Nici „Autostrada Sudului” nu scapă de contestații

Cele patru loturi ale drumului de mare viteză Craiova-Pitești scoase la licitație în această vară au fost contestate la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Drumul expres Craiova-Pitești supranumit Autostrada Sudului are o lungime de 121 km. iar în iulie CNAIR a scos la licitație contractele de proiectare și execuție pentru cele patru loturi.

Valoarea contractelor este de peste 800 de milioane de euro și termenul de execuție este de 36 de luni (12 luni proiectare și 24 luni execuție). Diferența dintre o autostradă clasică și acest drum expres se referă la lățimea benzii de urgență de doar 1,5 metri, la jumătate față de cea de pe autostradă. Viteza maximă rămâne 130 km/h. Cele mai dificile tronsoane pe actualul DN 65 Craiova- Slatina –Pitești sunt la Balș și la Slatina unde traficul se desfășoară cu dificultate în lipsa unor centuri ocolitoare.

În plus, la Slatina, pe podul peste Olt, cu elemente de structură din 1932, apar tot timpul găuri în carosabil. În urmă cu un an, Compania de Drumuri anunța că intenționează să realizeze în regie proprie centura Balș. La începutul lunii septembrie, premierul Mihai Tudose, promitea într-o întâlnire la Guvern cu vicepreședintele Ford, că drumul expres Craiova – Pitești alături de Autostrada Sibiu-Pitești vor fi realizate până la finalul mandatului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.