Se mișcă lucrurile pe încă o secțiune din Autostrada Unirii

Indicatorii tehnico-economici necesari lansării licitaţiei pentru construcţia secţiunii II a Autostrăzii Târgu Mureş – Târgu Neamţ (A8) au fost aprobaţi joi de compania de drumuri, proiectul finanţat prin Programul Transport având o valoare totală estimată de 31,56 miliarde lei (fără TVA).

„Am aprobat astăzi în CTE CNAIR (Serviciul pregătire documentaţii, n.r.) indicatorii tehnico-economici necesari lansării licitaţiei pentru construcţia secţiunii II a Autostrăzii Târgu Mureş – Târgu Neamţ (A8)! Secţiunea Miercurea Nirajului – Leghin va avea o lungime totală de 159,2 km, iar traseul acesteia va include: 5 noduri rutiere la intersectarea DN13A (Sovata), DN13B (Joseni), DN12 (Ditrău), DN15 (Tulgheş), DN15B (Pipirig), 437 de structuri (119 poduri, 19 pasaje, 117 viaducte, 179 podeţe), 47 tuneluri, în lungime totală de 11,64 km (cu lungimi individuale cuprinse între 70 m şi 940 m)”, a scris joi, pe Facebook, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

Potrivit acestuia, autostrada va beneficia şi de 4 parcări de scurtă durată, un punct de sprijin şi întreţinere, 6 spaţii de servicii, 2 centre de întreţinere şi coordonare.

Documentaţia pentru lansarea licitaţiei necesare construcţiei secţiunii de autostradă Miercurea Nirajului – Leghin va fi elaborată după aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

14 Comentarii

  1. De planuri sau licitatii sintem satui ,cind va fi intradevar gata aceasta autostrada ,atunci putem citii cu placere.Acum doar cu ce va fi ,avem experientele anilor din urma.

    • Documentaţia pentru lansarea licitaţiei necesare construcţiei secţiunii de autostradă Miercurea Nirajului – Leghin va fi elaborată după aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern… …tradus, inseamna iar „la Sfantu’ Asteapta” ca guWernerul are buzunarele goale si e rupt in urechi!
      Nu v-ar mai muri multi inainte de lepre!

  2. Ați uitat să enumerați cele 10 benzinării MOL (MOL Magyar Olaj) câte 5 pe fiecare sens de mers cu catargul acela roșu alb verde vizibil de departe și de forma Ungariei cu Ardealul!!! Că autostrada Sebeș-Arad e deja împânzită, astfel ca cine vine din Ungaria sau pleacă să nu se știe că e România. Noroc cu sprijinul Austriei că mai avem Vamă la graniță. Că altfel cu Lali Orban, Vasilică Câțu, clop de paie Ciucă și valorile euroatlantice și Marcel la fel Ciolacu Slavă Ucraina, suntem proștii satului fără câini.

  3. 31 de miliarde? Pentru 160 de km? Adica 200 de milioane de lei (40 de milioane de euro) pe km? Suntem cu capu’?

    • Daca traia Ceausescu o facea aproape pe gratis: doar costul cu utilajele si salariile oamenilor. Posibil de 10 ori mai ieftina. De ce statul mafiot-securist a desfiintat celebrele antreprize de constructii mostenite?

  4. Autostrada se va opri in munti. Vor putea astfel ungurii din pusta sa ajunga in cateva ore la cei ai lor din secuime ca sa vaneze ursi si sa se bucure de ozon. Este prosteala securista pe fata, Ponta a spus clar ca securistii lui Astalos nu permit traversarea muntilor, mai ales in secuime. Poate peste 30 de ani.

    • te-ai uitat pe harta? Ai invatat la geografie?
      Anul asta am intrat in tara pe la Arad spre Turnu Severin, in iunie, intr-o miercuri, nici tipenie pe autostrada, de ce au facut-o nu stiu.

  5. Din 2019 au fost deblocate proiectele de infrastructura mare. Se lucreaza si se lucreaza bine. Pentru asta guvernul liberal de atunci are o bila alba de la mine.
    Pentru haurolaci o sa le faca Jorjica un mijloc de transport prin teleportare. Poate ajung acasa in Evul Mediu.

  6. da la ordinul mUE se face multa infrastructura in Transilvania si numai acolo, oare de ce ? ghici ciuperca de ce vrea vestul autostrazi goale in Transilvania insa nimic despre ploiesti brasov care e pur si simplu sufocata, clar cea mai aglomerata ruta din tara…

  7. se incepe portiunea ardeleniasca, iar după aia nu vor mai fi fonduri…

    • Deja se lucreaza tare in zona Tg.Mures. Grindeanu le da bani cat nu cer. Traseul acestei autostrazi est-vest prin secuime este o mizerie securista de-a baietilor lui Imre Virgil. Specialistii lui Ceausescu au proiectat pe timpuri acest traseu dar mai la nord prin judetul Bistrita alegand firesc un traseu usor accesibil si mult mai ieftin.

  8. Indicatori, lansari de licitatii, studii de fezabilitate…,stam extraordinar.Bani cheltuiti garla.Numai autostrazile nu misca.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.