Transportatorii îl iau de guler pe Iohannis

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), aflată în război deschis cu ministrul demisionar Lucian Șova. cere clarificarea situației de la Ministerul Transporturilor, unde ministrul demisionar a reușit să mai semneze un Ordin și să se abțină de la un vot, astfel încât să „distrugă” și transporturile, potrivit unui comunicat.

„Întrebarea pe care o pun transportatorii de persoane și de marfă președintelui României, Klaus Iohannis, este următoarea: De ce Lucian Șova a fost menținut la Ministerul Transporturilor, astfel încât să reușească să aducă niște modificări legislative care în modul cel mai clar servesc unele grupuri de interese? Acțiunea politică pare a ascunde o acțiune de lobby, care în România nu ar fi posibilă, conform legii, doar că nu putem înțelege acțiunea președintelui Klaus Iohannis altfel decât din dorința de a susține acest lobby pe care noi, transportatorii, îl reclamăm de mai mulți ani. Faptul că președintele nu a răspuns apelului nostru ne face să credem că suntem victimele unui blat la cel mai înalt nivel din stat, unul fără precedent în istoria ultimior 29 de ani, iar pentru lipsa de acțiune a președintelui, îl vom sancționa pe Klaus Iohannis, anul viitor, la alegeri. Suntem, în total, peste 1 milion de votanți – patronate din transporturile rutiere de persoane și de marfă”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Conform transportatorilor, situația este acoperită de o luptă politică între Președintele României și Guvernul României, doar că nu se poate aduce nicio explicație logică pentru faptul că exact Ministerul Transporturilor a rămas în așteptare, astfel încât ministrul demisionar Lucian Șova să poată rezolva problemele grupurilor de interese care vor să intre pe piața din România. Poate fi o coincidență, dar această situație are toate elementele unei „perdele de fum”, fiind în aparență un conflict politic și o demonstrație de forță făcută de Președintele României, dar tocmai faptul că acest conflict nu are neapărat o miză, urmând să se soluționeze foarte curând, arată că de fapt s-a dorit menținerea în funcție a ministrului demisionar Lucian Șova pentru a i se permite să modifice legislația, în favoarea unor lobbyiști – ceea ce s-a și întâmplat. Tocmai caracterul heirupist al acțiunilor lui Lucian Șova, din ultimele zile, arată că misiunea lui a fost aceea de a regla niște conturi, se mai arată în comunicat.

COTAR spune că va acționa în instanță toate deciziile luate de ministrul demisionar Lucian Șova care au ca rezultat distrugerea sectorului de transporturi din România.

Ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Șova, a anunțat, joi, că a fost adoptat și a trimis la Monitorul Oficial ordinul de ministru care modifică regulile privind transportul de persoane.

„Așa cum am spus acum câteva luni, am încheiat toată procedura privind emiterea Ordinului de ministru privind activitățile de transport ruier de pasageri curse regulate. Am trimis la Monitorul Oficial acest ordin de ministru cu îndeplinirea tuturor procedurilor legale de consultare publică, în concordanță cu prevederile legale din România, în concordanță cu recomandările Consiliului Concurenței și, desigur, de o manieră în care pot afirma astăzi că, prin acest ordin, am dat libertate transportatorilor români de pasageri să efectueze astfel de transporturi, desființez exclusivitățile de care au beneficiat o serie de companii, foarte puține din totalul companiilor autoriztate în România și am dat libertate cetățenilor să aleagă mijlocul de transport și compania pe care o va folosi, dacă va alege să călătorească cu autobuzul”, a afirmat, joi, Lucian Șova.

Reprezentanții COTAR au protestat, la sfârșitul lunii septembrie, pentru mai multe zile la rând în fața Ministerului Transporturilor și au cerut de mai multe ori demisia lui Șova, nemulțumiți că se ia în discuţie schimbarea reglementările privind transportul de pasageri. Aceștia au susținut că liberalizarea și reglementarea pieței de transport de persoane trebuie să fie făcută prin lege, nu printr-un ordin.

PSD l-a propus luna trecută pe Mircea Drăghici, trezorierul partidului, ca ministru al Transporturilor, dar Klaus Iohannis a refuzat până acum să semneze decretul de numire.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

8 Comentarii

  1. Liberalizările din toate domeniile au avut rezultat eliminarea firmelor cu capital românesc de pe piață! Am toate motivele să fiu de partea COTAR-ului.

    • Si eu as fi de acord cu ei, numai ca nici nu poti sa-i transformi intr-o casta unde nu poti sa intri, asta ducand la scaderea concurentei. Si as vrea sa-i vad pe soferii care transporta mai ales persoane, in uniforma firmei la care lucreaza, sa fie civilizati, cu masinile spalate, curatate, impecabile dpdv tehnic, sa respecte regulile de circulatie, fara sa vorbeasca la telefon in timpul condusului si sa dea bonuri fiscale pentru banii incasati. O firma serioasa ar fi atenta la asemenea detalii.

    • Mă lași cu concurența! Hai să-ți dau un exemplu de concurență:
      Senatorul Daniel Zamfir spune:
      „Ce am aflat azi, după audierea președintelui Consiliului Concurenței:
      În 2008 prețul barilului de petrol era 140 de dolari iar prețul la pompă era 3 lei. In 2018, prețul barilului e 70 de dolari, deci la jumătate, iar prețul la pompă e 6 lei, adică dublu!!! Asta în condițiile în care taxarea e la un nivel scăzut față de media europeană și mai avem și ceva rezerve de petrol. Cum o fi asta? Am convenit ca în luna ianuarie să finalizeze un raport cu privire la eventualele practici neconcurențiale. I-am solicitat de asemenea să finalizeze și raportul cu privire la practici similare în sistemul financiar bancar. E momentul să oprim jecmănirea românilor sub umbrela economiei de piață! #vremdreptate”

      Cumpărați VESTE GALBENE, până nu se scumpesc!

  2. ia vedeti dlor..poate i gasiti un bilet de calatorie numai…dus ..usa si se tot dushe..nime n urmalui nu va planje..

  3. se explica de ce este mentinut Lucian Sova pentru interesul lUi Iohannis prietenul multiantionalelor, inamicul pietelor autohtone romanesti in orice domeniu -agricultura, comert, transporturi s.a.
    cel putin dintr-un punct de vedere COTAR are dreptate, Sova nu poate printr-un simplu ordin, ordonat de Iohannis- sa dispuna singur si unilaterall „liberalizarea și reglementarea pieței de transport de persoane trebuie să fie făcută prin lege, nu printr-un ordin”.

  4. buhaiule, nici mă-ta nu te mai alege la anu’ şi, poate, nici tanti carmen, dacă nu te potoleşti, o să ajungi iepurele lui orban…

  5. Senatorul Daniel Zamfir are mare dreptate.Dar cate statii de combustibil mai sunt romanesti???Si cand nu a fost de acord cu liberalii a fost exclus din partid.Asa ne trebuie daca alegem tradatori sa ne conduca.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.