Grevă la metrou pe 18 martie

Greva de la metrou va lăsa fără mijloc de transport 700.000 de persoane.
O zi de grevă va costa Metrorex între unul şi două milioane de lei.Sindicaliştii de la metrou au anunţat că vor intra, în 18 martie, în grevă generală, în contextul în care Curtea de Apel Bucureşti a decis că greva angajaţilor Metrorex, desfăşurată în noiembrie 2009, a fost legală, a anunţat preşedintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou (USLM), Ioan Rădoi. Un simplu calcul arată că paguba adusă Metrorex de greva sindicaliştilor va costa între unul şi două milioane de lei zilnic.

De asemenea, 700.000 de persoane vor fi afectate de această grevă dacă luăm de bune afirmaţiile ministrului Berceanu referitoare la numărul de bucureşteni care circulă zilnic cu metroul. “După patru luni de aşteptare vom declanşa greva generală, direct, fără conciliere, negociere sau grevă de avertisment. Puteam intra în grevă imediat după decizia Curţii de Apel Bucureşti din 2 martie, dar nu am vrut să punem bucureştenii în situaţia de a nu avea cu ce să circule. Speram ca până în 18 martie Guvernul să-şi dea seama şi să evite declanşarea grevei generale”, a adăugat Rădoi.

Metroul, care ocupă doar 2,5% din lungimea transportului din Capitală, este utilizat de 25-30% din bucureşteni, fiind astfel cel mai eficient mijloc de transport din oraş. În situaţia în care greva generală va fi declanşată, RATB va trebui să suplimenteze capacitatea de transport pe liniile paralele cu magistralele de metrou sau din apropierea acestora.

Cu alte cuvinte, vor fi introduse suplimentar circa 200 de tramvaie, autobuze şi troleibuze pe 47 de linii. “Se va prelungi şi programul de circulaţie, cu încă o cursă sau două, la 400 de vehicule, care, în mod normal, se retrăgeau în garaj după primul vârf al cererii de dimineaţă. Acest program se va desfăşura între orele 5.30-17.00”, afirmă reprezentanţii regiei de transport.

Sindicaliştilor de la Metrorex cer majorarea salariului cu 20% astfel încât media veniturile ar ajunge la 4.320 lei. Berceanu susţine că salariaţii de la metrou au obţinut în noiembrie 2008 o majorare salarială de 23%. ”Consider că salariaţii de la metrou au venituri foarte bune şi nu au o problemă legată de standardul de viaţă, mai ales că nu s-a schimbat nimic în privinţa preţurilor, unele chiar au scăzut”, a subliniat Berceanu.

Ultimele veşti venite dinspre Metrorex, operatorul metroului bucureştean, arată că acesta ar putea majora în acest an preţul călătoriei cu 5-7%. Ultima modificare a preţului la călătoria cu metroul a avut loc în mai 2009.

Acum, o cartelă de două călătorii cu metroul costă 2,5 lei şi s-ar putea scumpi între 2,63 şi 2,70 lei. În cazul cartelei de zece călătorii, care costă acum 8 lei, scumpirea va aduce un nou preţ între 8,4 şi 8,6 lei.

Pentru un abonament lunar care are un preţ de 25 lei, am putea plăti între 26,25 şi 26,75 lei.

În 2009, bugetul de venituri şi cheltuieli al Metrorex a fost de 640 de milioane de lei, din care suma de 328 milioane de lei a reprezentat-o subvenţia de la bugetul de stat, fondul de salarii fiind de 285 milioane de lei, adică 45% din cheltuieli.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.