Firea, replică pentru ALDE pe tema tramvaielor turceşti

Primarul general nu poate interveni în rezultatul procedurii de achiziţie publică a celor 100 de tramvaie, deoarece acest lucru ar fi ilegal, susține Gabriela Firea printr-un comunicat citat de stiripesurse.ro

Precizările edilului capitalei survin scrisorii deschise, publicate în exclusivitate de cotidianul. ro, semnate de patru consilieri municipali ALDE. În document, aceștia i-au solicitat primarului să reanalizeze oportunitatea acordării către firma turcească Durmazlar a contractului de achiziţie pentru cele 100 de tramvaie.

Sunt solicitată să intervin în rezultatul unei proceduri de achiziţie publică, ceea ce ar fi complet ilegal. Conform legislaţiei de specialitate în vigoare, în orice instituţie publică, evaluarea ofertelor o realizează comisia de licitaţie. Conducătorul instituţiei nu poate interveni în acest proces. Vorbim despre o procedură care se află, în prezent, în analiza CNSC. Nimeni nu poate susţine că ar fi constatat probleme în achiziţia celor 100 de tramvaie, câtă vreme instituţia abilitată să soluţioneze contestaţiile încă nu s-a pronunţat. Probabil se încearcă influenţarea completelor de soluţionare ale CNSC„, a precizat Gabriela Firea, conform unui comunicat PMB.

Este vorba despre o achiziţie internaţională, derulată cu fonduri europene şi după reguli europene. Anunţul a fost publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Nicio societate care se califică nu poate fi împiedicată să depună oferta, indiferent de ţara de unde aceasta provine. Respingerea pe acest criteriu ar fi ilegală„, a menţionat ea.

Gabriela Firea, ANAP și CNSC apără la greu tramvaiele turcilor

PMB reaminteşte că a demarat în decembrie 2018 achiziţia a 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de aproximativ 183 de milioane de euro. Achiziţia beneficiază de cofinanţare din fonduri europene, prin Programul European Regional (POR) 2014-2020. Primăria precizează că procedura a fost competitivă, deschisă şi „a respectat toate obligaţiile legale în materie de transparenţă”, iar anunţul de participare a fost publicat atât pe portalul românesc de achiziţii publice (SICAP), cât şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

„În cadrul procedurii s-au înscris 20 de operatori economici, au depus oferte 2 dintre aceştia: asocierea Astra Vagoane Arad cu CRRC China şi Durmazlar Makine Sanayi Ve Ticaret SA. Comisia de evaluare a realizat analiza acestora şi a desemnat oferta câştigătoare. Rezultatul procedurii de achiziţie a fost contestat de Astra la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care urmează să soluţioneze contestaţia depusă. Procedura a fost monitorizată de ANAP, care a validat fiecare etapă de evaluare cu ‘aviz conform necondiţionat’„, a precizat sursa citată.

Potrivit PMB, principiile nediscriminării şi tratamentului egal care stau la baza atribuirii contractelor publice sunt prevăzute şi în legislaţia românească.

Aceste principii impun instituţiilor publice să permită tuturor potenţialilor ofertanţi să participe la orice procedură, fără criterii discriminatorii, cum ar fi ţara din care provin produsele – ceea ce Primăria Capitalei a şi făcut, ca dovadă la procedură s-au înscris iniţial 20 de operatori economici. Acestea nu pot favoriza operatori din România, UE sau din oricare altă ţară. Niciun operator economic participant la această procedură nu a fost descalificat, iar oferta Astra Vagoane a fost conformă şi admisibilă, numai că s-a clasat pe locul 2 în urma analizei factorilor de evaluare precizaţi în documentaţia de atribuire (preţ şi factori tehnici)„, se mai arată în comunicat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

13 Comentarii

  1. Asa Cadina taichii, luam Peschesul si Directia Stambul la Zeciuala la Sultan.

    • Ponta este marele prieten al lui Erdogan, Ponta a initiat-o pe Firea in tainele parandaratului turcesc. Ajunsa la butoanele Bucurestiului, Firea aplica in practica invataturile mentorului sau cu ochi oblici, Victor Ponta.

  2. Povesti, povesti si iar povesti! Licitatia a fost hotarita de marimea spagii, si nu de „competenta” turcilor care au venit cu o adeverinta ca pot face si vagoane! Aradenii chiar pot face vagoane, dar nu pot da spaga asa de mare!

  3. Firea este ca hiena, nu lasa din colti parandaratul de la turci nici daca o rupi in bucati! Tramvaiele turcesati nu sunt omologate UE, deci Astra Arad ar trebui sa se adreseze justitiei, mai intai DNA, apoi procese iar Firea si acolitii sa raspunda solidar cu intreaga avere pentru nelegiurea asta. E prea pe fata ticalosia ca sa existe dubii. SRI ar putea aduce dovezi despre modul in care Firea si-a incasat mita, folosind terte tari care au agenti in Turcia, asa cum se procedeaza in astfel de cazuri.

  4. Alta „mare roman si ortodox”, care in loc sa cupere tranvaiele de calitate f. buna din tara, pentru un peshkesh baban ia niste „turcisme la suprapret! Daca i-a mers cu „autobuzele” si inca nu-i la bulau incearca si cu tranvaiele!

  5. Firea Telpoposu(Sarmancur,in limba turca)incearca zadarnic sa scape conducatorul de drept al comisiei de licitatie este Primarul General!Pentru un Primar (si general) in Romania nu este indiferent daca da de lucru la romani sau la turci,doar daca nu cumva turcii au ales-o primar general,in Istanbul!
    Daca produsul nu se fab in Romania,daca ecartamentul sinelor de tramvai nu era respectat,daca consumul de energie electrica era dublu,daca nu ar fi vagoane tip Panorama,daca nu ar avea boghiuri pivotante,pentru facilitarea virajelor, as intelege comisia

    Dar cand
    1) CRRC Qingdao Sifang Co are mai multe joint-venture-uri cu producatori occidentali precum Bombardier, Kawasaki, Skoda.
    2) Pentru a participa la licitatie companiile doritoare au trebuit sa indeplineasca mai multe cerinte obligatorii, printre care o medie a cifrei de afaceri anuale pe ultimii 3 ani, de minim de 280 milioane lei.si sa depuna documente din care sa reiasa ca a livrat/furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achizitiei, la nivelul unuia sau mai multor contracte in valoare cumulata de minim 28.000.000 lei, cu indicarea datelor si a beneficiarilor publici sau privati. Acest criteriu obligatoriu a contravenit intereselor unicului producator autohton de tramvaie, Astra Vagoane Calatori Arad care a trebuit sa se asocieze cu chinezii
    Puscarie scrie pe comisie si pe tovarasa Telpoposu,inclusiv pentru tradarea intereselor tarii!

  6. ciubucul de la urmasii sultanilor ? NU se compara cu ce ar fi cerut de la ASTRA VAGOANE ! curvistina securitatii ( in 1990 javra isi fataia minijupa pe holurile din str.WARSOVIA et.I ???)curveta era racolata de securitate ! pandele? alta curva securista ! fierea apara ZDREANGHEA lui baiazid ! soldovancele sunt ,,luptatoare,, ! mUIE psd ,cu asemenea RAPANDULA !!

  7. asteptati decizia finala, plus daca este ceva in neregula sunt atatea institutii care urmaresc si ancheteaza neregulile…

  8. „Primarul general nu poate interveni în rezultatul procedurii de achiziţie publică a celor 100 de tramvaie, deoarece acest lucru ar fi ilegal, susține Gabriela Firea printr-un comunicat”
    Dar la subordonata conducere a RADET-ului, ca sa reduca costurile cu incalzirea prostimii bucurestene, poate interveni?

  9. Tine-te tare Gabita, ca sa turbeze Editat de oftica fiindca nu pot sa execute ordinul lui iohaniss de a te neutraliza !
    Viitorul mandat va fi tot al tau, fiindca Bucurestii trebuie sa fie condusi de REGATENI PATRIOTI nu jeguri din afara acestui spatiu !!!
    Succes in tot ce intreprinzi !!

  10. Perfect adevarat ceea ce afirma Firea. Plus ca personal este riscant sa fi intervenit avand in vedere ca primaria este infestata la nivel inalt de acoperitii securisto-hashtagisti care-i vaneaza orice pas pentru a o turna. Daca Firea ar fi comis vreao gainarie in acesti ani, era de mult in puscarie. Tariceanu stie bine aceste adevaruri dar mai nou a intrat in slujba altora.

  11. Mai Gabi, mai, ai adus autobuze turcesti( licenta nemteasca), ca sa le dai peste nas la Mercedez, care au sarit calul la pret, dar acum cu tramvaiele, o dai in bara! Sau comisia de licitatii a vazut ca era o asociere cu chinezii si nu se vrea ciuma rosie? De ce drac nu continui fabricarea de tramvaie la Atelierele STB sau sa iei de la doi fabricanti! Gaseste si tu ceva ca sa dam de lucru si la Arad, ca vad ca astia de la metrou, iau numai de la spanioli, pe mita(comisioane)! Ala de la Arad nu da mita?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.