Ca la Rovine!?

Gabriela Firea, ANAP și CNSC, apără la greu tramvaiele turcilor

Achiziția celor 100 de tramvaie (176 milioane euro) pentru București, operațiune a Primăriei Capitalei, orientată spre Turcia (ca și achiziția autobuzelor OTOKAR) a ajuns pe ultimele sute de metri. Gabriela Firea, fan al produselor din Turcia (cu bărbat cu tot), a încercat din răsputeri să salveze acest contract în valoare de 176 de milioane de euro. Este vorba de ultimul răcnet al industriei turcești de transport în comun, atestată cu trei hîrtii semnate de o firmă privată de prin Italia pe post de Certificat de omologare.


Cînd turcii de la Durmazlar Ticaret au depus dosarul de licitație, nu ca din întîmplare au declarat secrete toate actele lor. Ba și pe cele primite de la Primăria Municiului București! În ciuda unei hîrtii de rîsul curcilor, eliberate de RINA Services Spa (Italia), care nu este în nici un caz un Ceritficat de Omologare, dosarul lor a fost acceptat. Au urmat nenumărate observații și neconformități semnalate de Direcția Generală pentru Achiziții Publice.

Turcii, novici într-ale producției de material rulant, au solicitat sprijin și Gabriela Firea le-a sărit în ajutor. A desemnat-o de îndată pe Dorina Elena Popa, director la Direcția Generală de Achziții Publice, să negocieze o conciliere cu autorii observațiilor categorice formulate la ANAP.

 

În ciuda obiecțiilor de fond ale ANAP, Primăria obține totuși un aviz conform (favorabil) și Durmazlar se califică în desfășurarea achiziției pe care o și câștigă, în defavoarea unui producător român, cunoscut și prezent în toată Europa, inclusiv în țara noastră. Tramvaiele produse de Astra Vagoane Călători în cooperare cu Siemens sunt la două poște distanță de produsele turcești abia ieșite din producție, cele din caietul de sarcini fiind pentru turci o mare necunoscută. Cînd Astra Vagoane Călători a încercat să conteste rezultatul achiziției publice, s-a lovit de documentele secretizate ale turcilor, în ciuda faptului că ele priveau tramvaiele aflate în dispută, nu rachete și bombe atomice (pe care oricum nu le produc). Credeți că a contat faptul că turcii nu au produs niciodată un tramvai asemănător celui din caietul de sarcini? Din producători de osii pentru vagoane (boghiuri), ei a sărit aproape peste noapte în poziția de concurent cu pretenții în producția de tramvaie!

Credeți că ziariștii români plimbați prin țara prietenă au observat că se coace un aranjament? Turcii au avut grijă să care reprezentanții redacțiilor peste Bosfor (exact ca și Gold Corporation în Noua Zenlandă în scandalul Roșia Montană). Credeți că după plimbări și taifasuri și după cele 5.000 de spoturi (cam 10 milioane de euro!) pompate de Gabriela Firea în bugetul redacțiilor s-a mai ocupat cineva de derularea licitației de tramvaie și, mai apoi, de contestația depusă de producătorul român la CNSC? Nici vorbă!

Gabriela Firea, cea devotată turcilor, s-a zbătut pentru conciliere. ANAP a închis ochii la toate neconformitățile sesizate în raport cu caietul de sarcini iar CNSC se zbate ca pe jar să soluționeze contestația producătorului român pînă în 4 decembrie. De ce atîta cînd Primăria Capitalei a tîrît dosarul mai bine de un an.
Avem ordin, zic funcționarii de la CNSC, și refuză să permită accesul celor care sunt în situația de a contesta o afacere de 176 de milioane de euro.
Și care nu miroase a roți de tramvai, ci a îmbinare perfectă de obiceiuri românești și turcești!

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Vlad Dumitraș 281 Articole
Author

40 de Comentarii

  1. Perfect explicabil, ei isi apara furaciunile, isi apara parandaratul. Ar trebui sa munceasca sapte vieti ca sa adune cat iau la parandarat, mai ales ca la privat ar fi cel mult necalificati, neavand nici o pregatire folositoare unui angajator.

  2. Firea Sarmancur este aceiasi hoata, pe linia Halaicu-Lis- Basescu-Videanu-Oprescu !Nu se putea altfel!

  3. E penibil ca nu se opresc astfel de hotii… sa ma… pe statul Roman = 0. Armata ioc, servicii ioc…hotie din partea tuturor prapaditilor…multa!

  4. Mai femeie, tu cumperi tramvaie sau autobuze, calitatea este corespunzatoare pretului? Nu cumva sunrt second hand tiplate si putin curatate cu spoiala de vopsea si dupa ce s-a parafat afacerea iau foc? Aceste mijloace de transport sunt compatibile, au trapa orizontala la fiecare usa scoasa afara automat la nivelul trotuarului si pentru cei in scaune cu rotile sau cu carut bebelusi? Sau aceste categorii sunt impedicate si nu au dreptul de a calatori cu mijloacele de transport oricare ar fi ca in testul tarii? Bre tanti, gandeste de 2-3-4 ori inainte de a lua decizii!

  5. Este gargara ce are la baza doar presupuneri. Vom discuta peste cativa ani daca achizitia a fost sau nu buna, functie de rezultatele date de exploatarea acestor mijloace de transport. Comparativ cu altele, bineinteles dar si tinand cont de preturile de achizitie. In globalismul tehnologic de azi astfel de produse de serie sunt foarte apropiate din orice punct de vedere le-am compara. Pentru ca nu sunt produse de lux acolo unde apar diferentele discrepante.

  6. Mai puteau sa-i intrebe si pe cei de la URAC Bucuresti ptr. ca astia sunt pe Lizeanu chiar in Bucuresti. Astia, deja produceau tranvaie si au osii la gramada.

  7. Gabriela se află pe lista
    albă a DNA? Sau, dacă există, prejudiciul este
    mai mic de un milion amărât, fie el si de euro?

  8. O tampenie ! Sa ai „Astra Arad” si sa te duci sa cumperi tramvaie turcesti ! Ma gandesc ca, poate , recentele autobuze achizitionate de Primaria Generala, fabricate in Turcia , sunt exceptionale , bucurestenii fiind inebuniti dupa ele , fapt ce ar explica dorinta arzatoare a d-nei Firea de a vedea circuland si tramvaie turcesti in Bucuresti !

  9. sa accepti sa iei de la altii ceea ce se produce la tine e dovada de cretinism. fite si tupeu de scapatata!

    • Ai dreptate, daca nu ar fi niste banuti in joc! Nu e vorba nici de cretinism, nici de tupeu , ci de BANI care intra in nu stiu ce buzunar! Sa cumperi tramvaie din Turcia cand ai fabrica la Arad, este crima, este tradarea interesului national! Numai pentru asta ar trebui urgent destituita!!!!!

  10. Interesant, foarte interesant! Parca exista o fabrica de tramvaie in Romania, Astra Vagoane Calatori SA la Arad! Tramvaiele romanesti nu sunt bune? Ia citeste ce scrie BUSINESS Magazin pe data de 16 octombrie 2018 „Cel mai modern şi economic tramvai din lume este produs in România” si „„Prin realizarea acestui tramvai, Aradul, prin intermediul Astra Vagoane Calatori, se inscrie pe harta mondiala a fabricantilor de tramvaie.” Deci tramvaie avem, dar luam din Turcia!!!!! De ce sa ia o firma din Romania un asemenea contract cand banii se pot da la smenarii turci? Exista ceva ce noi nu stim? Foarte interesant!!!!!!!!

  11. Nici unul din PSD nu sunt patrioti adevarat ca sa sprijine economia din Ro. Toti au umblat dupa afaceri din bani publici si sa stranga sveri prin orice mijloace. Daca toti parlamentarii si ministrii, functionarii ar fi cautati la averi putini le ar pot justifica corect. Recuperarea banilot furati din 1990 ar face cat 50 de bugete ale Ro.

    • Ce sa „caute” la averile facute! In 30 de ani au facut milioane de euroi si case peste case, toate ca un simplu „bugetar” cu salar de mizerie! Treaba e stiuta, dar crezi ca intereseaza pe cineva? Toti o apa si-un pamint, pusi pe capatuiala, pe hotie, de la hotul de case de la Cotroceni in jos! La jefuit tara nu conteaza culoarea politica! Pot da nenumarate exemple dar lista e prea lunga! De platit au platit nenorocitii ca femeia care a furat un salam ca sa dea de mincare copiilor, insotitoarea de tren pentru 15 lei pe care nu i-a luat sau Rarinca!

  12. … treaba bucurestenilor, ei traiesc in cea mai „frumoasa” capitala din UE (dupa Sofia).Asta trebuie sa fie doar stire locala.Daca tot se imbraca, mananca si se vand turcilor, ce conteaza transportul in comun, oricum sunt transportati in „infinit”!

  13. un tramvai numit dorinţă aprigă de şpagă…anasâna siktir firica avardine maşkora…

  14. Atata timp cit in orasele noastre vor circula tramvaie din import, tara este destinata peirii! Ma uit si la metrou, sa nu dai tu posibilitatea ca uzina din Arad sa faca cel putin o garnitura si sa o puna in circulatie? De parca metroul bucurestean ar fi avut rame din import inca de la infintare! Ce tradayori avem, neamule!

  15. Ce experienta au romanii la facut tramvaie moderne? Zero! Cate tramvaie „minune” facute de marea Astra Arad circula in Romania? Va zic eu, doar 6 luate pe spaga de Falca la Arad fara licitatie. Si din alea 6 vreo 3 sunt mereu defecte. Pana si alea „sovietice” facute de RATB din ciocan in ritm de 1 pe an sunt mai bune decat cele de la Arad. Bucurestiul are nevoie de transport fiabil nu de troace care sa stea jumatate defecte doar de dragul de a fi facute in Romania.

    • In sfarsit, un comentariu la obiect, fara zorzoane seku ori de prin zona… „IMPERIO”, ce le aminteste de statutul de slugi in imperiu, asa l-au botazat frajerii.

  16. Asta cu omologarea dupa castigarea licitatiei pute urat de tot.
    Cum sa omologhezi un tramvai la un Registru Naval?
    RINA este Registrul Naval Italian.
    Este ca si cum Astra-Arad ar omologa tramvaiele la RNR-Registrul Naval Roman.
    Poate a cumparat Firoaica tramvaie-amfibie.

  17. Degeaba ,dragilor! Nu ne baga nimeni in seama ! Maraim si noi aici ! Suntem luati drept natarai ; ne putem pune cu „intelepciunea” d-nei Firea si a aplaudacilor ei ? Cine ne credem ? Da’ ,cum ne permitem ? Nu sunt bucurestean si ar trebui sa nu-mi pese , dar …totusi . Jos „Astra” , traiasca turcismele !(sic!)

  18. Nu numai in Bucuresti se achizitioneaza tramvaie si autobuze turcesti. Daca autorul zice ca turcii au avut presa favorabila pe baza distractiei oferita jurnalistilot, sa intelegem ca el nu a fost invitat. Sau el a fost „manjit” ce ceilalti competitori? Daca turcii au avut pret mai mic, si Firea accepta o oferta mai scumpa,dadea cu subsemnatul la DNA. Daca a respectat legea achizițiilor, este in regula, dacă nu, sa raspunda.

    • Articole de propaganda infecta Astra Arad. Si la Timisoara (chiar langa Arad) si la Iasi s-au cumparat deja tramvaie de la aceiasi turci dar acolo nu a mai guitat nimeni ca nu era Firea primar.

  19. Cu siguranta , aceasta afacere este de competenta DNA ! Acum este momentul ca Romania sa implementeze Decizia UE privind confiscarea extinsa a averilor nejustificate legal ! Ca si abrogarea sistemului criminal al pensiilor speciale ! Guvernul Orban , are datoria sa inteleaga ca poporul asta asteapta de la el ! In primul rind , dreptate sociala ! P S—Felicitari autorului Vlad Dumitras …poate nu este lipsit de interes , ca cititorii sa afle si cine sunt fericitii ziaristi , calatori pe malurile Bosforului , pe banii proveniti din impozilele bucurestenilor !

  20. Sa dai de munca la ai tai (Astra-Arad) nu aduce spaga i para-ndarat.Nu ne vindem tara,o distrugem noi singuri.

  21. Refuză să permită accesul celor care sunt în situația de a contesta o afacere de 176 de milioane de euro!
    Au fost angajate 1000 de persoane in Romania sa produca tramvaie?
    Sau au fost bine umflate niste buzunare indesate cu milioane de eurio?

    Daca DNA ar fi pe bune DNA, chiar ar avea de lucru din greu. Pute a coruptie si afacerea cu autobuze si asta cu autocare. Tunuri date de baieti si fete deshtepte. Sa tot fii primar si consilier. Sefu PSD-istilor e puscarias.

  22. Lasa bai mandolinistilor ca veniti voi acum si aduceti numai Mercedesuri ca le da PPE pe gratis. O sa avem tramvaie Ferrari si Lamborghini in Bucale cu bilete gratis. Si troleibuze Bugatti, nu turcisme ca la ciuma rosie!

    • Baiazidule,baiazidule nu mai spune prostii! Acolo la primaria Firea e treaba pentru DNA. Asa sa fie!

  23. domnilor bucuresteni, ati stat in case, in loc sa votati.
    Acum, priviti la tanti firea cum va cheltuie banii. Fondurile europene si vagoanele romaneasti se la Arad, ii put pe la nas. Acum voi, treceti pe la caseriile ANAF, aveti taxe de platit.
    Aaa, cateva batalioane de pensionari, merg in turneu pe la biserici, tot pe banii fraierilor…

    • Nu va ajunge mey, „vesticilor”, ca propaganda voastra infecta a reusit sa aduca Romania intr-o stare paradoxala de adulare a celor care impileaza, de acceptare a jugului, asa cum ati fost voi invatati sute de ani sub hunguri si haustrieci?

  24. BABA SI MITRALIERA !!,Firea si specialista in tramvaie turcesti !.
    Analiza comparata de oferte de catre specialisti in domeniu :consum /km ;celtuieli de intretinere ,fiabilitate ,ani garantie ,piese de schimb pe 2 ani ,lista de referinte ,siguranta in circulatie,etc .
    Fire se baga singura in rahat !. Are ceva obligatii ?are ceva ghiseft ?.

  25. Mai marii primariei nu sunt constienti ca respectivele tramvaie trebuie sa transporte bucurestenii, in maxima siguranta, in urmatorii 10-12 ani. Si cumpara tramvaiul fantoma, model neomologat, din care turcii n-au facut niciunul. Acesta este un atac la siguranta cetateanului si trebuie tratat ca atare. De DNA!

  26. „Gabriela Firea, ANAP și CNSC apără la greu tramvaiele turcilor”! Apără la greu tramvaiele turcilor sau /si spagile mari care inchid multe guri. DNA vezi ca ai treaba! Verifica ce e acolo! De ce ne lasi sa speculam?
    Atribuirea unui contract atat de mare unei firme straine si dinafara UE in dauna unei fabrici din Romania este inadmisibil.Dar intr-o tara ca OLANDA atribuirea unui contract atat de mare in dauna unei fabrici olandeze ar fi fost absolut IMPOSIBILA! Obs. In magazinele din Olanda dai cu pusca dupa o cafea straina! NUMAI CAFEA FABRICATA SI AMBALATA IN OLANDA!
    Ai nostri nu se mai satura de instrainat si de furat.

  27. Si cand te gandesti ca Pupaza lui Pandele mai vrea un mandat la Primaria Capitalei nu de alta dar nu a terminat inca Paraindaraturile cu turcaletii. Si uite asa si Pupaza de la Primarie pune umarul la Subminarea Economiei Nationale.

  28. Madam Vranceanu/Firea (a se citi: Fii rea, Gabi!)/Pandele n-are habar de istorie, de unde sa stie ea, saracuta, de „afacerea tramvaielor”, din 1911-1912, care, in final, adus la caderea guvernului P.P. Carp. Ma rog, asta mai treaca-mearga, in Bacaul ei natal, inainte de a descinde in Capitala pentru a se face „ziarista”, pare a nu se fi omorat cu cartea, cea de istorie in special. Dar, ca guresa primarita-general a Bucurestiului sa nu stie de Astra-Vagoane, din Arad, asta e deja prea mult. Asa ca, nu ne ramane decat sa banuim ca optiunile ei „turcesti” au alta motivatie. Sper sa se faca lumina asupra acestei mizerii, pe care o cataloghez, fara rezerva, drept antinationala din punct de vedere economic. Halal sa-ti fie, bayan!

  29. Ba , dar proasta e Fierea asta. In loc sa se comporte ca Videanu, tot comunist ca ea , si sa dea bucurestenilor, ca nu da din banii ei, numai mijloace de transport public de calitate , ea mare ziarista, economista , finantista pune botul la spaga mai mare ca cea a Videnului si cumpara autobuze nespatioase si neperformante. Si acum vrea tramvaie la fel. In loc sa mearga langa bucuresteni in aceste troace turcesti ea ca Tovarasa Gainusa ne minte ca un penar e televizor si noi trebuie sa aplaudam. Sa invete de la Orban, comunist cu surdina ca cei din Cehia , care ne serveste dupa noua to do list a rusiilor. Bai Fiereo esti buna pentru Voluntari nu pentru fostul ,,micul Paris” .

  30. Gelule, ai dreptate. Primarita da dovada ca ii plac turcismele. De toate felurile!

  31. Cu ocazia anularii licitatiei s-a clarificat si chestiunea „sarma in colon”: era de la tramvaie!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.