Dante International, compania ce operează eMAG România și platforma Fashion Days, dar și o parte din vânzările eMAG din Ungaria și Bulgaria, a fost sancționată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) cu amenzi în valoare totală de 439.500 de lei în primele opt luni ale anului 2024. Sancțiunile vin în urma unui volum mare de reclamații din partea clienților și a unor controale de rutină realizate de autoritatea de protecție a consumatorilor.
Potrivit datelor oficiale, cele mai frecvente situații care au atras aceste sancțiuni au fost întârzieri semnificative în livrarea produselor, nereturnarea banilor în termenul legal, sau nelivrarea produselor conform termenilor și condițiilor afișate. ANPC a constatat și depășirea termenelor legale în procesarea retururilor și pentru repararea produselor defecte aflate în garanție, inclusiv nerespectarea termenului de 15 zile prevăzut pentru remedierea acestora.
„Pentru reclamațiile formulate, principalele motive pentru aplicarea sancțiunilor au fost întârzierile în livrare și nerespectarea termenelor legale de returnare a sumelor plătite,” se arată în documentul ANPC. Totodată, autoritățile au identificat și cazuri de reclamații neîntemeiate, unde nu s-au constatat abateri de la legislația de protecție a consumatorilor.
Această serie de sancțiuni vine într-un context în care Dante International continuă să performeze financiar pe piața românească. În 2023, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 7,72 miliarde de lei, cu 8% mai mult decât în anul precedent. Cu toate acestea, profitul net a suferit o ușoară scădere de 3,8%, ajungând la 119,06 milioane de lei, potrivit datelor publicate de termene.ro.
Dante International este controlată de grupul olandez MIH B2C Holdings BV și de antreprenorul român Iulian Stanciu, care joacă un rol activ în dezvoltarea strategiei eMAG în România și în regiune.
Concret, caz real și nu e unic:
– Cum e posibil ca multe firme straineze din străinătate să vândă produse de proasta calitate prin intermediul eMag fara cartea de punere în funcțiune a produselor cu textul tradus in limba romana? Faci reclamație online și răspunsul e clar: returnare produs cu motive…!
Sa nu mai vorbim de faptu ca blocheaza reviewurile negative. asta intra la inselatorie, clentii vazand doar parerile pozitive..
Multa marfa chinezeasca de proasta calitate ,vanduta la preturi de specula.Astazi ma uitam pe Temu la o masuta pentru cafea la 73lei iar pe emag acelasi produs este 195-
225 lei Va dau sute de exemple daca este asemanatoare cu diferente de pret si mai mare