HIKIKOMORI la Institutul Goethe

Timp de patru zile Goethe-Institut pune la dispoziţia publicului o instalaţie teatrală creată de artistul Vlaicu Golcea: HIKIKOMORI, după un text de Holger Schober tradus de Ciprian Marinescu.
HIKIKOMORI
este un termen ce provine din limba japoneză şi desemnează o persoană care a decis să se izoleze de lumea exterioară pentru o perioadă nedeterminată.
„O instalaţie teatrală un pic altfel, ce poate sta la fel de bine într-un muzeu de artă contemporană, într-un teatru sau în subsolul blocului. Sau într-o cameră. Din care nu mai ieşi, pentru că internetul iţi oferă „şansa” unei familii mai mari.” (Vlaicu Golcea)
Pe 5, 6, 8, 9 noiembrie între orele 18:00-20:00, publicul iubitor de teatru este invitat să viziteze instalaţia teatrală, iar apoi, zilnic între orele 20:00-21:00 continuăm experienţa HIKIKOMORI cu un performance live realizat de Nicoleta Lefter, în compania înregistrată a actorilor Raluca Aprodu şi Emil Măndănac.
Subiectul piesei: spectatorul se află in mintea lui H – sunt opt ani de când s-a închis în camera sa şi refuză să iasă în lumea la care se conectează exclusiv prin chat.
Intrarea este liberă iar performance-ul are loc în limba română.

 

Eveniment conex instalaţiei teatrale:
Joi, 8 noiembrie, de la ora 21:30 va avea loc în decorul instalaţiei un concert audio-vizual intitulat Turnul Negru, susţinut în premieră în Bucureşti de către artiştii Vlaicu Golcea şi Mihai Păcurar.
Realizarea HIKIKOMORI în limba română a fost posibilă în urma proiectului de TEATRU GERMAN CONTEMPORAN lansat anul acesta de Goethe-Institut, proiect ce a facilitat traducerea din germană în română a peste 50 de piese de teatru din spaţiul germanofon.
Artistul Vlaicu Golcea, iniţiatorul proiectului, descrie Hikikomori cu propriile cuvinte: „Un recital actoricesc puternic şi emoţionant susţinut de Nicoleta Lefter, una dintre cele mai valide prezenţe performative ale ultimilor ani, din punctul meu de vedere. Raluca Aprodu şi Emil Măndănac o asistă cu prezenţa lor digitalizată. Un nucleu creativ ce-i cuprinde pe Cristina Milea şi pe Mihai Păcurar, alături de o echipă formată din artişti autentici pe care îi puteţi descoperi în caseta informativă sau pe site-ul nostru web. Un spectacol independent. O instalaţie teatrală un pic altfel, ce poate sta la fel de bine într-un muzeu de artă contemporană, într-un teatru sau în subsolul blocului. Sau într-o cameră. Din care nu mai ieşi, pentru că internetul iţi oferă „şansa” unei familii mai mari. Care este la fel de mică, se pareVideo & audio games (la propriu şi la figurat), chat, flirt, reţele de „socializare”, recluziune şi o cerere infinită de afecţiune ce nu poate fi stăvilită decât cu preţul iubirii de sine. O chestionare a familiei, o discuţie latentă despre responsabilitate şi victimizare parentală, fragilitate, imaginar, eros şi presiuni ale culturii cyber-pop.

Echipa:
Nicoleta Lefter – performer (live)
Raluca Aprodu – performer (audio)
Emil Măndănac – performer (audio), foto
Cristina Milea – obiect-instalaţie şi costume
Mihai Păcurar – video
Vlaicu Golcea – concept şi sound-design
Gabriella Spiridon – asistent instalaţie
Ioana Bodale – documentare video & trailer
Florin Ghenade şi Bogdan Gîrbovan – foto

Spectacolul are loc la Pavilion 32, noua sala de evenimente a Goethe-Institut, din Calea Dorobanţi, aflat în a treia clădire a noului sediu şi care găzduieşte o sală de evenimente la parter şi o bibliotecă la etajul întâi.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.