasta calitate la ce avem azi !

    IQ=?
    😉

    [FAPTUL dea vorbi vocal-tare si cu „convingere” LOZINCI, oboseste si cu siguranta nu ajuta CREDIBILITATII celui ce non-profesionist 😀 o face !] 😛

  23. @Dan Doran…
    la masinile electrice bateria conteaza…motoarele electrice sint la fel de bune si pot fi facute de oricine….
    bateriile chinezesti sint folosite de totzi producatorii la nivel mondial…
    softul e o problema care se poate corecta…
    singurul lucru care se se poate defecta sint bateriile
    argumentele tale nu tzin…
    trendul mondial e ca totul sa se strice repede…ca sa mentzina clasa muncitoare activa…
    si westul a muscat de mult din otrava asta….

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.