“Cod roşu de incompetență/reavoință!“

Asociația “Moldova Vrea Autostradă” trage un puternic semnal de alarmă cu privire la modul de desfăşurare a lucrărilor pe şantierele Autostrăzii Unirii A8 finanţate prin PNRR, care are termen de finalizare vara anului 2026.
”DOMNILOR DIN CNAIR ȘI MINISTERUL TRANSPORTURILOR, VEŢI RATA FINANȚĂRILE DIN PNRR PENTRU AUTOSTRADA A8!!!”, au transmis sâmbătă reprezentanţii asociaţiei.
”După cum se vede din filmările realizate din dronă şi prezentate public pe paginile de social media ale MVA, există serioase şi pe deplin justificate semne de îngrijorare cu privire la modul defectuos în care este gestionată derularea investițiilor în loturile de autostradă din regiunea Moldovei de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pe Autostrada Unirii A8!
Situația a devenit cu atât mai revoltătoare cu cât, deși lucrările pe lotul A8 Leghin–Moțca au fost demarate încă din luna februarie, constatăm că ne aflăm în fața unui ŞANTIER ABANDONAT de către constructor. Cu atât mai grav este faptul că nu există nicio reacție din partea Beneficiarului, care este direct responsabil pentru respectarea graficului de execuție și buna derulare a contractului.
Şantierul capătului estic al sectorului montan al A8 era în ziua de joi, 19.06.2025, într-un stadiu deplorabil din punct de vedere al mobilizării constructorului desemnat, niciun utilaj al acestuia nu era prezent pe şantier, nicio urmă de angajat al Asocierii S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L pe cei aproximativ 30 km ai lotului, un singur cuvânt descriind cu acuratețe situația constatată: DEZASTRU!”, explică Asociația “Moldova Vrea Autostradă”.
Totodată, asociaţia civică precizează că in mod paradoxal, deşi au semnat contractul cu mult mai târziu şi au demarat lucrările de execuţie cu întârziere din cauza emiterii extrem de greoaie a Autorizaţiei de Construire de către Ministerul Transporturilor, şantierul turcilor de la Nurol (filmarea pe canalul de Youtube Stef@zboara) arată mai multă implicare şi ambiţie de a finaliza în timp record. ”Din păcate, şi în acest caz, termenul de finalizare actual al PNRR este aproape imposibil de respectat, tot din cauza modului defectuos de lucru al CNAIR”.
”Ceea ce duce la întrebări legitime legate pe de o parte de competenţa de a gestiona asemenea contracte a celor din compania subordonată Ministerului Transporturilor (reamintim în context solicitarea noastră de DEMISIE adresată directorului Cristian Pistol încă din iunie 2024!!!), cât şi de o evidentă rea-voinţă şi nepăsare a unor slujbaşi ai statului român pentru proiectele unei regiuni istorice cu milioane de locuitori.
Dincolo de aceasta, într-o perioadă extrem de dificilă pentru România din punct de vedere geostrategic, economic şi financiar, o asemenea atitudine şi lipsă îngrozitoare de eficienţă pot fi considerate acte de sabotaj la adresa interesului și securității naţionale. Pierderea fondurilor din PNRR şi gradul de doar 22% de absorbţie în cadrul Programului Transport la acest moment sunt uriaşe bile negre la adresa a tot ce înseamnă actul de guvernare.
Domnilor din CNAIR și Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, SUNTEŢI PRINCIPALII VINOVAŢI PENTRU PIERDEREA FONDURILOR DIN PNRR prin gestionarea necorespunzătoare a proiectelor de infrastructură rutieră mare pe Autostrada Unirii A8, proiect fanion în Planul Investiţional şi MasterPlanul General de Transport!
IN AL 12-A LEA CEAS, TREZIŢI-VĂ ŞI FACEŢI-VĂ TREABA!”, cere Asociația.
Recomanda 3
Author

1 Comentariu

  1. Nu cumva domnul Grindeanu face si el parte din cei care au condus acest minister al transporturilor si nu a facut nimic ? Cine greseste, sau este incapabil sa conduca , trebuie sa si plateasca ! In Romania toti politicienii care nu au fost capabili sa realizeze nimic,sau au facut greseli in timpul functiilor ocupate de ei, nu li sa intimplat nimic niciodata .Oare este corecta aceasta metoda ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.