România drumurilor cariate

CNAIR, compania de stat care administrează infrastructura rutieră a României, nu mai are decât 10 milioane euro plăţi restante de efectuat, o premieră pentru această instituţie, care ne obişnuise cu arierate de zeci, poate chiar sute de milioane de euro. Potrivit datelor transmise de CNAIR, valabile la 30 aprilie 2017, compania avea de achitat circa 45 milioane lei, după cum urmează: 26 milioane lei către Salini Impregilo, 10,3 milioane lei către Copisa Constructora Piranaica, pentru lucrări efectuate pe autostrada Dumbrava – Deva, 4 milioane lei către Alpine BAU şi FCC Construction, pentru lucrări de fluidizare trafic pe DN1, 3,8 milioane lei pentru Azvi Sevilia, pentru lucrări de reabilitare DN 76 Deva – Oradea, şi 1,7 milioane lei pentru CCF Drumuri şi Poduri Timişoara, pentru lucrări la varianta de ocolire Arad. CNAIR vine şi cu o menţiune: în cursul lunii mai s-au efectuat în totalitate plăţile pentru cinci din cei şase constructori, fără a menţiona care este cel de-al şaselea căruia nu i s-a plătit. Este de presupus însă, din situaţia dată de Companie, că acesta ar fi Alpine şi FCC, pentru că datoriile către constructor fac obiectul unui proces, 32708/3/2013, şi au o vechime de, atenţie, 8.953 de zile, adică peste 25 de ani.

Gropile, la control

Faptul că CNAIR nu mai are datorii restante către constructori poate însemna două lucruri: o dată, că este un bun-platnic, dar, pe de altă parte, că nu prea i-au mai venit facturi pentru lucrări efectuate, pentru că pe drumurile din România nu prea se mai lucrează.

Potrivit datelor Companiei, în 2017 sunt programate lucrări de reparaţii de 161 milioane lei, cu TVA, pe autostrăzile şi drumurile naţionale din România. Dintre acestea, o bună parte se vor duce pe plombarea gropilor din asfalt, în suprafaţă de 950.000 de metri pătraţi, adică aproximativ cât 160 de terenuri de fotbal. Dincolo de cifra uriaşă, surprinde stadiul lucrărilor la reparaţiile gropilor. Până în aprilie 2017, în primele trei luni ale anului, doar puţin peste 5% din plombări au fost făcute. Este greu de crezut că lucrătorii Companiei vor realiza tot programul şi la timp, pentru că, în afară de plombări gropi, CNAIR mai are de făcut şi alte lucrări de reparaţii, printre care: „repararea suprafeţelor denivelate – 28.105 mp; badijonări pe suprafeţe poroase – 13.220 mp; colmatări fisuri şi crăpături la îmbrăcăminţi asfaltice – 807.000 m; colmatări crăpături şi rosturi la îmbrăcăminţi cu lianţi hidraulici – 193.800 m“. Astfel că, probabil, 2018 va fi anul în care gropile de pe drumurile României vor fi în suprafaţă de peste un milion de metri pătraţi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Mihai Soare 1067 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.