Legile justiției, oful lor

„Proiecte reparatorii” ale legilor justiției vor fi puse în dezbatere publică în cursul lunii septembrie, a transmis, miercuri seara, Ministerul Justiției (MJ), după declarațiile președintelui Klaus Iohannis referitoare la legile justiției.

Ministerul Justiției a afirmat că salută declarația lui Klaus Iohannis privind legile justiției și va lansa „proiecte reparatorii”.

„Ministerul Justiției va lansa proiectele reparatorii ale legilor justiției în dezbatere publică în cursul lunii septembrie. Pe lângă legile justiției, vor fi puse în dezbatere publică și alte legi importante pentru sistemul judiciar, tot în luna septembrie”, au scris reprezentanții MJ pe Facebook.

Klaus Iohannis și-a manifestat speranța că din toamna acestui an vor exista proiectele ce „repară” legile Justiției. El a spus că a cerut Guvernului – și a discutat aceste probleme inclusiv cu ministrul Justiției – „să se apuce de niște proiecte prin care se repară legile Justiției”.

„Am mari speranțe că în această toamnă deja vom avea proiectele care vin să repare legile Justiției și care să redea și demnitatea și posibilitatea judecătorilor, procurorilor ca să facă ordine și în aceste dosare care sunt restante”, a declarat Iohannis.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

13 Comentarii

  1. Pai sa le copieze pe alea din anii 50 si e perfect. Nici ambasadele nu se vor supara! Si sa mai termine dom’le cu drepturile omului. Ce atata fandoseala?

  2. Dupe cum bag seama, cel din stanga a facut si codurile proaste cu mii de articole neconstitutionale. Predoiu sa-l convoace pe cel mai mare specialist roman in drept constitutional pe nume Boc si totu va fi bine. Huuo pramatiilor care schimbati legile prost de cate ori ajunge „dreapta” la putere. Poate treceti in legi ca politistii sa traga intai si pe urma sa-i someze pe duduieni nu sa negocieze promovarile in functii cu interlopii pangarind lacasurile de cult. Poate permiteti ca, criminalii sa fie urmariti si in curtile magistratilor. Poate deciziile ORNISS vor putea fi contestate in instanta! Huuo!

  3. Daca Iohannis vorbeste de demnitatea magistratilor pe model Basescu, ca doar ministrul tot ala e, amicul lui Udrea, mai bine sa si-o ia acasa, demnitatea aia cu epoleti, si sa si-o puna in speisekammer.

  4. Trebuie scoase toate cuiele batute de Dragnea si PSD-Marionete(Slugarel,Flociordache,Serban Nicolae,Nicolicea si alti gusteri si gusati)in capul Justitiei si reintarita DNA si DIICOT,unde bate vantul astazi
    Nu cred ca Predoiu verisorul d-nei Udrea e in stare de altceva decat de joc de picere,doar e din clanul Zamfirestilor,mafia advokatilor si kktilor

  5. Cum se face ca legile justitiei sunt chioare cand vine vorba de fostii membri PDL ca Blaga sau Videanu. Multi sunt putred de bogati, printre cei mai bogati din Romania, au viloaie pe unde aveau demntitarii comunisti si vecini cu maharii lui Iohannis la Snagov. DNA, justitia, ONG-urile care cica anticorup tocmai pe ei nu-i vad. Dar se lupta in Dorul Lelii, ambasadorii in frunte cu cel al Statelor Unite, se lupta ba ciuma rosie ba cu ”corupție, crimă și comunism” chinezeasca toate in aceiasi fraza.

    Miliardarii PDL+PNL si multi altii zburda liberi ca ei nu e cu China si comunistii, nu-i vizeaza DNA-ul, ANAF si orice institutie a statului roman care ar trebuie sa vada cate ambarcatiuni de lux se invart pe lacul Snagov, evident ca n-o sa-i intereze niciodata atat timp cat nu e vorba de lacul Belina al lui Dragnea. Asa „repară” legile Justiției, PDL le poate fenta oricum. Ele sunt facut pentru nitre fraieri de baroni PSD care n-au trecut inca la PNL sa le-aduca zeci sute de mii de voturi de voturi. Cand or sa treaca o sa-i ocoleasca toate legile Justiției reparate de Klaus Iohannis presedintele mai mult al PNL+PDL decat al Romaniei. Dreapta cum altfel crede tot ce zic „liderii” lor anticorupti. Care aticoruptia incepe, tine si se termina cat e PSD.

  6. Abia aştept să văd ce se înţelege prin legi reparatorii. Nu prea înţeleg ce din legislaţia actuală împiedică instrumentarea şi finalizarea oricărui dosar sau ce aduce lezare magistraţilor astfel că trebuie să li se „redea şi demnitate şi posibilitate judecătorilor, procurorilor să facă ordine şi în aceste dosare care sunt restante.”
    Mă întreb dacă se vor repara articolele neconstituţionale moştenite de la Guvernarea Dacian Cioloş, sau Emil Boc, dacă se vor reapara unele articole ale „micii reforme” – Monica Macovei care au cam diminuat rolul CSM, dacă se vor repara Codurile (4) impuse prin asumarea răspunderii politizându-se unele numiri, dar şi infracţiuni sic! – articole care, datorită gălăgiei civice, au rămas – total neconstituţional – în aşteptare de atâta timp.
    Dar, recunosc că nerăbdarea mea este legată mai ales de „descoperirea” articolelor modificate de „ciuma roşie” care au adus atingere Statului de drept. Cele pentru care au pornit nesfârşite mişcări civice, unele violente verbal, altele chiar fizic, s-au scris zeci de mii de pagini, au pornit procese, vizite importante, acuzaţii etc.etc. un efort uman şi financiar considerabil.
    Nu de alta dar aş vrea să văd dacă gălăgia – şi este o expresie mult îndulcită – în jurul acestui subiect, care a dus România sub nişte reflectoare spun eu nemeritate, nu cumva a avut un caracter stric politic, de distrugere a unui adversar politic, un subiect ce ţine chiar dinainte de ianuarie 2017, deşi atunci a primit un caracter vădit agresiv şi de asalt antidemocratic.

  7. DE 30 DE ANI SISTEMUL judiciar si cel LEGISLATIV DIN ROMANIA mimeaza democratia si apra HOTIA, TICALOSIIA, BANDITISMUL, ETC…………..

  8. Indicatorii de baza ce caracterizeaza eficienta sau randamentul sistemului judiciar romanesc, celeritatea solutionarii dosarelor, numarul cazurilor cu amanari si schimbari de solutii, procentajul rechizitoriilor finalizate cu condamnari si recuperarea prejudiciilor sau bagubelor reliefeaza din nefericire pentru democratia romaneasca post-decembrista si justitiabili O STARE DE FAPT CATASTROFALA ce ilustreaza realizarea unor cheltuieli judiciare enorme din banul public fara nici o justificare. Din analiza valorilor anuale a indicatorilor mentionati rezulta ca prin politicile adoptate (de factori de decizie extrem de subiectivi cu scopuri ascunse si interese de clan sau de grup) in cadrul sistemului judiciar nu s-a dorit emanciparea sau adaptarea acestuia la cerintele si valorile noului sistem social democratic. Valorile anuale ale indicatorilor statistici mentionati mai arata ca sistemul judiciar este (un amalgam) afectat grav si sub aspectul organizarii institutionale, al functionarii structurilor, al procedurilor interne de lucru utilizate si al gestionarii resurselor (financiare, umane si materiale).
    Numarul clanurilor (formate, din infractori cu cazier, politicieni, judecatori, procurori, avocati, politisti, grefieri, experti si notari, pe principii de rudenie sau de grup bine organizat) existente in sistemul judiciar este semnificativ de mare ceea ce afecteaza toti indicatorii de eficienta si determina in acelasi timp risipirea unor insemnate fonduri bugetare ale statului roman (cei care judeca irational si prost sau carora nu le pasa de consecintele unor verdicte arbitrare date nu sunt pusi sa RASPUNDA ori sa plateasca daunele create).

  9. Populatia Romaniei in stadiul in care se afla dupa 30 de ani de la evenimentele din 1989 ARE NEVOIE MARE DE DREPTATE “ca necesitate sociala obiectiva” si nu de justitie ca sistem de drept ce functioneaza ca o platforma de aranjamente ale intereselor clasei politice dominante;
    – La zadarnicirea activitatii sistemului judiciar contribuie nu numai modul defectuos al organizarii si functionarii institutiilor abilitate ale statului ci si societatile de badyguarzi (cu obiect de activitate formal) dotate cu tehnica de lupta si de ascultare si firmele de detectivi particulari, care sunt in legatura directa, ilicita, cu membri ai clanurilor apartinind crimei organizate sau “cartite” din justitie ori politie si servicii secrete.
    Infiintarea discretionara de firme constituite in cadrul serviciilor secrete cu scopul declarat de a se efectua supravegheri operative acoperite si care de fapt functioneaza dupa bunul plac al unor farisei aduc si mari prejudicii sistemului judiciar si nu numai.
    Deoarece capii politicii romanesti au mafiotizat societatea, este necesara organizarea unor structuri judiciare, si nu numai, cu ierarhii interne cat mai reduse si simpliste pentru a intari independenta, inegritatea si competenta profesionala a functionarilor publici cu atributii de control (politisti, comisari ai garzii financiare, personalul Curtii de Conturi sau din alte institutii) si a justitiarilor (procurori si judecatori), pecum si in vederea diminuarii riscurilor de mare si mica coruptie fiind necesara o abordare noua a statutului lor profesional.

  10. In acest sens identitatea sau datele de stare civila ale acestora categorii mentionate nu trebuie aduse la cunostinta publica. Relationarea publica pentru exercitarea atributiilor de serviciu sa se faca in baza unor coduri cifrate, purtate la vedere inscriptionate pe legitimatii, si care pot fi schimbate periodic in functie de unele necesitati obiective sau operative.
    Intocmirea documentelor procedurale de constatare si urmarire penala de catre aceste categorii de functionari si justitiari trebuie facuta de asemenea in baza codurilor cifrate. Astfel se va realiza atat protejarea personalului implicat in cauza cat si o diminuare considerabila a vulnerabilitatilor si a riscurilor la coruptiei;
    – Sisitemul judiciar romanesc se poate eficientiza, FARA A SE APLICA MAI MULTE FAZE ALE PROCESULUI JUDICIAR, si FARA FOLOSIREA INSTITUTIEI AVOCATULUI prin infaptuirea justitiei cu obiectivitate maxima si celeritate precum si cu cheltuieli minime, NUMAI aplicand modelul Sistemului de Justitie CANADIAN, a Tribunalului Electronic, bazat pe stiinta ciberneticii judiciare. Completul de judecata este format dintr-un IT-ist sau cibernetician bine instruit si din punct de vedere ala cunostintelor juridice, un judecator ce detine si cunostinte IT suficiente si un calculator performant cu softul adecvat.

  11. Ce salut de musulmani, de „supusi”, maimutaresc cei doi fanarioti…

  12. Pai habarnistul asta a mai facut odata praf codurile! Asta vrea doar sa desfinteze SIIJ pentru ca se aproprie de Carmencita si testamentele ei false!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.