Politica europeană de neutralizare a emisiilor de carbon va conduce inevitabil la o scădere a aprovizionării directe cu gaze naturale rusești și va afecta veniturile obținute până în 2050, a declarat șeful departamentului Gazprom Export, Sergey Komlev. El a adăugat însă că Rusia își poate menține pozițiile de export pe piața europeană folosind livrări de „hidrogen albastru”.
Europa se îndreaptă deja către ținta anunțată de reducere a amprentei de carbon la zero până în 2050. Obiectivul intermediar din cadrul acestei politici sugerează o scădere a emisiilor cu 55% până în 2030. „Practicarea atingerii neutralității carbonului înseamnă abandonarea combustibililor care sunt surse de gaze cu efect de seră, „a mai afirmat Komlev.
„Abandonarea utilizării hidrocarburilor ca surse de energie primară va afecta în mod inevitabil volumele de aprovizionare directă cu gaze naturale din Rusia și, în consecință, cantitățile de venituri din export din vânzările sale„, a spus el, adăugând că Rusia ar putea înlocui deficitul de energie naturală alimentarea cu gaz cel puțin parțial de hidrogenul produs din acesta.
Komlev consideră că producția de hidrogen „albastru” neutru în carbon este deja posibilă, costul său principal fiind estimat la aproximativ 2 dolari pe kilogram, potrivit Komlev. „Acest lucru va permite Rusiei să fie cel mai mare exportator mondial de hidrogen„ albastru ”în viitor, care va avea o influență pozitivă asupra reputației sectorului gazelor naturale, va opri procesul de devalorizare a activelor de gaz, va deschide calea către o finanțare responsabilă a proiectelor din domeniul gazelor naturale decarbonizate „, a remarcat el.
Potrivit proiecțiilor Ministerului Energiei, Rusia ar putea exporta până la 33,4 milioane de tone de hidrogen în valoare de 100,2 miliarde USD în alte țări, ceea ce ar putea reprezenta până la 20% din piața sa globală în 2050.
Interesant ! Merita detaliat.
O uriasa mizerie ! Intr-un bilant partial , totul pare OK . Intr-un bilant general , cinstit ar trebui sa existe o dezbatere. Caci obtinerea hidrogenului produce amprenta de carbon . Apoi , ganditi-va la cerintele transportului si distributiei hidrogenului, ce conditii cer si cata amprenta C aduce . Sigur , „arderea” hidrogenului nu mai are o amprenta C . Sa ne gandim insa la poluarea termica a lanturilor in cazul actual si in cazul reactiei cu hidrogen : daca rezidiul caloric al arderii combustibililor actuali are o singura etapa , obtinerea hidrogenului produce poluare termica , apoi reactia lui cu oxigenul o alta reactie poluanta termic. E de discutat daca nu cumva ridicarea temperaturii prin poluare termica in etape a hidrogenului , nu e mai mare decat poluarea termica adusa indirect de cresterea % de CO2.
2050 haaa , pana atnci toti vor avea hidrogen moka cu noile panouri solare producatoare de hidrogen , asa caaa , nu se stie cine pierde si cine castiga.
Doar un guvern cu capul pe umeri , nepenal )), care nu are in subconstient dorinta sa traga tzeapa celor care i-au dat bani (votat) samd , poate sa-si ajute poporul, cu inteligenta, adica-lea fara nota 4 (patru).
Dar cu poluarea auto și cosumul de oxigen cum rezolvăm,populațăa suferă
Corect..Felicitări.. Se pare că Rusia in contradicție cu america sau china, au ințeles și iau măsuri pentru supraviețuirea rasei umane pe Terra… Oare românu fudul a priceput ceva ??