CNSC a decis în cazul tramvaielor turcești

Bucureștenii s-ar putea să nu mai fie transportați cu tramvaie turcești. Decizia prin care turcii de la Durmazlar au fost desemnați câștigătorii licitației de 176 milioane de euro pentru 100 de tramvaie se clatină serios. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a decis să anuleze „adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire nr. 3307/04.11.209 și 3308/04.11.2019 și raportul procedurii de atribuire nr. 3297/04.11.2019“.

De asemenea, CNSC obligă Primăria Municipiului București la reevaluarea ofertei Durmazlar Makia Sanayi Ve Ticaret Aș, în termen de 20 de zile de la primirea deciziei. De asemenea, CNSC obligă Primăria Capitalei la plata sumei de 35.000 de lei către Astra Vagoane Călători SA, reprezentând cheltuielile cu avocații: ”În temeiul art. 26 alin. (9) din lege, admite solicitarea contestatoarei privind plata cheltuielilor efectuate în cursul soluționării contestației și obligă Municipiul București la plata către Astra Vagoane Călători a sumei de 35.000 lei, reprezentând onorariu avocat.

Decizia CNCS este obligatorie pentru părți, dar împotriva ei se poate formula plângere în termen de zece zile lucrătoare de la comunicare.

Scandalul tramvaielor achiziționate de PMB

Cotidianul a semnalat de câteva săptămâni numeroase probleme la această licitație. Îmtr-un articol semnat de Cornel Nistorescu pe această temă, se preciza că

„Gabriela Firea insistă să obțină o decizie definitivă de la CNSC la o achiziție publică în valoare de 176 milioane euro. A făcut tot soiul de diligențe pentru a obține o conciliere privitoare la neconformitățile constatate la oferta firmei Durmazlar din Turcia. Acum, presează pentru judecarea contestației introdusă la CNSC pe motiv că vine iarna și se apropie alegerile și ea nu are ce arăta bucureștenilor. Mă tem că mult mai importante sunt cele 176 milioane euro, un contract egal cu un pot uriaș. O sumă enormă care ar rezolva, pe lîngă hazoasa achiziție de Otokar, și transportul bucureștenilor cu tramvaiul.

Cazul tramvaielor turcești: Tăriceanu îi arată dovada lui Firea!

Am scris despre absența unei omologări a produsului turcesc susținut cu atîta înflăcărare de Gabriela Firea. Turcii s-au prezentat cu un soi de adeverință eliberată de RINA, o instituție italiană din domeniul calității, dar în nici un caz abilitată să omologheze tramvaie în Uniunea Europeană. Durmazlar, „dragostea” Gabrielei Firea s-a prezentat și în Bulgaria cu aceeași patalama și a fost eliminată. Iată ce spune un membru al comisiei din Bulgaria: ”Tram Panorama was never deliverd to any customer în EU (April 2020 is a deadline a for delivery in Poland, Olsztyn). Durmazlar does not meet the qualifiction criteria in Sofia tram tender!”.

Licitația pentru tramvaie, secretizată de Primărie

Cotidianul și Libertatea au scris despre licitația dubioasă de la București și despre felul cum se desfășoară contestația înregistrată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. Celalalte ziare și televiziuni au tăcut mîlc, ca mulțumire pentru sumelele uriașe distribuite sub formă de publicitate.

Firea, replică pentru ALDE pe tema tramvaielor turceşti

Licitația pentru cele 100 de tramvaie susținută cu insistență de Gabriela Firea ascunde ceva. Fiind vorba de o afacere de 176 de milioane de euro rămîne inexplicabilă lipsa de reacție a DNA și a SRI. Nu-i de colea ca Bucureștii să se doteze cu autobuze și tramvaie turcești, în vreme ce industria românească umblă după comenzi prin lume! Și, totuși, Binomul, așa activ și agresiv cînd este vorba de adversarii președintelui Iohannis, se face că plouă cînd este vorba de această mega-afacere de la Primăria Capitalei.
Cum vă spuneam, eu rămîn fără o explicație privitoare la tentativa Gabrielei Firea de a sparge PSD-ul ca la o comandă! Dacă-i reușea, cu siguranță că era și ea decorată împreună cu ceilalți merituoși ai alegerilor prezidențiale.

Deocamdată, afacerea cu turcii este ignorată de Binom!“

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

13 Comentarii

  1. Propun ca Firea Sarmancur sa fie trimisa ostatica la Stambul,pana se rezolva cazul, sa o tina otomanii acolo,pana isi face timp DNA si se autosesizeaza,cativa ani,nu mai mult ..S-ar putea sa uite limba romana,la cate limbi se vorbesc acolo…

  2. Probabil ca , atat cat am protestat noi impotriva acestui contract aberant, dar, in mod sigur , si altii s-a auzit undeva si a pus in valoare logica lucrurilor in acest caz ! Ma bucur ! Nu prea ma pricep , dar imi pare un pret cam mare pentru un biet tramvai. Sa fie vorba de un tramvai zburator ? 1,76 mil. de euro bucata ? Cat despre d-na Firea , imi pare ca aceasta caciula de primar general, este prea mare pentru capul ei ! Totusi apreciez ca pozitiv faptul ca se face reabilitarea cladirilor cu bulina rosie din Bucuresti , desi am impresia ca aici se ridica mingea la fileu proprietarilor acestor cladiri ! Oricum este un lucru laudabil !

  3. Lumea politica din Romania este plina pana la refuz cu „slugi docile”, impinse la inaintare pentru a promova,apara si desfasura actiuni de delapidare a Romaniei in interesul snapanilor, interni si externi. Smecheri care nu stau in fata, adevarati papusari aflati in spatele cortinei, rezultatul, miliarde de euro „maturati din bugetul Romaniei in ultimii 30 de ani”, industria distrusa ca si agricultura sau vanduta, tot ce nu a interesat pe straini si alte „specii” pe caractite mizere a fost distrus. La asta a colaborat si specimenele fugite din tara pana in 1990 si intoarse bine dresdate si scolite sa promoveze diostruigerea a tot desi, TOT fusese creat prin sudoarea romanilor, a unuii popor intreg carev traiese in foame si mizerie zeci de ani, in timp ce smecherii veniti traisera in luxul occidentului. Un popor intreg amagit de slugi corupte si bine platite de straini.

  4. PSD e Mafia! Spitalul Republican anunțat de Firea s-a scumpit de la 400 de milioane de euro (cat gagrgarisea Firea Sarmancur la tabla cu macheta)la un miliard de euro în două zile!(presa de azi si proiectului de hotărâre a Consiliului general al Municipiului București, pusă în dezbatere vineri pe site-ul Primăriei Capitalei)
    Va dati seama ce hoata am ales acum 4 ani,sau sa va fac un desen?

  5. Important este ca bucurestenii sa circule cu tramvaie noi. La cati bani produce capitala, o merita! dar se pare ca sunt victimile unei campanii electorale impotriva lui Firea care nici macar nu este implicata direct in aceasta achizitie.

  6. D-na Firea,
    ai sustinut personal, pe toate canalele media, ca ati facut o treba buna si turcii au castigat licitatia.
    O licitatie care se dovedeste ca a fost falsificata: deci nu a fost un rezultat fals (gresit, eronat) ci unul falsificat.
    DEMISIA!
    Esti implicata in acest proces de falsificare, cel putin moral (aspectele penale le vor clarifica cei in drept)!

  7. Este incredibil cum nu vrem sa dam de lucru la romanii nostri.
    Daca Astra Arad castiga licitatia si incepea productia ,salariile
    insumate a celor ce participau la productie ,genereaza taxe si
    impozite ,care intra in buzunarul statului nostru. La asta se
    adauga si impozitul pe profit si pe dividente ,daca se luau de
    catre Astra si care ar fi intrat tot in buzunarul statului.
    Ca sa nu mai ca plati din salariile angajatilor intrau in consum ,
    plati de utilitati etc. si care la randul lor generau alte taxe,
    impozite si plati de TVA catre stat. Ar ma fi de adaugat si cerintele
    ulterioare de intretinere si piesele de schimb pt.tramvaie ,care si
    acestea sunt generatoare de taxe si impozite catre stat.
    Iata ce pierderi se pot provoca statului ,prin neacordarea fabricatiei
    acestor tramvaie la Astra Arad.
    Lundu-le de la otomani,adica din import toate aceste venituri catre stat
    dispar.
    ,,Felicitari” firea ,ca sa nu zic mult mai rau.

  8. Ma tem ca Firea si-a cam batut cuie in talpa cu vagoanele turcesti, la viitoarele alegeri.

  9. Imi doresc sa ma plimb prin Bucuresti cu un tramvai de calitate,marca romaneasca-Imperio-Astra Arad, apreciat la nivel international. Ne plangem ca nu avem locuri de munca in Romania insa cumparam tramvaie/autobuze de caliate indoielnica de la altii. Sa se autosesizeze DNA pentru toate licitatiile/contractele primariilor care presupun sume uriase si asupra carora planeaza suspiciuni de coruptie!
    Ar trebui elaborata o lege ca produsele romanesti de calitate sa aiba prioritate in fata altora din strainatate.

  10. Smenuri si tradare , noi avem fabrica romaneasca si Firea Pandwle vor carite electrice de la turci . Nu ne mai revenim economic in veci daca continuam doar cu meserii de croitor , femeie de servici in occident , zidar etc . Politica xe stat trebuie canalizata pe productia romameasca si mentinerea unui corp ingineresc cat mai in timp cu tehnologiile si a unor muncitori cat mai bine pregatiti , asa incat orice cui in Romania sa poata fi batut cu cel putin doua variante de ciocan romanesti(alt tip de ciocan decat cel visat de Firea ) plata sa se faca in tara lasocietati care dau de lucru pentru romani , bancile sa ajute la dezvoltarea acestor bussines ce au desfacere si perspectiva etc restul este gargara cu material fecal a la Firea , ce din cauza seriozitatii ei , nu are intentia de a lucra la temelia tarii , dorindi-si poate intarirea Portii lui Erdogan ce fuse stapan mai multe sute de ani , peste satucul ei din Moldova .

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.