(VIDEO) Istorie la Dacia: s-a lansat primul model electric

Prima versiune a Daciei electrice, Dacia Spring, va avea o autonomie de circa 200 de kilometri, ar putea fi achiziționată în România la preț de Logan, dat fiind subvenția dată de stat, iar primul model va fi disponibil în 2021. ”Dacia Spring electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile și filozofia mărcii Dacia. Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uși și 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică. Spațios, vehiculul afișează atributele recunoscute ale mărcii : simplitate, robustețe și accesibilitate.

Ușoară și compactă, versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, fapt care garantează o utilizare polivalentă, atât în mediul urban, cât și pe trasee interurbane. Modelul de serie va fi disponibil în 2021.Pentru a reuși această nouă revoluție, Dacia profită de experiența de 10 ani a Grupului Renault, pionier și lider în materie de mobilitate electrică. Caroseria de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, beneficiază de protecții laterale și de scuturi integrate în barele față și spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălțată și de prezența barelor de pavilion. Showcar-ul Dacia Spring este un vehicul de segment mini electric și electrizant. Dimensiunile sale reduse îl recomandă ca soluția ideală pentru o utilizare zilnică fără griji”, a anunțat compania producătoare.

Prețul noii mașini va pleca de la 15.000 de euro, versiunea standard. În România, statul acordă o subvenție de 10.000 de euro pentru fiecare achiziție de vehicul electric. Autonomia bateriei poate asigura un drum de la București la mare cu o singură încărcare. 80% din baterie se poate încărca în aproximativ 30 de minute. Problema este portbagajul, care nu are o capacitate foarte mare.

”Beneficiind de o motorizare 100% electrică și de o baterie adaptată pentru o utilizare cotidiană, Dacia Spring răspunde nevoilor pragmatice de mobilitate urbană și interurbană. Robust, vehiculul oferă atât clienților particulari, cât și proprietarilor de flote, toate avantajele mașinilor electrice: ușurința în manevrare, funcționarea silențioasă, absența vibrațiilor, emisiile zero. În plus, alimentarea este simplă, iar nevoile de întreținere ale vehiculului sunt reduse. Dacia Spring reprezintă astfel o soluție ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing. Versiunea de serie va fi propusă așadar și pe această piață, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. și Twizy)”, au mai arătat oficialii Dacia.

Dacia Spring

Dacia Spring: urbană, dinamică și gata să îți electrizeze fiecare călătorie. ⚡ #DaciaSpring #Electriccar #Electricvehicle #Electric

Publicată de Dacia pe Luni, 2 martie 2020

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Sa fie intr-un ceas bun si la cat mai multa autonomie!Atentie,nu discutam de secuime,discutam de Dacia!

  2. Interesant! Vad ca are si roti.
    Personal consider tampita toata tevatura asta cu generalizarea fortata a automobilelor electrice. Poluarea in marile orase se poate reduce drastic si rapid in prima instanta prin interzicerea circulatiei tancurilor numite SUV si promovarea automobilelor de mic litraj cu motoare mult imbunatatite. Asta ar da ragazul necesar gasirii unor solutii alternative. O a doua cale, mai complicata este folosirea gazelor lichefiate sau comprimate la motoare clasice, dar pentru asta e necesara o infrastructura de alimentare. Deci tot automoblilele de mic litraj sunt solutia pana la gasirea unei alternative viabile la motoarele termice pentru automobile. Principial tractiunea electrica este cea mai buna pentru automobile, un motor de curent continuu are la pornire un cuplu urias, abreiajul clasic si cutia de viteze clasica ar disparea cu desavarsire. Problemele inca nerezolvate deplin sunt bateriile si o infrastructura larga de reincarcare rapida, ca sa nu mai vorbim de infrastructura energetica a fiecarei tari care nu are capacitatea inlocuirii totale a automobilelor cu motoare termice cu automobile electrice.

  3. Si cum se rezolva problema cind ramii cu acumulatorul gol? Rogi pe cineva sa iti dea ceva amperi sa poti ajunge la o statie de incarcare? Suni pe cunoscuti sacte impinga puna la statia de incarcare cea mai apropiata? Sau, cel mai probabil, platesti o masina cu platforma sa iti urce masina electrica pe platforma si sa o duca undeva unde o poti reincarca? Scumpa operatia cu masina asta electrica. La majoritatea masinilor electrice de azi, nu se recomanda sa o tracteze alta masina sau sa fie impinsa caci se pot strica motoarele electrice din roti si apoi reparatia costa mai mult … Apoi 200 de km e teoretic, si mai trebuie sa te si intorci pe acasa, si sa o tot tii la incarcat pe undeva pe linga casa. Si cum e daca cade reteaua electrica atunci cind se incarca prea multe masini rlectrice deodata si stai in casa fara curent, fara televizor, fara cablu, asa pe intuneric? Pina se termina si acumulatorul la smartfone sau tableta?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.