În numele progresului, renunțați la mașina personală

Trudy Harrison, secretar de stat la Ministerul Transporturilor din Marea Britanie, a declarat, la finalul anului trecut, că este necesară „abandonarea gândirii de secol 20 despre automobilul proprietate personală și trecerea la o flexibilitate mai mare, cu alegeri personale și cu un transport public care să nu emită dioxid de carbon”. Harrison a lăudat transportul în comun, precum și serviciile de închiriere de biciclete, de scutere electrice și alte platforme de sharing.

Unii cetățeni britanici gândesc la fel. 300 de oameni din Coventry și-au exprimat dorința de a renunța la automobilele personale. În acest fel, ei pot primi din partea guvernului un ”credit de mobilitate” de câte 3000 de lire sterline. Acest program funcționează încă din martie 2021 – oamenii predau mașinile la centre speciale unde sunt distruse și primesc vouchere pentru călătoriile cu mijloacele de transport în comun.

Însă toate acestea vin și cu o mulțime de consecințe negative pentru cetățeni, în special cei din zonele rurale. Supărați, unii dintre ei întreabă guvernul dacă, în numele „progresului”, nu ar trebui cumva să înceapă să călărească. Alții fac legătura între îndemnurile secretarului de stat și planul guvernului de a interzice toate automobilele cu combustie interna până în anul 2030. Autovehiculele electrice sunt încă foarte scumpe, iar o strategie pentru a-i face pe oameni să folosească doar in transportul în comun este taxarea excesivă a automobilelor personale.

Asemenea planuri nu apar doar în Marea Britanie. În 2021, autoritățile din California au planificat să investească miliarde de dolari pentru dezvoltarea transportului public în zonele metropolitane. Una dintre măsurile menite să descurajeze folosirea automobilelor proprietate personala a fost taxarea fiecărei mile parcurse astfel – măsura a fost atât de nepopulară, încât întreaga inițiativă de încurajare a transportului în comun a fost amânată. Este însă de așteptat ca asemenea inițiative să apară și în alte state americane ”verzi” și în țările UE.

Renunțarea la automobilele personale pare primul pas către lumea închipuita, printre alții, de cea pe care Dacian Cioloș o numea ”roata motrice în jurul căreia s-a construit” partidul sau, care acum se prăbușește în sondaje. Arhitecta Oana Bogdan vorbea despre renunțarea la proprietate, la transformarea bunurilor în servicii, despre o lume în care teritoriile ”nu mai aparțin unui om, trib, neam” și despre ”colectivizarea” sexului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 19

42 de Comentarii

  1. Renuntati nu numai la masini personale, si la constitutia Romaniei(recomandare ursula-e online), si la casa proprietate si la chiloti si la orice sa fim expusi la pielea goala!

  2. Adică in „traducere”, sclavii să renunțe la autoturisme propietate „personală” , să închirieze trotinete, biciclete ,scutere, automobilele, pentru ca ” alții” să dețină in propietate limuzine, yacht-uri, elicoptere și avioane cu care să se deplaseze. Nimic nou sub Soare, vorba Ecleziastului, aceiași șmecheri din moși strămoși si aceiași fraieri și m-ai fraieri din neam in neam…

  3. Foarte bine….
    Așa știm și noi cine sunt acești exponenți de Resetare….
    Și cam ce ar vrea ei….

  4. Ador sfaturi si indemnuri de la aia cu masina de servici cu sofer si badigard. E ca si cum ar vorbi Severin despre egalitatea din molecula de apa sau morgo despre dovezile sale materiale ale existentei spiritului.

  5. Absolut de acord..Am mai zis de multe ori că n-are rost să circule o singură persoană intr-o mașină.. N-are rost să mai produci mașini,. n-are rost să mai faci autostrăzi, chiar nu are. In schimb fă cale ferată rapidă și sigură, care nu ia foc.. In schimb fă transport urban electrificat și punctual,. In schimb fă biciclete și triciclete urbane electrice,.Fă stații electrice măcar la punctele destinație, spitale, primării, școli, teatre, etc etc,.Deci clar e de revoluționat omenirea,. iar clar de asemenea e că nu poți continua in felul in care ai fost. Există deja drone și avioane de 8 pasageri, electrice,. de utilizat.. iar la lucru pune roboții, omul să fie doar beneficiarul unor produse executate din necesități, nu din dorul de câștig. Să-ți ajungă ce ai și fă-ți mediul curat ingrijit, să dorească alți să te viziteze , nu mereu tu să duci banii la alții.. pricepi ciumete ??

  6. ”Veniti in Romania ca suntem cu 50 ani in urma”. Noi vom incerca insa sa construim autostrazi chiar si dupa interzicerea automobilelor.

  7. si asta-i doar inceputul puturosului progresism!…la noi in tara,cati isi permiteau sa-si cumpere masini in timpul comunismului?putini,foarte putini…imi miroase a reinstaurare a comunismului,dar ,de data asta la nivel global!…cum era aia…?jos comunismul?hahaha…vad ca oamenii din UK il imbratiseaza deja,cred ca fara sa-si dea seama!

  8. Omul preistoeic traia in progres, nu avea casa ,locuia prin pesteri si gauri din copaci.

  9. Daca ar fi propus asa ceva comunistii, sarea toata europa occidentala 5 metrii de fund in sus.
    Pe zi ce trece vad ca tot ce spuneau comunistii este foarte bine, problema era ca o spuneau comunistii si nu capitalistii.

  10. Cand va renunta Familia Regala Britanica la masini si vor circula pe trotinete,atunci ma mai gandesc!Bine ca s-au carat din UE ca ii contaminau si pe boii europeni de boala ‘ vacii nebune’

  11. Tarile occidentului sunt ticsite de imbecilo-man-i .

    In westul european locuiesc cele mai degenerate populatii , oamenii de stiinta au avut dreptate cind au afirmat inca din sec XIX ca ” Europa = peninsula Asiei ” .

  12. Tomitanul poluează apele marii cu 150.000 de sticle de plastic cu aghiazma care până la urmă ajung in burta delfinilor! Succesuri Ciutacu reconvertit!

  13. USR-ul nu bate mai mult de megacorp. Ce nu este megacorp USR-istul este incapabil sa inteleaga. Atat ii duce mintea plina de cocaina. Pana si pe vremea comunistilor se putea cumpara o rabla de Trabant. Progresistii interzic tot, vaccinarea obligatorie vine pachet cu interzicerea.

  14. „Acest program funcționează in Anglia încă din martie 2021 – oamenii predau mașinile la centre speciale unde sunt distruse și primesc vouchere pentru călătoriile cu mijloacele de transport în comun”.Asyta ne asteapta, daca vor conduce neocomuistii rezist!

  15. Radio ERevan e intrebat: Daca imi distrug masina, primesc abonament gratuit tramvaiele 1, 5 si 41 . Radio ERevan raspunde: esti prea lacom, alege doar o linie de tramvaj!

  16. In numele progresului, v-am bagat in corp o tehnologie brevetata cu drepturi de autor. Ceea ce inseamna ca va detinem si putem dispune de voi in orice fel.

  17. In numele “progresului” trebuie sa traim in intuneric si in frig, urmand sa suferim si de foame. Pai ajungem la un nou comunism.

  18. Citez din titlu: ” În numele progresului, renunțați la…”. Asta e o forma de manipulare care asvunde numai magarii la adresa cetateanului, incepand de la renuntarea la ce scrie, la renuntarea la drepturi banesti si libertate, la orice! Au existat panouri publicitare cu „votati pilonul 2 de pensii sa ajunga in afaceri pentru cresterea nivelului de trai”(am scris despre aceste panouri prin 2017-2018)! Canci, nivelul de trai e acelasi doar unii au drepturi prin pomeni pe discriminare legale si restul,…care cum poate sa reziste, in schimb, preturile sunt aceleasi, foarte putin crescute ca in Romania!

  19. Masinile electrice ‘sufera’ ca productia de electricitate din surse regenerabile le face neatractiva pe ambele. In comunism se facea o asa zisa economie dar fara obligatia de o buna anvelopare termica a imobilelor, pierderi sa fie taiem de la populatie, cum este apa calda a lui Nicusor Dan, un fel de Elena Ceausescu.

  20. Totul electric, cum zice marele urs! Avem destul carbune si gaz ca sa facem curentul necesar…Luati exemplul Germaniei! Sa fie sauber in orase iar in rest rebenscwartz cat incape…
    Cine mai locuieste la tzara anyway?

  21. La Davos au venit astia de ne vor binele cu peste 600 de avioane private,incapeau toti in doua avioane de linie,au venit cu avioanele lor private sa ne vorbeasca despre poluare. Ati vazut cele mai mai yachturi din lume? Tot ei le detin,gata cu ele,si cu elicopterele personale,da?

  22. He he ! Misto chestia asta cu arhitecta Oana Bogdan (probabil vreo balcîză care n-a mai vazut cucu’ de vreo zece ani si adepta a urinoterapiei ?) ! „Colectivizarea sexului” ?!? Ma intreb doar ce va mai zice cind isi va baga sexul „la colectiva”, cu vreo zece magraoni de prin Rahova ? … Alifie, hai si tu !

  23. … ii invit pe toti cei interesati sa bage bani in fondul de investitii pe care tocmai l-am creat cu niste colegi secu…, pardon ! antreprenori, si pe care l-am botezat simplu, „Caritas” ! Pentru cei inclinati catre credinta si rugaciune, avem si varianta de a depune banii, in deplina siguranta si cu o dobinda de 5000 la suta pe an, la nou infiintata „Banca a Religiilor” ! Asa, Dumnezeu sa ne ajute (sa ne imbogatim) ! Hai, pa, ca-mi decoleaza jet-ul de Las Vegas !

  24. Da, tovarasi, asa sta treaba cu democratia asta „reprezentativa” … poporul, „prin reprezentantii sai”, va avea dreptul de a avea si a conduce o masina (obiect pe care de altfel acelasi popor il va mai vedea doar in filmele de SF sau, cel mult, va avea dreptul si onoarea sa-l impinga atunci cind va cadea in pana !) (ps : in realitate, dementi ca cei despre care se vorbeste in articol sint de plins sau de ris pina la o limita. Depasita aceasta limita si cind scapa pe strazi, incurcind circulatia si viata cetatenilor, trebuie repede prinsi, inchisi si tratati cu dusuri reci, electrosocuri si trepanatii !)

  25. Renuntati voi la mashinute ca prietenii mei sigur NU RENUNTA la YAHTURILE si AERONAVELE lor …

    :*

    Ce-i permis lui Jupiter nu e permis boilor …”Quod licet Iovi, non licet bovi” 😀

  26. De-aia a cumparat Bill Gates sute de mii de acri de teren….ca sa-l dea la colectiva…

  27. Da ma
    După 100 de ani voi sunteți sătui
    Acuma ca am ajuns și noi sa ne luam o nenorocita de SH vi și zici tu ca nu e ok
    Noi eram lipiți pământului de foame acu 100-200 de ani și voi jefuiati o lume întreaga
    … și acuma noi sa renunțam
    … dați inapoi 1% lumii din ce ați furat și va fi bine la mulți

  28. Un vaccin Pfizer antimasina, care sa fie trecut in certificatul verde, asta ne trebuie.
    Baieti, mai plimbati-va cat vi se mai da voie.

  29. Ați auzit de certificatul de bioxid de carbon pentru persoane fizice? O să auziți!. Certificatul „verde” nu se numește așa întâmplător.

  30. Da nu tzi-a trecut prin cap autorule ca poate nu ai mashina ? Sau ca e veche shi consuma atat de multa benzina incat nu-tzi permitzi sa o alimentezi ? Cica sunt scumpe mashinile electrice shi de aceea popii shi ziarishtii circula doar in Mertzane care costa dublu.

  31. Da bandonarea gândirii de secol 20, de parca masina este folosita din motive de gandire si nu din motive practice de deplasare.30km dus+ 30km intors cand sau unde nu exista transport in comun.
    Private jeturile marilor luptatori globalisti cu incalzirea globala cat consuma la un zbor ca locuri la cursa de linie nu servesc domniile lor dae stiua a baga vina altora.
    Sa-si treacs yachturile si flotele de avioane pe GPL e mai putin poluant.

  32. De acord ca trebuie redus traficul auto, dar sunt zile in care cerul e „arat” de avioane care deseneaza retele precum o plasa pentru prins prosti. Guvernul mafiot de la Roma a conditionat calatoriile cu transportul public de posesia green pass (din 10 ianuarie chiar super green pass). Asa cred idiotii ca vor reduce traficul cu mijloacele auto personale, chiar sunt siguri ca nevaccinatii o sa se deplaseze cu trotineta 🙂
    Din pacate si slugile habarniste de la Bucale au primit aceleasi ordine de la pedofilii plandemisti globali.

  33. BUDA DIN FUNDUL CURTII este o alta idee cu un mare viitor pe care Romania o poate adauga la Patrimoniul omenirii alaturi xe Pieta a lui Michelangelo si trotineta electrica inchiriabila. Din pacate o campanie propagandistica natanga batjocoreste cacastoarea din porumb aceasta .ioritza a defecatiei strabune si noi o urmam fara discernamant. Am mari sperantze ca singurul partid cu adevarat european de la noi va lua initiativa de resuscitare si chiar REZILIENTZA a cacalicii verzi stramosesti si le va arata europenilor drumul. Marea Britanie ar putea fi prima sedusa de idee , deoarece am vazut personal ca Palatul Bukingam are in spate o ditamai gradina.

  34. Renuntati la avioane private , la „sporturi” cu motor si mai ales la plimbat containere pline din Asia spre Europa si America si cam goale in sens invers.Sunt multi care muncesc doar ca sa dea o tura de weekend , lunar prin vreo capitala.Asta in cazul ca muncesc .Sau care dau o fuga la mare „sa manance un peste „la pescarie.Metode de ars gazul de pomana se gasesc peste tot

  35. Destul am fost noi biciclishtii sclavii-gladiatori ai posesorilor de mashini pe care ei ii ucid pentru a se distra. Toate shoselele shi auto-strazile trebue transformate in piste pentru biciclete !

  36. Idiotii sa mearga iarna pe biciclete si vara in metrou. Treaba lor daca vor sa construiasca progresism comunismul. Astept sa mearga cu tramvaiul si sefii DNA, DIICOT, judecatorii nostrii dragi, ministrii, sefii SRI si CEO-ii marilor corporatii…sau nu, asta fara masina e pentru prosti si ei circula cu Volga neagra!

  37. Da băi bolovane,renuntati la masina personala,aviatie,vapoare ,rachete balistice,tot ce mananca motorina si benzina in armata,experiente nucleare,apoi sa vezi ce bine va fi pe pamant .Pana atunci ,ciocul mic ,da mic de tot ipocritule .Un petrolier modest consuma cca 30 tone motorina la 24 ore,iar un avion cca 3 tone la 1000km si se pot da exemple cu mari consumatori si din industrie ….

  38. Un portcontainer de 8000TEU facea 26 de zile intre Singapore si Brazilia si consuma 200 de tone in 24 de ore / pacura ,in 2015

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.