În teorie: Câți bani europeni vor înghiți drumurile patriei

Aproape un sfert din nevoile de investiții în infrastructura de transport a României ar urma să fie acoperit cu sumele venite din la Uniunea Europeană prin mecanismul de Redresare și Reziliență. Infrastructura din țara noastră are nevoie de 70 de miliarde de euro, în zona rutieră, feroviară și de metrou, iar portofoliul investițional al domeniului Transport durabil care îndeplinește criteriile de eligibilitate ar fi de aproximativ 16,309 miliarde de euro. În sectorul rutier se urmărește dezvoltarea și modernizarea rețelei rutiere naționale de autostrăzi și drumuri situate pe rețeaua primară și secundară a României dublate de măsuri de creștere a siguranței rutiere, protejare a mediului și adaptare la schimbările climatice inclusiv prin realizarea/concesionarea zonelor de parcare și staționare a vehiculelor (aproximativ 8,42 miliarde euro cu TVA, pentru care se estimează aproximativ 655,4 km de autostradă și 636,2 km de drum expres și drumuri de legătură la rețeaua primară). Autostrăzile ce se vor construi cu bani europeni vor fi: sectorul de 13 km rămas din Lugoj-Deva, Centura Nord București (49,6 km), Ploiești-Buzău (65 km), Buzău-Focșani (72 km), Focșani-Bacău (109,3 km), Băcău-Pașcani plus legătura la Piatra Neamț (81,2 km), Pașcani-Suceava-Siret (101.5 km), Transilvania, cu Meseș P. Sălaj-Nușfalău plus pachet conectivitate Cluj (Gilău-Apahida) (170,7 km).

În zona feroviară, se urmărește dezvoltarea și modernizarea coridoarelor rețelei feroviare TEN-T Core ce tranzitează teritoriul României, însoțite de măsuri de înnoire a materialului rulant, echipare cu ERTMS, protejare a mediului și adaptare la schimbările climatice (aproximativ 3,7 miliarde euro cu TVA, pentru care se estimează aproximativ 318,19 km noi de cale ferată modernizată și achiziția a 39 de trenuri de pasageri cu o sumă de 321 milioane de euro).

La categoria metrou, intră dezvoltarea și modernizarea rețelei de transport public cu metroul în București, precum și în alte mari centre urbane, inclusiv achiziție de material rulant performant și prietenos cu mediu (aproximativ 3,368 miliarde euro cu TVA, pentru care se estimează aproximativ 38 km magistrale noi de metrou la care se adaugă achiziția a 50 de rame de metrou cu o valoare de 500 milioane de euro). O parte din bani vor merge și la viitorul metrou din Cluj, investiție de peste 1 miliard de euro.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4582 Articole
Author

1 Comentariu

  1. Mda,. In teorie,. Vise, visuri, amăgiri,.și normal succesuri,.de Eba. Insă nu sunt convins că UE mai apucă vara,. Sunt semnale puternice de destrămare și ieșire din UE a mai multor state,.. de rămâne Șoroș cu doar bețivii lui mincinoși la Bruxelles,. Deci rămâi române cu visurile tale ,. și cu degetu din mijloc,.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.