Cine a avut interesul să spargă greva de la Romatsa

La scurt timp după ce sindicaliștii de la ROMATSA au anunțat că vor intra în grevă dacă nu se încearcă salvarea companiei de la faliment, pe Internet au început să circule tot felul de speculații privind salariile controlorilor de trafic. Unii au înghițit gălușca pe nemestecate, mulțumindu-se doar să citeze sursa. În exclusivitate, vă prezentăm adevăratele venituri ale controlorilor de trafic aerian din Anglia.

Cel care a lansat informația conform căreia salariile celor de la ROMATSA sunt mult mai mari decât ale omologilor din Anglia a fost site-ul Asociației Construim România. Acesta este deținut de Mihai Alexandru Crăciun, absolvent al Universității Politehnica din Capitală. Personajul este un frecvent critic al contractelor și lucrărilor de infrastructură. Acesta este căsătorit cu Gabriela Diana și împreună locuiesc la Londra. El este angajat la o firmă IT. Pe pagina de Facebook a soției sale, ne-a atras atenția un comentariu al lui Costel Popleanu, care sare la gâtul sindicaliștilor ROMATSA, pe care îi acuză că și-au angajat soții, soțiile sau rudele în cadrul acestei instituții. „Bună seara! Considerând derapajul tot mai frecvent din comunicatele ATSR și din luările de poziție publice ale liderului acestuia referitor la «căpușarea» și «falimentul» Romatsa este bine ca opinia publică să știe și niște informații legate de liderii acestui sindicat. (…) Și lista este deschisă, pentru că de-a lungul timpului liderii de sindicat au făcut presiuni și și-au angajat rudele. Fiecare dintre aceste «familii sindicale», la care adăugăm și familia liderului Gabriel Tudorache, ridică, lună de lună, între 10.000 și 14.000 de euro de la întreprinderea «potențial falimentară» Romatsa. Haideți să nu ne mai ascundem!“

Pe pagina de Facebook a acestui domn, absolvent al Facultății de Automobile de la Brașov, găsim că are un singur prieten… ministrul Transporturilor, Răzvan Alexandru Cuc.

În legătură cu aspectele semnalate de Gabriel Tudorache, liderul de sindicat de la ROMATSA ne-a declarat că fiecare controlor de trafic aerian a dat un examen în direct cu Eurocontrolul. Chiar dacă este fiul lui cutărică, dacă a luat examenul, înseamnă că merită să fie controlor de trafic aerian. „S-a comparat salariul unui controlor de trafic de la Aeroportul Otopeni, care are o vechime de 20 de ani de muncă, cu salariul unui non-controlor pe perioada școlii… “, a declarat Gabriel Tudorache. Acesta a mai spus că negocierile cu patronatul ROMATSA vor continua în perioada următoare, dar dacă acestea nu vor duce la încheierea unui nou Contract Colectiv de Muncă, greva va fi reluată.

Cotidianul vă prezintă, în exclusivitate, salariile reale ale controlorilor de trafic din Anglia. Un începător care a absolvit cursurile poate avea un venit între 32.522 și 36.247 de lire, pe an, iar după trei ani de lucru poate ajunge la un salariu cuprins între 46.461 și 51.781 de lire, la care se adaugă bonusuri de transfer în cuantum de 5.543 de lire. În cazul în care controlorul de trafic aerian lucrează la Swanwick Center and Heathrow Tower, salariul poate ajunge la peste 100.000 de lire sterline.

Cu greva la Tribunal

Acțiunea de ieri a sindicaliștilor de la ROMATSA a fost atacată de către patronat. Magistrații Tribunalului București au decis însă că greva este legală. Instanța a respins ca neîntemeiată contestația depusă de ROMATSA. Hotărârea nu este definitivă și poate fi atacată cu apel, în termen de 15 zile. La începutul dezbaterilor, avocatul sindicaliștilor a anunțat că greva a fost suspendată la ora 12.10, însă conflictul de muncă nu a încetat, astfel încât procesul deschis de ROMATSA poate continua. Un consilier juridic de la ROMATSA le-a cerut judecătorilor să declare ca nelegală greva, contestând modul în care a fost întocmită lista cu semnăturile de susținere ale salariaților. La rândul său, un consilier de la Ministerul Transporturilor a spus că lista cu semnături a fost întocmită în luna noiembrie 2016 și nu mai este de actualitate. Mai mult, angajații de pe acea listă și-au continuat acum activitatea în proporție de 70%, ceea ce înseamnă că ei nu susțin greva. De cealaltă parte, avocatul Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR) a replicat că sindicaliștii au parcurs toate etapele prevăzute de Legea dialogului social.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Eduard Pascu 109 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.