Constructorul metroului din Drumul Taberei are mari probleme

Compania italiană Astaldi, care construiește magistrala 5 de metrou, podul de peste Dunăre de la Brăila, secțiuni din autostrada Transilvania, a cerut protecție Curții Supreme de Justiție de la Roma față de creditorii săi din cauza întârzierii procesului de vânzare a celui de-al treilea pod peste Bosfor, Yavuz Sultan Selim. „Pentru a păstra și proteja activele Companiei, precum și interesele companiei părților interesate și pentru a proteja afacerea, permițând continuitatea operațiunilor italiene și străine, Consiliul de administrație al Astaldi a evaluat și a decis să depună la Curtea de la Roma cererea pentru o înțelegere cu creditorii „cu rezervare”, în conformitate cu articolul 161, subsecțiunea 6 și articolul 186-bis din R.D. din 16 martie 1942, nr. 267 cu modificările și completările ulterioare („Legea privind insolvența italiană”)”, se arată într-un comunicat de presă remis vineri de către companie. Compania spune că își va continua activitatea in condițiile prevederilor și limitelor stabilite prin legislația italiană. Italienii speră să vândă podul pentru a-și reduce datoriile, care, la sfârșitul lui 2017 însumau 1,26 miliarde de euro. Întârzierea vânzării a fost cauzată de evenimentele politice și economice sau financiare care au afectat recent Turcia în anul 2018, printre care și devalorizarea lirei turcești.
În România, constructorul Astaldi derulează o serie de proiecte de infrastructură feroviară printre care se numără construirea magistalei 5 de metrou din București (secțiunea Eroilor – Râul Doamnei,), reabilitarea tronsonului Km 614 –Bârzava (2a) și Bârzava– Ilteu (2b), situate pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürenberg–Praga–Viena–Budapesta–Curtici–Simeria–Brașov–Bucureşti–Constanța. Acest contract are o valoare de 3,45 miliarde de lei. De asemenea, Astaldi a semnat un contract de lucrări, în valoare de 2,63 miliarde de lei, pentru modernizarea infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Gurasada-Simeria, o altă secțiune importantă a Coridorului IV Pan-European. În plus, Astaldi S.p.A. și IHI Infrastructure Systems CO. LTD din Japonia vor construi podul suspendat de la Brăila, peste Dunărie, contract în valoare de 1,995 miliarde de lei fără TVA
Metrorex trebuie să despăgubească asocierea formată din Astaldi S.p.A – FCC Construccion SA, Delta ACM 93 SRL şi AB Construct SRL cu suma de 188 de milioane de lei pentru revendicări solicitate în perioada 2011-2015. Decizia obținută în justiție este definitivă şi irevocabilă din luna mai 2018.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

4 Comentarii

  1. – Statul roman e un stat capturat ! Nu mai are nicio posibilitate de reactie, nici faptica nici juridica, e doar bun de plata. E de vazut si cine va prelua lucrarea de la METROREX deoarece ASTALDI e italiana, Italia e contra Germaniei iar Merkel dicteaza in Romania prin Joiannul sau si hewig, guvernul nu conteaza. Asa ca vom plati dublu lui SIEMENS !Ja,ja jawohl Joiann, jawohl Junke !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.