
Achiziția celor 100 de tramvaie (176 milioane euro) pentru București, operațiune a Primăriei Capitalei, orientată spre Turcia (ca și achiziția autobuzelor OTOKAR) a ajuns pe ultimele sute de metri. Gabriela Firea, fan al produselor din Turcia (cu bărbat cu tot), a încercat din răsputeri să salveze acest contract în valoare de 176 de milioane de euro. Este vorba de ultimul răcnet al industriei turcești de transport în comun, atestată cu trei hîrtii semnate de o firmă privată de prin Italia pe post de Certificat de omologare.
Cînd turcii de la Durmazlar Ticaret au depus dosarul de licitație, nu ca din întîmplare au declarat secrete toate actele lor. Ba și pe cele primite de la Primăria Municiului București! În ciuda unei hîrtii de rîsul curcilor, eliberate de RINA Services Spa (Italia), care nu este în nici un caz un Ceritficat de Omologare, dosarul lor a fost acceptat. Au urmat nenumărate observații și neconformități semnalate de Direcția Generală pentru Achiziții Publice.
Turcii, novici într-ale producției de material rulant, au solicitat sprijin și Gabriela Firea le-a sărit în ajutor. A desemnat-o de îndată pe Dorina Elena Popa, director la Direcția Generală de Achziții Publice, să negocieze o conciliere cu autorii observațiilor categorice formulate la ANAP.
În ciuda obiecțiilor de fond ale ANAP, Primăria obține totuși un aviz conform (favorabil) și Durmazlar se califică în desfășurarea achiziției pe care o și câștigă, în defavoarea unui producător român, cunoscut și prezent în toată Europa, inclusiv în țara noastră. Tramvaiele produse de Astra Vagoane Călători în cooperare cu Siemens sunt la două poște distanță de produsele turcești abia ieșite din producție, cele din caietul de sarcini fiind pentru turci o mare necunoscută. Cînd Astra Vagoane Călători a încercat să conteste rezultatul achiziției publice, s-a lovit de documentele secretizate ale turcilor, în ciuda faptului că ele priveau tramvaiele aflate în dispută, nu rachete și bombe atomice (pe care oricum nu le produc). Credeți că a contat faptul că turcii nu au produs niciodată un tramvai asemănător celui din caietul de sarcini? Din producători de osii pentru vagoane (boghiuri), ei a sărit aproape peste noapte în poziția de concurent cu pretenții în producția de tramvaie!
Credeți că ziariștii români plimbați prin țara prietenă au observat că se coace un aranjament? Turcii au avut grijă să care reprezentanții redacțiilor peste Bosfor (exact ca și Gold Corporation în Noua Zenlandă în scandalul Roșia Montană). Credeți că după plimbări și taifasuri și după cele 5.000 de spoturi (cam 10 milioane de euro!) pompate de Gabriela Firea în bugetul redacțiilor s-a mai ocupat cineva de derularea licitației de tramvaie și, mai apoi, de contestația depusă de producătorul român la CNSC? Nici vorbă!
Gabriela Firea, cea devotată turcilor, s-a zbătut pentru conciliere. ANAP a închis ochii la toate neconformitățile sesizate în raport cu caietul de sarcini iar CNSC se zbate ca pe jar să soluționeze contestația producătorului român pînă în 4 decembrie. De ce atîta cînd Primăria Capitalei a tîrît dosarul mai bine de un an.
–Avem ordin, zic funcționarii de la CNSC, și refuză să permită accesul celor care sunt în situația de a contesta o afacere de 176 de milioane de euro.
Și care nu miroase a roți de tramvai, ci a îmbinare perfectă de obiceiuri românești și turcești!
Cu ocazia anularii licitatiei s-a clarificat si chestiunea „sarma in colon”: era de la tramvaie!
Gelule, ai dreptate. Primarita da dovada ca ii plac turcismele. De toate felurile!
Ba , dar proasta e Fierea asta. In loc sa se comporte ca Videanu, tot comunist ca ea , si sa dea bucurestenilor, ca nu da din banii ei, numai mijloace de transport public de calitate , ea mare ziarista, economista , finantista pune botul la spaga mai mare ca cea a Videnului si cumpara autobuze nespatioase si neperformante. Si acum vrea tramvaie la fel. In loc sa mearga langa bucuresteni in aceste troace turcesti ea ca Tovarasa Gainusa ne minte ca un penar e televizor si noi trebuie sa aplaudam. Sa invete de la Orban, comunist cu surdina ca cei din Cehia , care ne serveste dupa noua to do list a rusiilor. Bai Fiereo esti buna pentru Voluntari nu pentru fostul ,,micul Paris” .
Madam Vranceanu/Firea (a se citi: Fii rea, Gabi!)/Pandele n-are habar de istorie, de unde sa stie ea, saracuta, de „afacerea tramvaielor”, din 1911-1912, care, in final, adus la caderea guvernului P.P. Carp. Ma rog, asta mai treaca-mearga, in Bacaul ei natal, inainte de a descinde in Capitala pentru a se face „ziarista”, pare a nu se fi omorat cu cartea, cea de istorie in special. Dar, ca guresa primarita-general a Bucurestiului sa nu stie de Astra-Vagoane, din Arad, asta e deja prea mult. Asa ca, nu ne ramane decat sa banuim ca optiunile ei „turcesti” au alta motivatie. Sper sa se faca lumina asupra acestei mizerii, pe care o cataloghez, fara rezerva, drept antinationala din punct de vedere economic. Halal sa-ti fie, bayan!
Si cand te gandesti ca Pupaza lui Pandele mai vrea un mandat la Primaria Capitalei nu de alta dar nu a terminat inca Paraindaraturile cu turcaletii. Si uite asa si Pupaza de la Primarie pune umarul la Subminarea Economiei Nationale.
„Gabriela Firea, ANAP și CNSC apără la greu tramvaiele turcilor”! Apără la greu tramvaiele turcilor sau /si spagile mari care inchid multe guri. DNA vezi ca ai treaba! Verifica ce e acolo! De ce ne lasi sa speculam?
Atribuirea unui contract atat de mare unei firme straine si dinafara UE in dauna unei fabrici din Romania este inadmisibil.Dar intr-o tara ca OLANDA atribuirea unui contract atat de mare in dauna unei fabrici olandeze ar fi fost absolut IMPOSIBILA! Obs. In magazinele din Olanda dai cu pusca dupa o cafea straina! NUMAI CAFEA FABRICATA SI AMBALATA IN OLANDA!
Ai nostri nu se mai satura de instrainat si de furat.
Mai marii primariei nu sunt constienti ca respectivele tramvaie trebuie sa transporte bucurestenii, in maxima siguranta, in urmatorii 10-12 ani. Si cumpara tramvaiul fantoma, model neomologat, din care turcii n-au facut niciunul. Acesta este un atac la siguranta cetateanului si trebuie tratat ca atare. De DNA!
BABA SI MITRALIERA !!,Firea si specialista in tramvaie turcesti !.
Analiza comparata de oferte de catre specialisti in domeniu :consum /km ;celtuieli de intretinere ,fiabilitate ,ani garantie ,piese de schimb pe 2 ani ,lista de referinte ,siguranta in circulatie,etc .
Fire se baga singura in rahat !. Are ceva obligatii ?are ceva ghiseft ?.