Prima achiziție majoră făcută după schimbarea legii

Primarul Craiovei, Olguța Vasilescu, a semnat contractul cu producătorul de autobuze BMC Truck&Bus, ce deține o fabrică în Ciorogârla, lângă București, pentru 31 de autobuze electrice și 37 de stații de încărcare ale acestora, a anunțat primarul pe Facebook. Achiziția nu putea fi finalizată până acum, în ciuda faptului că BMC fusese declarată câștigătoare a achiziției încă din mai, pentru că desemnarea ofertei câștigătoare a fost atacată în instanță de unul dintre competitori. Legea achizițiilor publice s-a schimbat de curând, în sensul că acum achiziția se poate face cu câștigătorul unei licitații publice după CNSC/prima instanță respinge eventualele constestații ale perdanților. Până acum, procese interminabile lungeau licitațiile cu anii iar lucrările/produsele cumpărate nu începeau/nu veneau.
„Am semnat astăzi(vineri – n.r.) contractul cu producătorul BMC pentru furnizarea a 30 de autobuze electrice și 37 de stații de încărcare (30 lente și 7 rapide – n.r.). Valoarea contractului este de peste 61 de milioane de lei fără TVA (92 de milioane de lei cu TVA – n.r.), sumă provenită din fonduri europene. Contractul prevede 22 de luni ca termen total de livrare, primul autobuz fiind livrat în a 15-a lună (decembrie 2022 – n.r.). Acestea vor avea o lungime de 12 metri și o capacitate de 91 de persoane, dintre care 29 pe scaune, existând posibilitatea suplimentării numărului de locuri prin montarea de scaune rabatabile.
De asemenea, autobuzele vor avea dotări de ultimă generație, wi-fi, sistem de numărare a călătorilor, aer condiționat, monitoare LCD, camere de supraveghere, platformă coborâtă fără trepte sau rampă pentru scaun cu rotile“, a precizat Vasilescu.
Fabrica din Ciorogârla a câștigat, în ultimii ani, mai multe contracte cu primării din țară pentru livrarea de autobuze pe motorină și, la nivel centralizat, cu Ministerul Dezvoltării(ca ordonator de credite pentru fondurile UE), care cumpără pentru UAT-uri din țară.
În România, autobuze electrice a mai vândut Solaris, un producător polonez (Polonia înregistrează un adevărat boom pe ceea ce înseamnă mobilitate electrică), dar și turcii de la Anadolu și Bozankaya, precum și chinezii de la BYD. Au fost cumpărate sau sunt în licitație sute de autobuze electrice, Clujul conducând la acest capitol, Brașovul, Craiova, Turda, Iașiul fiind și ele preocupate de electric. Și Bucureștiul cumpără 100 de unități. În UE și în lume, electricul cucerește din ce în ce mai mult teren, însă toată lumea, luată împreună, este insignifiantă față de China. Asiaticii sunt lideri detașați în ceea ce privește producția și utilizarea mijloacelor de mobilitate electrică și au deja în funcțiune o flotă de autobuze de 450.000 de unități, cu mult mai mult decât restul lumii laolaltă.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 14
Mihai Soare 1069 Articole
Author

4 Comentarii

  1. nu se poate, cum sa cumpatam produse fabricate in Romania ? Unde e covesi sa lanseze diviziile de procurori asupra celor care au semnat ?

  2. in Romania?? Ce s-a produs, eticheta?
    Tot halvita turceasca, place mai mult pesedeilor…

  3. Cumparam de la straini pentru ca noi ne-am distrus singuri fabrica Autobuzul si Camioane Brasov! De aia! Turcii de la BMC le asambleaza la Ciorogarla! Au piese fabricate de turci, nemti si altii!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.