Guvernul a lansat „Comisia de tăiat hârtii”

Guvernul a lansat miercuri o platformă online pentru „Comisia de tăiat hârtii”, care are ca scop să ajute la debirocratizarea administraţiei în relaţia cu cetăţenii, a anunțat premierul Dacian Cioloş.

„Azi lansăm platforma a ceea ce am numit noi „Comisia de tăiat hârtii” care va trebui să ne ajute să identificăm acele lucruri în funcţionarea administraţiei care să ducă la o debirocratizare în relaţia cu cetăţenii mai ales. Această platformă online are adresa <maisimplu.gov.ro> unde o să invităm cetăţenii, contribuabilii, să ne împărtăşească din experienţa lor din relaţia cu administraţia şi care documente sau care tipuri de dosare pe care trebuie să le depună la administraţie li se par complicate şi ar putea fi simplificate”, le-a spus Cioloş miniştrilor miercuri în ședința de Guvern.

Conform site-ului maisimplu.gov.ro, obiectivul principal al proiectului este reducerea numărului de documente cerut la interacțiunea cu administrația.

Premierul a precizat că s-au identificat deja câteva lucruri simple care pot fi făcute de către administraţie în beneficiul cetăţenilor, situaţii catalogate drept „absurde”.

„Mamele care au născut trebuie să depună trei dosare cu de multe ori cam aceleaşi tipuri de documente, unul pentru indemnizaţia de creştererea copilului, altul pentru alocaţia de stat şi un altul pentru stimulentul de reinserţie. Aceste trei dosare conţin cam aceleaşi documente şi trebuie să se plimbe de multe ori la aceleaşi instituţii cu trei hârtii în copie diferite.(…) Putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar în aşa fel încât administraţia să poată trata toate cele trei tipuri de indemnizaţii”, a spus Cioloș.

Un alt exemplu prezentat de Dacian Cioloş a fost cel al unui şomer care este obligat să plătească 30 de lei pentru a obţine documentele necesare obţinerii indemnizaţiei de şomaj.

„Aceste informaţii pot fi obţinute de către administraţie şi direct, solicitând informaţiile respective fără ca şomerul să mai trebuiască să plătească tot felul de taxe pentru tot felul de documente care pot fi obţinute direct de administraţie”, a precizat Cioloş şi a adăugat că şi în acest caz se poate depune doar o simplă cerere.

Totodată, premierul a făcute referire şi la eliberarea cazierului judiciar care uneori este cerut chiar de instituţia care îl eliberează şi a dat exemplu în acest sens situaţiile în care cetăţenii solicită emiterea unui permis de conducere.

Dacian Cioloș a cerut ca să se găsească o soluţie informatică care să permită transferul electronic al datelor între instituţii, înlocuirea documentele legalizate unde este posibil cu declaraţii pe propria răspundere, precum şi înlăturarea procedurilor şi documentelor care nu se mai justifică sau care pot fi înlocuite cu proceduri digitale.

Cioloș le-a cerut miniştrilor să îşi dea concursul şi să colaboreze cu Cancelaria pentru implementarea elementelor conţinute de platformă.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Rares Constantinescu 2670 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.