(VIDEO) Încep demolările pentru construirea pasajului de la Domnești

Licitația pentru pasajul de la Domnești a fost lansată în 2015, a trecut prin patru serii de contestații, iar contractul de construire a fost semnat în mai 2017. Astăzi începe demolarea primelor imobile pentru a face loc șantierului.

Peste 100 de imobile au fost deja expropriate pentru acest obiectiv de pe centura Capitalei iar astăzi se demolează câteva construcții din orașul Bragadiru. Intersecția de la Domnești unde zilnic cozile de mașini se întind pe mai mulți kilometri este una cu probleme : sunt implicate în proiect patru unități administrativ teritoriale, Sectorul 6, orașul Bragadiru, comunele Domnești și Clinceni  iar pasajul va fi construit și peste linia de cale ferată utilizată în prezent doar de trenuri de marfă, deci este nevoie de avize și de la CFR Infrastructură. În următoarele două trei luni nu vor fi restricții semnificative pe centură sau pe bulev. Prelungirea Ghencea pentru că lucrarea va începe efectiv prin iulie.

,,Proprietarii construcțiilor au fost notificați încă de anul trecut că sunt supuși procedurii de expropriere, iar la începutul acestui an sumele cuvenite au fost depuse în conturile deschise la CEC, pe numele acestora, conform legii. În cazul în care anumiți proprietari vor refuza să părăsească imobilele, CNAIR  S.A. se va vedea nevoită să apeleze la măsura legală a executării silite. Astfel de situații ar duce însă la perturbarea construcției Pasajului Domnești, proiect de utilitate publică, destinat decongestionării traficului rutier pe centura Capitalei și pe ruta Prelungirea Ghencea-Domnești.” anunță CNAIR. 

Ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis în ianuarie 2018 iar pasajul va fi construit sub forma unui sens giratoriu suspendat. Termenul de execuție este de 24 de luni, contractul este evaluat la 20 de milioane de euro iar antreprenor este o companie din România. Întârzierile de aprox. 6 luni au fost cauzate și de modificarea proiectului tehnic după ce Primăria Capitalei a presat beneficiarul pentru a permite și amenajarea unei linii de tramvai.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

5 Comentarii

  1. In cca 10 ani va fi gata,daca constructorii sunt seriosi si „muncesc”zi si noapte !Deci,revedere in douazeci douasiopt!

  2. Domnilor, a inceput, nu incepe, ceea ce este cu totul si cu totul altceva…?! Astazi, anul de gratie 2018, luna mai, ziua 3, ora 8,00 a inceput demolarea pentru constructia Inelului Rutier si Feroviar de la Prelungirea Ghencea cu Domnesti, lucrare vitala si de mare anvergura pentru fluidizarae traficului rutier si feroviar in sud vestul Capitalei Romaniei, Bucurestiul. Sunt destui nenorociti si nemernici carora le pare rau ! Bravo, Primarului General, Gabriela Firea, Ministrului, Lucian Sova, si nu in ultimul rand Primului Ministru, Viorica Dancila. Va pretuim si va respectam ?!

    • Unu’ si unu’. CU asa personalitati de marca, sunt sigur ca acest pasaj nu va dura 30 de ani.

    • eu zic sa le fie rusine, capitala romaniei nu are o centura ca lumea si nu are autostrada catre europa!!!

  3. De cand e Bucurestiul capitala Romaniei? Legaturile pe autostrada cu vestul se fac din Debrecen sau Budapesta! La noi prima autostrada o vor face teleormanenii – la cererea expresa a lui Dragnea ot Teldrum- spre maica Rusia !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.