„ProSport” dă „lovituri” care nu sunt lovituri

Există în media online două modalităţi prin care publicaţiile de pe net încearcă să obţină un număr cât mai mare de accesări – cu alte cuvinte, să-şi îmbunătăţească performanţa. Una dintre aceste modalităţi o reprezintă „aranjamentul” cu „un om” de la altă publicaţie care îi preia rezumate de ştiri făcând trimitere la publicaţia „mamă”. Şi astfel aceasta face accesări beneficiind şi de cititorii fideli ai altei publicaţii. A doua modalitate este „cross-promo”-ul, adică promovarea „în cruce” a unor articole între două publicaţii, de regulă din acelaşi trust de presă. Numai că, de multe ori, „cross-promo”-ul utilizează mijloace care ar trebui să intre în vizorul OPC (Oficiul pentru Protecţia Consumatorului). O să vă prezentăm două exemple în acest sens.

„ProSport” şi „Gândul” sunt două publicaţii din acelaşi trust. Cele două, normal, îşi fac promovează reciproc diverse articole. Numai că hai să vedem şi cum.

Un titlu din „ProSport”: „Lovitură dată de Marica la 27 de ani! Anunţul cu totul neaşteptat venit în urmă cu puţin timp”. Sub poza aferentă titlului se poate citi „Gândul”. Deci este vorba de un articol apărut în „Gândul”. Dar ce găseşte cititorul în „Gândul” când accesează titlul articolului din „ProSport”? În primul rând, un titlu cu o cu totul altă nuanţă: „Marica poate da lovitura la 27 de ani”. De la „Marica a dat lovitura” şi până la „Marica poate da lovitura” este însă o distanţă apreciabilă. Şi „lovitura” nu reiese nici din cele câteva rânduri ale ştirii, unde se spune că un site italian informează că „Lazio este interesată de Marica”. A fi interesat de un fotbalist nu înseamnă neapărat şi o ofertă de transfer. Deci, de unde până unde „lovitură dată”. Un astfel de titlu – cel din „ProSport”- ar fi mers dacă internaţionalul român ar fi semnat deja cu gruparea din Peninsulă. Colac peste pupăză, două zile mai târziu, un alt vehicul media acelaşi trust, Mediafax, anunţa că „Marica nu se află în atenţia celor de la Lazio”. O ştire bazată pe declaraţia impresarului jucătorului. Deci o ştire corectă. Cum rămâne însă cu titlul incorect din „ProSport”?

Al doilea exemplu. „ProSport” titrează: „Antena 1, despre ÎNLOCUIREA SIMONEI GHERGHE de la Acces Direct”. Ce înţelege cititorul din acest titlul, mai ales dacă a aflat din alte publicaţii sau de la unele televiziuni că „Simona Gherghe nu va mai realiza din toamnă respectiva emisiune”? Din acest titlu cititorul înţelege că postul tv Antena 1 explică de ce Simona Gherghe nu va mai face emisiunea. Ce găseşte însă cititorul când accesează titlul respectiv care îl trimite pe site-ul celor de la „Gândul”. Găseşte acest titlu: „Reacţia Antenei 1, după informaţia că Simona Gherghe nu va mai prezenta Acces Direct”. Din nou, titlul din „ProSport” nu „bate” cu cel din „Gândul”. Pentru că primul titlu sugerează o serie de precizări faţă de o stare de fapt, pe când titlul din „Gândul” se referă la o reacţie a postului tv respectiv. Care reacţie reprezintă de fapt un comunicat de presă din care cititorul află că… nu este vorba de nicio înlocuire a simpaticei ziariste de la „Acces Direct” şi informaţiile publicate de unele ziare şi posturi tv este falsă. Din nou, avem un titlu incorect pentru cititorii fideli ai „ProSport”, cărora prin titlul dat li se sugerează că respectiva moderatoare a fost înlocuită.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Andreea Cristescu 134 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.