La bulgari, şi drumurile sunt mai ieftine

În România drumurile sunt proaste, iar atunci când se fac planuri de construcție, pe hârtie, costurile sunt uriaşe. Acest lucru a atras atenția până şi bulgarilor, care se laudă că ei pot construi mai ieftin decât românii.

La bulgari, şi drumurile sunt mai ieftine

În România drumurile sunt proaste, iar atunci când se fac planuri de construcție, pe hârtie, costurile sunt uriaşe. Acest lucru a atras atenția până şi bulgarilor, care se laudă că ei pot construi mai ieftin decât românii.

Premierul bulgar Boiko Borisov a afirmat azi că un kilometru de autostradă costă 27 milioane de euro în România şi doar 2,2 milioane de euro în Bulgaria.

Prim-ministrul bulgar a dat azi startul construirii unui tronson de autostradă, între oraşele Stara Zagora şi Nova Zagora, din sudul ţării, iar cu această ocazie a prezentat câteva date despre costul unui kilometru de autostradă în diverse ţări din Uniunea Europeană.

Potrivit premierului vecin, şi în Europa este mult mai ieftin: în Austria şi Grecia preţul este de 10 milioane de euro; în Ungaria – 11 milioane; în Germania şi Cehia – 19 milioane; în România – 27 milioane de euro; Bulgaria, doar 2,2 milioane de euro.

Acest preţ a fost oferit de consorţiul bulgăresc Unified Highway Trace pentru tronsonul cu o lungime de 32 de kilometri din autostrada Tracia, care urmează să lege oraşul Burgas de pe litoralul Mării Negre de capitala Sofia şi frontiera cu Serbia.

Din cei 443 kilometri ai autostrăzii, până acum sunt terminaţi 280 kilometri.

Acest tronson urmează să fie terminat până în vara anului 2012, iar Borisov i-a avertizat azi pe constructori că statul nu le va plăti nici un ban mai mult decât cel fixat în contract şi nu va accepta nici o întârziere nici măcar cu o zi.

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.