Retailerii francezi au fost de acord să ofere cel mai mic preţ posibil la produsele alimentare de bază, pentru a ajuta gospodăriile să facă faţă inflaţiei accelerate, a anunţat luni ministrul Finanţelor, Bruno Le Maire, transmite Bloomberg.
Marjele de profit ale lanţurilor de supermarketuri vor suferi un impact de câteva sute de milioane de euro prin oferirea de produse la preţuri reduse cu prilejul unui „trimestru anti-inflaţie”, până în luna iunie, a spus Bruno Le Maire. Produsele care vor beneficia de reducere vor fi alese în mod liber de distribuitori şi vor putea varia de la o regiune la alta însă vor putea fi identificate graţie unui logo care include tricolorul şi sloganul „trimestru anti-inflaţie”.
„Acesta este un acord puternic care va fi vizibil şi îi va proteja pe cetăţenii noştri. Lupta cu inflaţia este treaba tuturor”, a spus Le Maire la o conferinţă de presă.
Directorul general de la Carrefour SA, Alexandre Bompard, unul din directorii de lanţuri de supermarketuri care a participat luni la conferinţa de presă organizată de Bruno Le Maire, le-a spus jurnaliştilor că reducerile de preţuri vor fi decise de fiecare lanţ în parte şi vor viza în principal produsele de tip marcă proprie, pentru care există cea mai mare marjă de manevră.
„Măsurile adoptate de diferiţi retaileri sunt, prin natura lor, diferite pentru că există principiul libertăţii pentru ca retailerii să poată să ofere cele mai eficiente promoţii pentru clienţii lor”, a spus Alexandre Bompard.
În ţara vecină Spania, în pofida reducerii cotei de TVA la o serie de produse alimentate în luna ianuarie, premierul Pedro Sanchez este presat să facă mai mult în contextul în care inflaţia la alimente a trecut de 15%. Unul din partidele mai mici din coaliţia guvernamentală condusă de Pedro Sanchez a cerut săptămâna trecută plafonarea preţului alimentelor şi o reducere de 14% la 20 de produse de bază.
În schimb, Bruno Le Maire a respins luni varianta reducerii cotei de TVA în Franţa, o măsură care în opinia sa ar fi mult prea costisitoare pentru finanţele publice şi ineficientă în diminuarea preţurilor. Atunci când iniţiativa anti-inflaţie va expira, Guvernul francez va cere retailerilor să renegocieze preţurile cu angrosişti pentru a ţine cont de recentele scăderi ale indicelui preţurilor de consum.
Iosefina Pascal- auchan desfiinteaza casiriile, tranformand clientii in angajati voluntari., in schimb face „afaceri” cu Posta Romana, prin infiintarea unor mici magazine in incinta locatiilor Postei Romane. auchan foloseste masinile PR, folosind resursele si sediile statului anti-roman…ceva despre asta?
https://www.facebook.com/watch/?v=130630469721789
Voi sunteti seriosi, @Cotidianul? esti serios, @C.T.? stii cine-i Bruno le Maire? Baronul Münchausen e un biet novice, pe lânga individul! Fii, dom’le, serios! câteva zeci de centime în plus la fiecare produs, în ambalaje cu vreo 1/3 mai mici. Calculeza rata inflatiei. Care deja e de nesuportat pentru vreo 80% din populatie. Les Restos du Coeur (înfiintate de Coluche) = mare colecta mare (si sunt printre primii, grosul de-abia acuma urmeaza: Action contre la Faim, Terre Solidaire, etc., etc., prin supermagazine, mai ales ca numarul „abonatilor” lor s-a cam triplat, de la înfiintare si pâna astazi. TOATA lumea încearca sa vânda bunuri de consum, doar-doar se gaseste vreun cumparator. Fii, dom’le, serios! Bruno le Maire si „exemplul” de urmat! Un incapabil de speriat. Omul bun la toate: a mai fost ministru, dar în alt sector („Profesoru” Stie-Tot), a catindat si la Presedintie, înainte sa-l „racoleze” Macron, fiindca le Maire pierduse cursa, si la un scor prapadit. Asa „exemplu”, mai rar! Cum e Macron-Münchausen, e si le Maire-Münchausen. Turcu’ si pistolu’.
aveti grija ce cumparati de la „supermarket”…”ieftin si bun” exact ca si „eficient si sigur”. ha!
https://saccsiv.wordpress.com/2023/03/03/video-carne-ciudata-plastic-la-supermarket-in-romania/
da marine, dar asta ne permitem dupa ce platim gazele, energia, carburantii!! cand aveam bani de ceva sanatos si evident mai scump venea manole si coristii lui sa ne spuna ca a crescut consumul si ca nu e bine!!!