
În culisele pieţei de retail a început să circule o informație care stârnește vâlvă: omul de afaceri Dinu Patriciu e în negocieri pentru vânzarea Mic.ro, rețeaua de peste 700 de magazine de proximitate pe care o dezvoltă de mai puțin de doi ani.
„Știați că Mic.ro se vinde?”, întreabă cu voce scăzută, în timpul unei discuții cu Capital, un consultant din retail. „Ar putea fi tranzacția anului: se vorbește că se negociază cu britanicii de la Tesco…nu e un secret că ei vor să intre în România”, comentează el, solicitând să nu-i fie divulgat numele.
Mic.ro, deținut de firma Mercadia, care operează lanţurile de magazine Mic.ro şi Mac.ro (6), și în care Dinu Patriciu îi are parteneri pe Dan Ionescu (fost director de operațiuni la Rompetrol) și Dorin Gherman (fost CEO la Rompetrol) ar fi foarte aproape să-și schimbe proprietarii. Negocierile cu un potențial cumpărător sunt într-o fază avansată – „Ar fi avut deja loc mai multe discuții cu mai mulți investitori”, completează consultantul amintit.
Dan Ionescu, directorul general al firmei Mercadia, a declarat pentru Capital că a auzit că s-a spus că de achiziția retailerului ar fi fost interesați „oameni de afaceri ba ruși, ba arabi, Tesco, chiar și Metro, dar nu este nimic adevărat”. Răspunsul e previzibil – de regulă, companiile nu comentează pe marginea unor negocieri în derulare; a da informații înainte ca o tranzacție să fie finalizată ar putea influența, cred negociatorii, tratativele.
În urma unei investiții totale de circa 250 mil. euro, Dinu Patriciu și-a propus să ajungă, în doi ani, la afaceri de cel puțin 1,5 miliarde de euro în retail, foarte puțin sub cât vinde în prezent Metro, cel mai vechi jucător din comerțul modern românesc. Anul trecut, Mic.ro a avut o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro. Luând în calcul și rețeaua Mac.ro, Mecadia estima, în primăvară, venituri de circa 400 de milioane de euro în 2011.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.