Consiliul Național al Audiovizualului a adoptat, miercuri seara, după o dezbatere maraton de zece ore, o decizie de modificare și completare a Codului de reglementare a conținutului audiovizual.
‘A fost un cod foarte greu, o muncă foarte lungă, am ascultat pe toată lumea și cred că cel mai important de menționat este că este un cod mult mai aproape de realitate, curajos și care aduce nu doar clarificări care țin de radiodifuzori, ci vine și în întâmpinarea protejării publicului’, a declarat, la finalul ședinței, vicepreședintele Consiliului, Valentin Jucan.
Prevederile noului cod se aplică și serviciilor media la cerere, inclusiv cele referitoare la protecția minorilor.
‘Printre dispozițiile importante ale deciziei se numără cele legate de interdicția apariției în spoturile publicitare la jocurile de noroc a personalităților publice din domenii diverse (sport, știință, sau persoane cu notorietate în mediul online), ca și interzicerea publicității de către farmacii pe baza promoțiilor la suplimente, dispozitive sau diverse tratamente medicale.
În ceea ce privește suplimentele alimentare și dispozitivele, acestea au aceleași interdicții de publicitate ca și medicamentele fără prescripție.
Totodată, au fost schimbate toate mesajele de interes public care precedau calupurile publicitare’, a declarat pentru AGERPRES fostul președinte al CNA Monica Gubernat.
Potrivit Consiliului, documentul va fi transmis spre Monitorul Oficial la începutul săptămânii viitoare, după publicarea în monitor decizia urmând a fi postată pe site-ul CNA.
un ratacit isi apreciaza munca…ratacita si ea in subsolurile fetide ala unor mlastinoase manifestari primitive cum se recomanda a fi… mai bine isi lauda ciocanu…
CNA a facut ceea ce trebuia de acum 30 de ani. Reclama la jocurile noroc, medicamente, masini, hipermarketuri sa fie zero. La fel stirile fara imagini de accidente, crime, furturi. Pe posturile tv straine, Frant, Iyalia, Spamia nu exista asa ceva. Filmele, concertele, festivalurile date, documentarele, dezbaterile date la tv publice si private nu sunt intrerupte de zeci de ori pt reclame.
Dar ce ah schimbat în realizarea de știri, privind explicații cu lux de privind furturile, violurile, crimele, lecții de specialitate prin intermediul ecranelor tv?