Încheierea lucrărilor la Transapuseana, cel mai scump DJ din țară, este amânată de două broaște amărâte.
Pentru Bombina bombina (buhaiul de baltă cu burtă roșie) și Bombina variegata (buhaiul de baltă cu burtă galbenă), constructorul trebuie să efectueze noi lucrări pentru a respecta acordul de mediu, scriu jurnaliștii de la ziarul Unirea.
Săptămâna trecută, Consiliul Județean Alba a comunicat, într-o conferință de presă, încheierea lucrărilor la DJ 107 I – Transapuseana, cel mai scump drum județean din România, una dintre cele mai spectaculoase șosele care străbate vârful Munților Trascău, pe traseul Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Brădești Cătun – Cojocani – Valea Bărnii – Bârlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)”, dar socoteala din conferința de presă nu se potrivește cu cea de pe teren.
Urmare a unui audit al Curții de Conturi, s-a constatat că lucrările nu sunt complete, adică în conformitate cu acordul de mediu eliberat de APM Alba. Mai precis, cei doi amfibieni nu pot ieși din camerele de cădere, întrucât, un lucru mai puțin știut, broasca poate sări, dar nu și din apă.
Camerele de cădere la drumuri sunt construite pentru a capta apele pluviale și cele din izvoare, ele mai fiind folosite pentru a întreține drumurile, pentru a facilita accesul și intervențiile necesare curățării sau reparării acestora.
Ha, ha! Tulai, nu-ș’ cum ni mai rabdă pământu’ di pro șt’ cum sîntem…Cre’ sîntem sângură Țara dân lume car’ pintru dauă bruaște sântem in stare a întrerupe lucrăr’le la o autostradă…