Frumușița ”nu vine de la frumușica”. O gară ce putea fi!

Construită în 1895, Gara Frumușița

De L.V.
Frumușița ”nu vine de la frumușica”. O gară ce putea fi!

Construită în 1895, Gara Frumușița

Gara Frumușița a fost un important nod feroviar pe linia Galați-Bârlad. Frumușița e una dintre cele mai vechi din țară, a fost construită în 1895.  Gara a fost modernizată la 50 de ani distanță după avariile suferite în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, potrivit click.ro. 

Inclusă în lista clădirilor de patrimoniu și a monumentelor istorice din România, în 1992, a fost doar cu numele. În fapt, ea a fost abandonată și vandalizată tot timpul.

I-au fost furate grinzile metalice, dușumelele, tâmplăria, acoperișul. Geamurile au dispărut și ele. Pereții stau acum să se prăbușească. Are statut de monument istoric, dar ea  e ca o umbră!

Să fie declasată, a spus CFR, că nu mai e de interes economic. Nici cultural?

Da, Direcția Județeană de Cultură a înștiințat Regionala CFR Galați.

Un gard de plasă a fost pus în jurul ruinelor. A fost prima măsură. Singura.

Frumușița e de paragină. Nu e singura gară ajunsă așa.  E pustie, în jur numai ruine…

 

Foto Descoperă.ro

Foto Digi 24

Distribuie articolul pe:

5 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.