Cseke Attila: Construim trasee cicloturistice în 14 județe

”Pe toate componentele PNRR gestionate de Ministerul Dezvoltării, am încheiat contracte de finanțare cu o valoare totală reprezentând (…)

Cseke Attila: Construim trasee cicloturistice în 14 județe

”Pe toate componentele PNRR gestionate de Ministerul Dezvoltării, am încheiat contracte de finanțare cu o valoare totală reprezentând (…)

„Construim trasee cicloturistice în 14 județe ale țării, cu semnarea contractelor de astăzi suntem la zi cu toate jaloanele, toate termenele asumate de Ministerul Dezvoltării prin PNRR”, anunță ministrul dezvoltării, Cseke Attila, după semnarea a patru contracte de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

”Pe toate componentele PNRR gestionate de Ministerul Dezvoltării, am încheiat contracte de finanțare cu o valoare totală reprezentând 100% din fondurile disponibile. Sunt peste 6.000 de contracte, în valoare totală de 6,4 miliarde de euro. Am închis toate jaloanele asumate pe semnarea contractelor pe componentele gestionate de către Ministerul Dezvoltării. Pentru a ne asigura că România va folosi toată suma disponibilă din PNRR, vom încheia contracte de finanțare suplimentare, depășind cu 30% fondurile europene disponibile, pentru acestea au fost alocate fonduri guvernamentale”, a declarat ministrul dezvoltării.

Traseele cicloturistice au ca scop încurajarea turismului sustenabil și prietenos cu mediul, precum și creșterea accesibilității zonelor turistice cum ar fi: Mănăstirea Putna, Cetatea Drobeta, Castelul Huniade sau Cetatea Histria.

Traseele, care însumează 3.272 km, vor traversa județele: Suceava, Bistrița-Năsăud, Mureș, Dolj, Olt, Mehedinți, Timiș, Arad, Caraș-Severin, Hunedoara, Ilfov, Giurgiu, Călărași și Constanța.

Cu un buget de 247,5 milioane de euro, la care se adaugă 74,25 milioane euro reprezentând valoarea de 30% supracontractare (total 321,75 milioane euro), în cadrul acestei componente, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației va asigura amenajarea a aproape 4.000 km de trasee cicloturistice.

După cum este cunoscut, în cursul lunii ianuarie 2023, au mai fost semnate, de către Ministerul Dezvoltării, alte 7 contracte de finanțare pentru realizarea a 426 km de piste de bicicletă pe digurile cursurilor de apă, în valoare de 35,1 milioane de euro.

Cererile de finanțare aprobate astăzi au fost depuse de Consiliile Județene în parteneriat, pentru trasee care traversează cel puțin 3 județe, sunt continue pe o lungime de minimum 150 km, iar de la axa principală au conexiuni secundare către obiectivele turistice-culturale pe o rază de maximum 10 km.

Lista contractelor cu traseele care vor fi construite cu finanțare de la Ministerul Dezvoltării poate fi consultată aici:

Distribuie articolul pe:

14 comentarii

  1. multi pedaleaza in trafic (unii fara veste cu material de reflectat lumina sau culori stridente -ptr a nu fi izbiti in trafic, genunchiere,casca (casca nu protejeaza foarte mult dar in cazul unei caderi accidentale a unui obiect cotondent sa nu se produca un accident prin distrare)).
    eu sunt roman ,multumesc ungurilui Cseke Attila ptr fiecare viata salvata si il incurajez sa faca piste de biciclete in toata Romania!
    multumesc in numele tuturor soferilor care vor fi scutiti de biciletele din fata lor si ptr ca se va reduce rata de incident!

  2. Păi ar trebui amenajate și drumurile spre cimitire…să le spună ,, trasee cioclu_turistice,, !!

  3. Industrializarea facuta in regimul comunist cu mari eforturi a dat chix pana la urma pt. ca investitiile s-au recuperat foarte greu, profitul fiind mic, insa cheltuielile cu utilajele si costurile de productie erau mari. In cazul pistelor de biciclete, dar si altor obiective si activitati(schimbari borduri, vouchere, subventii, spor de doctorate, reabilitari tip kitsch cu parandarat , infiintarea a diferite agentii si alte institutii,consilii, ori diferite posturi in institutiile deja existente, constructii de stadioane, lacasuri de cult etc etc), cum se vor recupera investitiile? In lume au prioritate bunurile publice(spitale,aparatura medicala, scoli, piete) cerute de contribuabili , sau obiectivele comandate de „descurcaretii” din politica sau administratie si realizate de clientela care face profituri peste asteptari din contracte cu statul ?

  4. Penibil… sau mari tunuri….piste pentru biciclete ne trebuie ca avem, in rest, tot. Si Bastroe este un mare fas, un delir tv. Nu ne mai intereseaza soarecele cu 5 picioare si cucuveaua fara fulgi, acum nu mai sunt puse in pericol?

  5. Construit trasee nu trebuie să intelegeti că vor face piste de biciclete,poate vreuna nefunctională pentru ca sa se laude cu ea.Contruirea de trasee implică delimitarea lor pe hartă.De aici până dincolo e recomandat pentru buciclete.Pentru asta se iau bani grei,nu e prima data când fac așa ceva.E o modă nouă de făcut bani usor după ce nu mai pot schimba trotuare !

  6. Construiti in gand, in zborurile voastre cu avionul, construiti in furat? Pe teren nu se vad decat distrugeri pe continuitate! Sau, construiti doar in zona voastra maghiara si saseasca din ardeal?!

  7. Tara arde si baba Cseke se piaptana.
    De ce nu construeste acum o pista pe bratul Bastroe?
    Bolnav mintal biciclist cu pedale la creier ca sa-l poata misca.

  8. De la Arad la Ungaria este de mult pistă de biciclete. Probabil domnul Cseke Attila urmează să facă piste de biciclete Carei Ungaria, Valea lui Mihai Ungaria, Halmeu Ungaria etc… Minunata Coaliție PNL-PSD-UDMR l-a pus de demolatorul a 67 de spitale numai din zone locuite de români Ministru Dezvoltării. Ne amintim de salutul pionieresc: “Pentru marginalizarea românilor din Transilvania și relativizarea statalități României — înainte!”

  9. Atept cu nerabdare construirea traseelor ciclotrotinetistice, ba chiar si a traseelor ciclotriciclistice…….[Rumburak]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.