Țiriac Auto ar fi vizată de parchetul lui Kövesi în ancheta microbuzelor

„Nu mă interesează. Nu am de făcut declarații! La revedere!”, a declarat CEO-ul companiei Țiriac Auto pentru Fanatik. Firma ar face parte dintr-un traseu prin care treceau microbuzele astfel încât să se ajungă la supraevaluarea prețurilor.

Țiriac Auto ar fi vizată de parchetul lui Kövesi în ancheta microbuzelor

„Nu mă interesează. Nu am de făcut declarații! La revedere!”, a declarat CEO-ul companiei Țiriac Auto pentru Fanatik. Firma ar face parte dintr-un traseu prin care treceau microbuzele astfel încât să se ajungă la supraevaluarea prețurilor.

Firma Țiriac Auto ar fi vizată de cercetări EPPO în ancheta microbuzelor școlare cumpărate din bani europeni. Parchetul condus de Laura Codruța Kövesi ar cerceta la compania deținută de fostul mare tenismen Ion Țiriac achiziția unor autovehicule speciale 4×4 Ford Ranger Raptor pentru Poliția de Frontieră Română.

Ancheta, care a pornit inițial de la subiectul microbuzelor școlare, s-a extins, conform Fanatik.

Cercetările EPPO au pornit după ce ministrul Fondurilor Europene a anunțat Parchetul European în legătură cu achiziția prin PNRR a mai multor microbuze școlare. Pîslaru a argumentat că au fost constatate mai multe „disfuncţionalităţi care ridică semne de întrebare cu privire la modul în care au fost utilizaţi banii europeni”.

„Acelaşi tip de microbuz electric (16+1 locuri) a fost achiziţionat, în judeţe diferite, la valori semnificativ variabile. (…) între un minim de 99.000 euro şi un maxim de 263.000 de euro per unitate”, a explicat Pîslaru.

”Diferenţa semnificativă de preţ pentru microbuze similare ridică suspiciuni de înţelegere între firme (preţ de cartel). Preţul nu reprezintă o imagine reală a preţurilor practicate pe piaţă”, mai spune ministrul.

Țiriac Auto ar fi implicată într-o schemă largăț

În cazul Țiriac Auto, EPPO ar cerceta achiziția unor autovehicule speciale 4×4 Ford Ranger Raptor pentru Poliția de Frontieră Română.

Rețeaua din care face parte și firma deținută de miliardarul român Ion Țiriac ar fi funcționat prin configurarea unor trasee comerciale fabricate, în care valoarea vehiculelor era crescută treptat, scrie Fanatik.

Intermediarii ar fi aplicat adaosuri comerciale mari și nejustificate. Acest mod de operare ar fi facilitat direcționarea necorespunzătoare a unor sume importante provenite din fonduri europene dedicate achiziției de transport școlar modern.

Mecanismul în care este implicată și Țiriac Auto ar fi legat și de CEO-ul companiei, Marius Marian. Acesta ar fi avut un rol central în introducerea companiei în circuit.

Contactat de Fanatik, CEO-ul Țiriac Auto a refuzat să comenteze situația.

„Nu mă interesează. Nu am de făcut declarații! La revedere!”.

Pîslaru: Nu e cu dedicație pentru Bolojan

Ministrul Dragoș Pîslaru a explicat faptul că Bolojan îl susține în demersul său de a sesiza Parchetul European condus de Laura Codruța Kovesi.

„Nicio formă de risipă a banilor publici, inclusiv a celor europeni, nu este tolerată. Au fost 74 de achiziții distincte în 40 de județe, în locul unei proceduri unitare și orientate spre eficiența cheltuirii banilor.

Problema a fost în mod evident una de natură sistemică și tocmai de aceea este necesar ca instituțiile abilitate să desfășoare anchetele care se impun.”

Pîslaru a dat asigurări că nu există tensiuni între el și premier.

„Relația mea profesională cu Ilie Bolojan este foarte bună, am încrederea prim-ministrului pentru luarea deciziilor necesare pentru administrația onestă și eficientă a fondurilor europene, iar domnia sa are deplina mea susținere în reforma sistemică pe care și-a asumat-o pentru administrația și statul român.”

Declarația vine după ce presa locală a legat numele premierului cu nereguli în achiziția de microbuze.

În februarie 2025, CJ Bihor ar fi achiziționat 25 de microbuze electrice Ford la suprapreț, scrie Foaia Transilvăneană. Acestea ar fi fost cumpărate la preț dublu față de piață.

Firma Aveuro, condusă de un  anume Vlad Papuc, fiul Rodicăi Papuc, șefa Organizației de Femei a PNL Prahova, și-a adjudecat licitațiile organizate în Iași, Cluj sau Bihor. În toate județele, prețurile de adjudecare ar fi mai mari cu minim 60 la sută decât prețul real al acestor microbuze.

Distribuie articolul pe:

2 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.