UMB depăşit de situație? Ce spune Asociația Pro Infrastructura

UMB, rușinos pe DEx12 Colonești-Pitești, scrie pe Facebook Asociația Pro Infrastructura.

„Din păcate, acesta este unul din șantierele unde se vede foarte clar ceea ce v-am avertizat încă din 2022 că se va întâmpla: depășirea capacității grupului de companii UMB. Simplu spus, cei de la UMB s-au întins mai mult decât le e plapuma. Au luat mai mult decât pot duce… la viteza și seriozitatea cu care ne-au obișnuit.

Cifrele seci: au ajuns la 22% stadiu fizic la sfârșit de iunie, adică la aproape doi ani de la semnarea contractului (17.08.2021) care stipulează 12 luni de proiectare plus alte 24 de execuție. Așadar termenul de finalizare este noiembrie 2024, 3 ani de la emiterea ordinului de începere din 15.11.2021.

Cu alte cuvinte, antreprenorul trebuie să pună în teren aproximativ 75% în cele 15 luni rămase, 5% pe lună în medie. Perfect fezabil pentru acel UMB pe care-l știm.

Dar vedem un UMB obosit și întins dincolo de maximum pe 410 de kilometri de autostradă și drum expres, plus alte câteva proiecte mai mici. Iar cei aproape 32 de kilometri dintre Colonești și Pitești (Oarja) reflectă perfect noua realitate.

Lotul nu este ocolit nici de cel mai rușinos semn al mobilizării slabe: zonele verzi cu vegetație răsărită pe aliniamentul drumului după ce s-a decopertat terenul sau chiar s-au așternut straturi de umplutură. Nici nu ne aducem aminte ultima dată când am văzut așa ceva pe un șantier UMB.

Este drept, au fost (și mai sunt) blocaje birocratice independente de constructor, cum ar fi exproprierile suplimentare și aprobarea soluțiilor finale în nodul A1/Oarja și la Albota, dar și veșnicele păduri care trebuie scoase din circuitul forestier. Dar chiar și așa, cei de la UMB au front de lucru suficient unde pot munci nestingheriți… și nu o fac.

Așa că prognosticul nostru este rezervat: doar sperăm ca antreprenorul să nu iasă (prea tare) din termenul contractual, noiembrie 2024. Dar, cu mobilizarea actuală demnă mai degrabă de companii din Grecia, Italia și Turcia pe care nici nu vrem să le numim, UMB va ajunge la Pitești abia prin vara lui 2025”, scrie pe Facebook Asociația Infrastructura.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

8 Comentarii

  1. Când nu ai o viziune asupra țării și a mersului lumii, pe de altă parte ai mâna lipicioasă și capul sec, evident mereu ești depășit de situație și ai de aruncat cu bani multi pentru măsuri disperate..De te-ai născut român, nu ungur,.. ghinion bre..

  2. Useristii din acest ong au inceput (la ordin?) sa-l vaneze pe Umbrarescu, singurul roman care a reusit sa razbata prin reteaua mafiota de zeci de ani a clientilor de afara atat de placuti baietilor noii $ecuritati. Omul are graficele sale legate de evolutia celorlalte tronsoane ale traseului. De ce nu vad cei din ‘structura’ Pro restul de sute de kilometri , in special din Moldova, care inainteaza peste plan?

  3. Intrebare: astia de la Asociatia lui Peste Sarat, au construit un drum, o alee ceva, de se pronunta? Cite depasiri de termene de executie au facut firmele straine si ce s-a intamplat? Sa vedem daca UMB o va scoate la capat cu aceasta asazisa intarziere!..

  4. ONG-IȘTILOR DEJA NU VĂ MAI AJUTĂ :URȘII TRAVERSATORI,GÂNDĂCEII CU FUND AURIU,COPĂCEII RELICVE GLACIARE ÎN A ÎMPIEDECA ORICE SE FACE ÎN PROTECTORAT -ȘI ACUM ATACAȚI COMPANIA ROMÂNEASCĂ?-C-AȘAI ROMÂNUL CSOLOMAG!

  5. Umbrarescu, fratilor romani, e marca romaneasca, oroiginala din Romania, si vor sa o distruga idiotii! Omul chiar are echipa de profesionisti cu care lucreaza! E unicul care a ramas pe piata si munceste, restul sunt si vin doar pentru furat!

  6. Trebuie să ai o doză imensă de inocență să crezi că UMB nu este o firmă a serghiciilor! Și asta nu este un lucru rău dacă chiar face autostrăzi la prețurile pieții actuale. Ceva mă face să cred că UMB face pe virtuoasa doar până elimină „concurența”. Cumva aceeași tactică a hipermarketurilor. Inițial prețuri de dumping după care adaosuri cât se poate de mari. Că doar s-a convins tot românul cu ceva creier în cap că transformarea României dintr-o țară într-o colonie a fost posibilă doar cu concursul securiștilor trădători. De ce și-ar schimba năravul!

  7. Javrele usr-iste cu ong-ul lor de kkt ies din nou la atac . Nerușinați ce gândesc cu curul . Perverși ce consideră anormalitatea lor normala puși doar pe critică făra fond .

  8. Batu-v-ar Dumnezeu sa va bata, cu familii cu tot, de „arhitecti” care n-ati gasit alt traseu pentru o autostrada, decât printr-o PADURE, pe care s-o distrugeti! Sa nu mai aveti VOI ce respira, VOI sa crapati sufocati, criminali nenorociti!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.