România, pe loc fruntaş la accidente cu pagube materiale

Frecvența daunelor RCA în România, adică raportul dintre numărul daunelor și cel al polițelor emise, este una dintre cele mai ridicate la nivel european.

De (R.C.)
România, pe loc fruntaş la accidente cu pagube materiale

Frecvența daunelor RCA în România, adică raportul dintre numărul daunelor și cel al polițelor emise, este una dintre cele mai ridicate la nivel european.

România se menține pe unul dintre locurile fruntașe în Europa la capitolul accidente soldate cu pagube materiale și/sau vătămări corporale despăgubite în baza polițelor RCA, arată Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR).

Astfel, frecvența daunelor RCA în România, adică raportul dintre numărul daunelor și cel al polițelor emise, este una dintre cele mai ridicate la nivel european. Spre exemplu, în România, frecvența medie a daunelor se situează la circa 6%, conform celor mai recente date furnizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Acest lucru înseamnă că, în țara noastră, în fiecare an, din fiecare 100 de mașini înmatriculate, cel puțin 6 produc accidente în trafic soldate cu pagube materiale sau vătămări corporale și decese – un număr foarte mare față de alte țări.

Comparativ, Germania înregistra la finalul anului 2020 o frecvență a daunelor de 4,4%, Italia 4,2%, Bulgaria 3,82%, Polonia 3,69%, Slovacia 3,35%, Cehia 2,73% și Finlanda 1,8%.

Nu întâmplător, România se află în vârful clasamentului european și în ceea ce privește rata daunei, un alt indicator specific industriei de asigurări, cu un nivel de peste 80% în anul 2020, în timp ce media europeană se afla la 62%, potrivit unui raport publicat recent de către EIOPA – Autoritatea Europeană de Asigurări şi Pensii Ocupaţionale. Mai mult, după primele 9 luni din 2021, rata daunei pe zona asigurărilor RCA a urcat până la 99,52% – arată datele ASF.

La această rată a daunei se adaugă taxele de funcționare, impozitele plătite, contribuțiile la Fondul de Garantare a Asiguraților, la Fondul Național de Protecție, precum și cheltuielile de distribuție și administrare, costuri cu utilitățile etc. – care și ele se află toate în creștere accelerată. Însumate, toate aceste cifre formează o rată combinată tehnică de peste 130%. Aceasta arată că activitatea de bază a unui asigurator, cea de subscriere (deci de preluare a unor riscuri), generează pierderi. Pe scurt, linia RCA este una neprofitabilă pentru companiile de asigurări: pentru fiecare 100 de lei încasați din RCA, asigurătorii trebuie să scoată din buzunar în plus circa 30 de lei.

Înființată în 1994, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de aproximativ 80% din piața locală de asigurări.

Distribuie articolul pe:

8 comentarii

  1. Astia cu asigurarile sa cante la alta masa, de preferat la masa militiei rutiere care „este admirabilă, e sublimă, putem zice, dar lipseşte cu desăvârşire”

  2. Cu 10 clase sa ai carnet in „Romania educata” de azi ??? Dar probabil ca sunt in Parlament bizoni destui cu carte putina si doar 10 clase ! Catu trebuia sa mearga la profesionala ca nu a luat treapta, dar ce sa vezi a ajuns la studii in America! Noi ce sa mai intelegem din America asta…..hai ca ajungem in alta parte !

  3. Pai, nu apare soferica ala de Pipi Aur peste tot si explica el cum e mai bine sa mergi pe jos, ca are el cursuri de mers pe loc si gasise si 1-2 prostiprin Parlament sa bage o lege pentru „sofat defensiv”?! De sosele si de „Bacalorat” (cum zice Johanis in nemteste) nu spune nimic, dar e prezentat si asta ca si Jurma, „mare specialist”, doar l-a avut pe Ponta sa-i tina cricul!

  4. E irelevant acest calcul. Ar fi frumos să ne spună asiguratorii procentele din încasări care sunt plătite ca și daune în raport cu țările amintite.

  5. Asta e educatia cu baza politica in scoli de 32 ani in Romania! Sa vedeti ce se va intampla dupa ce vor vota actiunea politica „ei impotriva lor”, cand va fi vorba de usl! Apropo, dar pe individul auto poreclit Ceausescu care face scandal si jicneste permanent, de ce nu il sanctioneaza si interzice aceste hartuieli si haituieli cu iz pilitic la vedere in actiuni?

  6. Păi altfel românu nu-și poate vinde mașina,. Așa cu para-ndărăt la asigurator, plus ceva de la dezmembrări… treaba-i rezolvată rapid și cu câștig..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.