Clasamentul PISA: Dezastru pentru elevii români

România are cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul PISA, care arată cât de pregătiți sunt elevii de 15 ani. Gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.

De (R.C.)
Clasamentul PISA: Dezastru pentru elevii români

România are cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul PISA, care arată cât de pregătiți sunt elevii de 15 ani. Gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.

România are cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul PISA, care arată cât de pregătiți sunt elevii de 15 ani. Țara noastră se clasează pe locul 47 din 79 de țări. Gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.

Cea mai mare scădere în clasamentul PISA este înregistrată la matematică, unde România a obținut un scor de 430 de puncte, față de 444 în 2015.

La științe, România are 426 de puncte, față de 435 în 2015.

La citire, România a obținut 428 de puncte față de 434 în 2015. La acest capitol suntem aproape de nivelul din 2009, când țara noastră obținea 424 de puncte.

În urma acestor rezultate, se apreciază că gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.
Raportul arată și că 1% dintre elevi sunt performanți la capitolul citire, adică ating nivelul 5 sau 6 în testul PISA. Media OECD este, însă, de 9%.

La nivelurile 5 și 6 elevii au o înțelegere completă a unui text citit la prima vedere.

Situația nu este rea doar la noi în țară. Doar în 20 de sisteme de educație din cele 79 de țări care participă la testarea PISA au mai mult de 10% dintre elevi în top.

PISA mai arată și că accesul la noile tehnologii a crescut într-un ritm remarcabil în ultimii ani. În evaluarea PISA din 2009, aproximativ 15% dintre elevii de 15 ani din țările OCDE au raportat că nu au avut acces la Internet acasă. Până în 2018, această proporție s-a redus la mai puțin de 5%.

Estonia ocupă primul loc în Europa conform clasamentului internațional PISA (Program pentru evaluarea internațională a elevilor), elevii estonieni se situează pe primul loc în toate cele trei domenii de evaluare.

Distribuie articolul pe:

17 comentarii

  1. Pentru EU.Ro, analfabetii functionali maturi construiec „ Pas cu pas”,o ”Romanie Normala si una Educata, avand ca si alita o ruda de a doamnei PORA numita Dias.
    Ps. Plavanul de la Cotroceni e asemeni Turnului din Pisa. Daca nu ar fi ancorat serios de servicii, procurori, nemti, americani ar scrie lucrarea „ Avantajele vietii subpamatene in conditii de analfabetism functional”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.