Studiu. 84% dintre români afectați direct

În ceea ce privește principalele provocări cu care se confruntă, cei mai mulți români menționează…

De (I.R.)
Studiu. 84% dintre români afectați direct

În ceea ce privește principalele provocări cu care se confruntă, cei mai mulți români menționează…

Presiune mare. Românii susțin în proporție de 84% că situația economică actuală a țării le-a influențat direct stilul de viață, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, dat joi publicității.

Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research analizează modul în care românii resimt situația economică actuală din țară, cum le influențează viața de zi cu zi și ce așteptări au de la companii în acest context.
  • 84% dintre români resimt efectele schimbărilor economice asupra stilului de viață.
  • Cum s-au adaptat: 49% au redus cheltuielile curente, 41% au amânat investițiile majore, 38% au renunțat la vacanțe și alte activități de relaxare.
  • Ce simt: îngrijorare (30%), nesiguranță (24%) și determinare de a găsi soluții (23%).
  • Românii așteaptă de la companii produse și servicii mai utile și accesibile (37%) și o atenție sporită față de nevoile lor (32%).

Astfel, conform acestui studiu, 84% dintre români afirmă că situația economică actuală a țării le-a influențat direct stilul de viață. Pentru a face față noilor condiții, 49% au redus cheltuielile curente, precum alimentele sau îmbrăcămintea, 41% au amânat investițiile majore, iar 38% au renunțat la vacanțe și alte activități de relaxare.

În acest climat, starea de spirit și emoțiile românilor sunt influențate, principalele emoții resimțite fiind îngrijorarea (30%), nesiguranța (24%și determinarea de a găsi soluții (23%).

 

În ceea ce privește principalele provocări cu care se confruntă, cei mai mulți români menționează creșterea costului vieții (51%), urmată de nivelul taxelor și impozitelor (20%) și lipsa de predictibilitate a viitorului (18%). În cazul tinerilor cu vârste între 18 și 34 de ani, apare însă o particularitate: 20% dintre aceștia consideră lipsa oportunităților de muncă sau de promovare drept principal obstacol, comparativ cu doar 10% la nivelul întregului eșantion. Această diferență se explică prin faptul că tinerii sunt în general mai mobili și mai deschiși să caute noi oportunități, ceea ce îi face mai sensibili la schimbările și limitările actuale din economie.

Referitor la perspectiva asupra viitorului apropiat, 45% dintre români își păstrează un optimism moderat, considerând că economia țării ar putea să-și revină, însă procesul va dura mai mult de un an. În același timp, 41% cred că situația nu se va îmbunătăți în următoarele 12 luni și că lucrurile vor continua să se înrăutățească.

Românii așteaptă de la companii produse și servicii mai utile și accesibile (37%) și o atenție sporită față de nevoile lor (32%).

În acest context, românii își concentrează așteptările de la companii pe două direcții principale: oferirea de produse și servicii mai utile și mai accesibile (37%) și o apropiere mai mare față de consumatori și de nevoile acestora (32%).

„Studiul arată că românii resimt direct impactul contextului economic asupra vieții cotidiene, manifestând atât îngrijorare și nesiguranță, cât și dorința de a găsi soluții și de a se adapta noilor condiții. Pentru companii, concluzia este clară: succesul pe termen lung depinde de oferirea de produse și servicii relevante, accesibile și de o comunicare apropiată de nevoile reale ale consumatorilor,” a declarat Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research.

Aceste așteptări se reflectă și în comportamentele de consum actuale, unde prețul (41%), promoțiile și reducerile (30%) și calitatea sau durabilitatea produsului (15%) sunt criteriile esențiale de decizie. Consumatorii manifestă astfel o abordare pragmatică, orientată către controlul cheltuielilor.

În plus, 1 din 2 români a observat schimbări în felul în care brandurile comunică în ultima perioadă. Cei mai mulți consideră că acestea sunt mai rezervate și mai puțin vizibile (22%), alții remarcă o comunicare intensificatădar axată în special pe reduceri (19%), iar 14% apreciază că brandurile par mai atente la nevoile reale ale oamenilor.

 

 

Distribuie articolul pe:

13 comentarii

  1. Romania a „progresat” in capul tau de consumator de etnobotanice. In 2025 Romania are o rata de saracie de aproape 30% conform Eurostat. Nu exista zi in care sa nu pupi un fund de ucrainean sau nepalez.

  2. „Sa vedem daca marirea taxelor, impozitelor, contributiilor va putea compensa scaderea incasarilor datorita consumului in scadere.”

    Daca NU, se taie salariile cu 25% si se face TVA 24% cum a facut Bas-Boc. Daca a mers atunci, merge si azi. Tuasu Cosea nu mai are tinere de minte, dar este intrebat aiurea.

  3. Romania a progresat cu 60% fata de 1990 cand erau doar 10% cu carte si meserii care se cautau. Acum sunt 84% electrocaristi speriati ca nepalezii, ceylonezii si inteligentii artificial ii vor scoate din servicii. Asa se intampla cand pupi icoane pe sticla si cruci taiate la traforaj, te rogi la El si Inexistentul nu te vede.

  4. „meritam absolut tot. nimeni in strada”

    Cum nimeni in strada ? In fiecare zi de Luni, infata la Politia Ilfov, sunt pana la 55 de sustinatori „Calin,teiubim”. Acum ce vrei atatia sunteti, ati furat alegerile si tot ati pierdut !

  5. Mai lasam mult nereglementata raspundere guvernamentala, prezidentiala etc? Adica astia distrug Romania si se răzbună pe noi ca n au furat destul. Intersant… Minunate vremuri…

  6. Productia unei tari se bazeaza, in primul rand, pe industrie, pe export, pe comert. Productia unei tari nu e afectata de faptul ca unii hotelieri si saormerii nu mai au clienti.
    Romanul trebuie, in primul rand, sa fie intelept cu banul si sa nu-l mai strice pe porcarii gen cursuri de yoga sau masterate care te trimit direct in somaj. Banii aia economisiti tot in Romania or sa fie cheltuiti, deci nu e problema.

  7. meritam absolut tot. nimeni in strada. tot arata la mkultra in bucla o pensionara care-si chiverniseshte banii sa plateasca abuzurile. In bucla-mkultra! PENTRU CONFORMARE, PRIN SPALAREA CREIERLOR! CU EXPLICATII ASA, PLANGACIOOOAAASE, „CU DRAG”! „HAI CA SE POATE MAMAIE, INCA UN SAC, IN TIMP CE NOI NE IMPTRUMUTAM „IEFTIN” SA INVESIM IN „AFACERILE” DE SPALARE A BANILOR IN ORASE DEE LUX DE PRIN LUME!”. avem exact ce meritam.

  8. Eu sunt dintre cei 16% la care stilul de viata nu mi-a fost afectat deloc, n-am pensie, n-am salariu de foarte mult timp. Tocmai am marit investia in unitatile unuia dintre fondurile finaciare la care am bagat banii recuperati de la statul comu nist in 20 de ani de procese si executarea silita a statului capi talist. Sa traiti bine !

  9. Imediat începe scoala( dacă incepe) și iarna se apropie cu pași repezi, atunci sare maimuță în apa!😆😆😆😙

  10. „Cum s-au adaptat: 49% au redus cheltuielile curente, 41% au amânat investițiile majore, 38% au renunțat la vacanțe și alte activități de relaxare.”

    Adica elementele recesiunii.
    Daca se cheltuie mai putin cererea scade cea ce duce la scaderea productiei. Productie scazuta inseamna impozite catre stat mai mici dar somaj mai mare.
    Sa vedem daca marirea taxelor, impozitelor, contributiilor va putea compensa scaderea incasarilor datorita consumului in scadere.
    Deocamdata pare sa fie exact invers de ce au gandit ganditorii de la guvern. Nu m-ar mira daca conducatorii ar trece la confiscarea prin impozitare a banilor din conturi daca cetatenii nu vor sa-i cheltuie pe produse si servicii tot mai scumpe.

  11. E bine…românul rabdă…vorba unui prieten…jumătate din țară e formată din pensionari, iar cealaltă din ăia care nu muncesc …😂😂😂
    (Mă refer la cei din colonie)…Cine vrei să iasă să schimbe guvernul?..
    Toți sunt mulțumiți și unuii și alți…pe asta se bazează golanii de la guvernare…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.