Ministerul Transporturilor confirmă. Nu trebuia să lucreze la autostradă fără relocarea gazoductului!

Ministerul Transporturilor confirmă în mod oficial.  UMB nu trebuia să lucreze la Autostrada Moldovei în zona gazoductului fără ca magistrala de gaze să fie relocată.

Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a precizat  la un post Tv că „până la relocare nu se execută lucrare peste, indiferent că este la 3 metri, la 5 metri sau la 10 centimetri de sol.  Scrioșteanu a confirmat cu alte cuvinte datele furnizate de Transgaz privind zona de siguranță/protecție de 20 de metri și corespondența oficială în care se precizează clar procedura de lucru.

„Când un contractant al beneficiarului se apucă să realizeze un proiect de autostradă i se emite un certificat de urbanism. În acel certificat de urbanism sunt cerute toate avizele necesare de la toți deținătorii de utilități din acel perimetru. În speța noastră este și Transgaz. La momentul acela se cere un aviz de la Transgaz care să spună în ce condiții se poate construi acest obiectiv de autostradă. După aceea se emite acel aviz, acel consultant, proiectant realizează proiectul, studiul de fezabilitate și proiectul în acele condiții. Urmează un nou aviz de la Transgaz care certifică că ceea ce a gândit proiectantul este în lumina primului aviz. Cele două avize sunt și este și comunicat de CNAIR că sunt două avize emise: unul legat de certificatul de urbanism și unul legat de proiect. În aceste avize se spun condițiile în care se execută lucrarea. În acele condiții se spune foarte clar că nu se poate lucra la mai puțin de 20 de m stânga-dreapta față de conductă. În momentul în care se intră în șantier se alege un subantreprenor dedicat pentru rețele de gaz din Transgaz care elaborează un proiect de relocare a acestei utilități care vine și cu protecție și ceea ce a cerut Transgazul ca și elemente care să asigure coabitarea. Conducta de gaz tot sub autostradă rămâne, dar în altă poziție și în alte condiții. Până la relocare nu se execută lucrare, indiferent că este la 5 m, 3m sau la 10 cm de sol. Adâncimea nu contează. Dacă s-a lucrat și s-au încălcat condițiile impuse de Transgaz s-a greșit”, a spus  Scrioșteanu.

Explozia produsă joi pe Autostrada Moldovei scoate la suprafață posibile erori în lanț atât ale constructorului, cât și ale statului, prin CNAIR, beneficiarul lucrării.

În dimineața zilei de joi, 21 septembrie, s-a produs cel mai grav accident de muncă pe un șantier de autostradă din România, accident în urma căruia patru persoane și-au pierdut viața, iar alte cinci au fost rănite.

Conform datelor oficiale, explozia s-a produs pe primul lot al Autostrăzii Focșani – Bacău unde lucrează grupul de firme UMB care aparține celui mai puternic constructor din România, Dorinel Umbrărescu. Până acum, CNAIR, Transgaz și proiectantul Consitrans au venit cu precizări publice, nu însă și UMB. Lăudat deseori pentru viteza de pe șantiere, constructorul plătește acum tribut ritmului de lucru pe care l-a impus: intrare în șantier înainte de termen (posibil chiar și fără toate avizele), lucrări pe timp de noapte și, posibil, nerespectarea regulilor de siguranță în zona de protecție/siguranță a unui gazoduct.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

17 Comentarii

  1. În România dacă te hărnicești ajungi la închisoare. ITM a verificat punctul de lucru cu pricina?

  2. Ar fi bine ca Conducta de Gaz sa nu fie sub Sosea ci in Câmp ! In Bucuresti mai sunt si Conducte de Gaz sub Sosele va nu are pe unde sa amplaseze conductele de Gaz .

  3. profesionistii au iesit la pensie sau au fost alungati, cu cine vreti ma sa mai lucrati?

  4. Tovarășe Secretaur de Stat…inainte de momentul în care Ministerul Transporturilor a emis Ordinul de Începere a Lucrărilor către Constructor…acea conductă de gaze…TREBUIA SĂ FIE RELOCATĂ…sunteți în primul rând VOI Ministerul Transporturilor VINOVAȚI de această tragedie pentru că…nu ați asigurat relocarea conductei de gaze înainte de emiterea Ordinului de Începere a Lucrărilor…în al doilea rând este Transgaz pentru că…nu a relocat conducta de gaze în termen de maxim 30 de zile de la emiterea OIL către Constructor și nu a închis tranzitul de gaze prin conductă din prima zi a emiterii OIL…treziți-vă adormiților…aveți salarii imense și…dormiți în papucii funcțiilor…încercați să vă acoperiți cu hârtii și declarații dar…nu lipsiți de la tăiat panglici și primit laude la inaugurări de proiecte…făcute pe munca și sacrificiile angajaților firmelor constructoare…firme care așteaptă luni, uneori ani de zile…să vă treziti și să le asigurati condițiile de lucru la care…v-ati angajat prin Autorizația de Construire emisă…sictir Scrioștene!!!

  5. astia din minister au tarate in cap, iata o mostra: „Nu trebuia să lucreze la autostradă fără relocarea gazoductului!” Chiar? Ce adevar profund! De la Palice o fi auzit Ministrul si papusarii din spate? …
    Oare le-o fi spus careva pe unde trecea conducta, sa o poata evita sau asta nu conteaza?

  6. e gasit omul harnic, trei schimburi; era mai bine cu Bechtel?
    Și bineinteles, Transgaz + Min. Transporturilor fac pe nevinovatii? De armata de habarnisti si rau voitori din media – nici nu merita amintit.

  7. In final vinovatul va fi seful de santier care se ocupa de acel tronson. Se presupune ca a avut proiectul cu toata documentatia. Pe timpuri deveneai sef de lot sau sef de santier dupa peste zece ani de activitate efectiva pe teren. Acum sunt numiti sefi de santier niste tineri ingineri chiar si cu 3-4 ani vechime. Nu se poate. Intrebarea este cine trebuia sa faca relocarea conductei si pana la ce data? Constructorii nu puteau astepta un an, doi pana cand cei in masura se hotarau sa o faca. Se vrea compromiterea lui Umbrarescu dar tipul este prea inteligent si prea profesionist pentru a se reusi.

  8. Da, predarea amplasamentului lucrarii catre constructor se face o data cu emiterea ordinului de incepere a lucrarilor si in acest caz se considera ca acest amplasament este liber de orice sarcina. Relocarea conductei trebuia sa fi avut loc inainte de asta. Inertie, nestiinta, prostie, birocratie, etc sunt ingredientele cu care Beneficiarul trateaza toti constructorii. Se acooera cu hartii si gata.
    De 20 de ani este moda in Romanica ca tre sa lucrezi in calitate de constructor pe banii tai( a se intelege ca tre sa te imprumuti in banci cu dobanzile aferente) si apoi sa astepti cu mana intinsa ca Beneficiarul sa-ti plateasca situatiile de lucrari( asteapta si el uns…). Din partea bebeficiarului dai de agarici politici pe la diverse partide, care habar nu au ce este o lucrare,cdar vorba aia,cstai in pixul idiotului. Tu, in calitate de constructor intre timp inebunesti cu datoriile la banci, la stat, salariile angajatilor si platile la furnizori.
    Da, statul in impotenta sa, prin doreii sai este un mecanism bolnav care face ca investitiile sa fie facute pe cheltuiala constructorilor iar decontarea la sfantu asteapta…daca nu se intervine aici….va duceti naibii cu tot ce inseamna investitii, calitate, termene de executie, etc.
    O mica precizare: mecanismul este valabil pt firmele romanesti…la alea straine le da si avans…

  9. Stati putin, nu e vinovati doar cei de la transporturi, e vinovati si ministerul energiei care foloseste infrastructura veche de peste 30 ani, nu a investit nimic in infrastructura zonei exact ca la cfr dupa anul 2.000 dar folosesc si beneficiaza de orice si nici ca vor investi. Se investeste in conducte pentru transfer gaze de la mare direct in strainatate si nu pentru Romania! Infrastructura se deterioreaza in timp si lacomii se imbogatesc din ce in ce mai mult, cetatenii fiind permanent in pericol in Romania! Ati uitat raspunsul la intrebarea: „de ce nu rade vaca”(vaca fiind Romania)? Odata pe an la monta dar stoarsa nonstop, asa si Romania cu ai ei cetateni.

  10. Bai circarilor, in ’92 treceam prin Ungaria și se lucra noaptea în draci la autostrada M5. Cum e asta că nu se lucrează noaptea ? UMB este printre puținele firme românești care lucrează, nu se face că face. Au dotări, au puncte de lucru puternice, au muncitori. Acum să-i distrugem!?

    • Pai pare a fi clar de ce a aparut ”incidentul” !
      Intrebarea capitale este : care a fost CAUZA exploziei !!!
      Si, daca noaptea santierul era pazit !

  11. Este clar ca Transgaz are dreptate in aceasta speta, si ca firma care executa lucrarile la autostrada a gresit. Se pune totusi intrebarea de ce statul nu gestioneaza mai eficient entitatile implicate in astfel de lucrari care privesc mai multe enitati, ca poate si Transgaz ar fi relocat acea conducta in timp util, daca s-ar fi putut, ca am inteles ca firma cu autostrada facea lucrarile pe repede-inainte ca sa se apuce sa se taie o panglica inainte de niste alegeri. Viteza mai mare a unor lucrari nu este un lucru rau, insa trebuie asigurata respectarea citeriilor de calitate si de siguranta.

  12. Distrugeti-l ba si pe Umbrarescu sa aiba camp liber strainii cu laptop!!!

  13. Un detaliu de stiut. Studiile de prefezabilitate si fezabilitate se fac si ele in sistem copy paste. Se ia de la un studiu de lot autostrada mai vechi, se trec noile date si teren nimic. Transgaz trebuia sa detin harti si planuri topografice de detaliu si opreasca gazele de cel putin o luna. Dar nu a facut nimic a stat cu fundul in birou. Pe teren a fost sa ii spuna firmei de constructii pe unde este conducta si la ce adancime?!!! Acum Transgaz se ascund dupa avize nascocite. Apoi in noroi si apa nu prea se mai distinge clar terenul si conducta. Nu lucra Umbrarescu fara avize ca nu este nebun!!! Doar a construt si alte loturi de autostrada in tara. Asta se intampla cand institutii si firme sunt politizate 100%.ANRE,ASF,CNDIR, Tarom,etc. si cu salariati idioti, etc

  14. „ȘI TOTUȘI :LĂMURIȚI-MĂ ȘI PE MINE CINE TREBUIA SĂ RELOCE CONDUCTA DE GAZ? NU PROPRIETARUL? ȘI DE CE NU AU RELOCAT-O? DE CE CONSTRUCȚIA UNUI TRONSON DE 13 KM DUREAZĂ 20 DE ANI ? FĂ-ȚI CURAJ,DOCUMENTEAZĂ-TE D-LE CIOLACU ȘI RĂSPUNDE.! REPEDE CĂ ALTFEL DUMNEATA O SĂ FII ACUZAT!

  15. Baaaaaa, ”savantilor”, lasati dracului ”rationamentele” si spuneti CARE ESTE CAUZA EXPLOZIEI.
    Cauza !!!
    La fel pentru Crevedia !
    Cauza, ba, sau este atentat in ambele cazuri ?
    Haideti, ca atentatul clar de la Arad parca nici nu a fost !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.