Moment important pentru Formula 1 – primul pilot chinez

Pilotul chinez Guanyu Zhou îl va înlocui pe italianul Antonio Giovinazzi la Alfa Romeo în 2022. Tânărul de 22 de ani va deveni primul pilot chinez de Formula 1. Cei de la Alfa spun că aducerea lui a fost o mișcare cheie pentru echipă.

Alfa Romeo l-a anunțat marți pe Guanyu Zhou ca fiind primul pilot de Formula 1 din China, sosirea sa în 2022 fiind salutată atât de echipă, cât și întreaga branșă a automobilismului, ca un progres istoric.

Pilotul de 22 de ani va fi partenerul pilotului finlandez Valtteri Bottas, care părăsește Mercedes, după cinci sezoane alături de septuplul campion mondial Lewis Hamilton.

Directorul general al Formulei 1, Stefano Domenicali, a declarat că apariția chinezului în Formula 1 este „fantastică pentru acest sport și pentru milioanele de fani chinezi pasionați, care au acum un erou de casă pe care să îl încurajeze pe tot parcursul anului”.

„Zhou este un talent incredibil, care va fi o completare fantastică la grila uimitoare pe care o avem și care va distra și îi va ține entuziasmați pe toți fanii noștri chinezi în 2022”, a declarat Domenicali.

Tânărul îi ia locul pilotului italian Antonio Giovinazzi, susținut de Ferrari, în timp ce veteranul finlandez Kimi Raikkonen se va retrage.

„Decizia este crucială pentru viitorul companiei”, a declarat directorul echipei Alfa, Frederic Vasseur, a cărei echipă ocupă locul nouă din zece în clasamentul constructorilor.

„Nu s-a bazat doar pe faptul că este chinez, ci va fi un mare pas înainte și pentru companie, pentru sponsori și cred că și pentru F1 în general”, a declarat el pentru Reuters.

„Este un pilot de frunte în F2, a câștigat în Bahrain și la Silverstone, în acest sezon, și este încă în poziția de a câștiga campionatul. Sunt mai mult decât optimist”.

Zhou este pilot de teste pentru echipa Alpine F1, deținută de Renault, în acest sezon, și a pilotat mașina lor în antrenamentele de vineri din Austria, în luna iulie a anului trecut.

De asemenea, el ocupă locul al doilea în clasamentul Formulei 2, cu două weekenduri înainte de final, cu ultimele curse în Arabia Saudită și Abu Dhabi.

„Am visat de la o vârstă fragedă să urc cât mai sus într-un sport care mă pasionează, iar acum visul a devenit realitate”, a declarat Zhou într-un comunicat al echipei.

„Să fiu primul pilot chinez din istorie în Formula 1 este un progres pentru istoria sporturilor cu motor din China”.

Venirea lui Zhou este probabil să aducă un sprijin considerabil din China, unele informații sugerând până la 30 de milioane de dolari.

„Suntem concentrați 200% pe performanța echipei și nu trebuie să ascundem faptul că bugetul face parte din performanță și, de asemenea, țintim să ajungem la plafonul de costuri, deoarece este un pas important pentru noi”, a mai spus directorul echipei Alfa, Frederic Vasseur

Formula 1 a introdus un plafon de buget de 145 de milioane de dolari în acest sezon, urmând ca această cifră să scadă la 135 de milioane de dolari în 2023.

Echipele mari trebuie să își reducă cheltuielile pentru a respecta plafonul, în timp ce echipele mici, precum Alfa, condusă de compania elvețiană Sauber, își propun să atragă mai multe fonduri pentru a atinge limita și a concura în condiții egale.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.