Românii care și-au luat concedii, luând cu asalt șoselele, se lovesc de un cerc vicios. Accidentele ce se țin lanț pe autostrăzi, drumuri naționale și europene, au multiple cauze pe care decidenții politici nu le consideră deocamdată relevante pentru a lua măsuri de urgență, scrie grupinfrastructura.ro.
Relația dintre infrastructura slab calitativă și accidentele rutiere este o ipoteză intens vehiculată în mass media și confortabilă decidenților politici. Se pleacă de la premisa că evenimentele rutiere sunt provocate de calitatea slabă a infrastructurii. Aproape nimeni nu ia în calcul necesitatea conturării unui profil psihologic al conducătorului auto de pe șoselele din România.
Nu spunem acest lucru pentru a minimiza calitatea slabă a unei părți din infrastructura națională ci pentru a arată că adevărul e compus din mai multe elemente care implică costuri de vieți omenești.
Pentru a privi obiectiv lucrurile, o astfel de ipoteză, pe lângă faptul că absolvă de vină conducătorii auto indică problema într-o singură direcție – CNAIR, nici măcar Ministerul Transporturilor.
Această diversiune a percepției publice ascunde defapt adevărul și transferă responsabilitatea. Astfel, responsabilitatea devine pasivitate.
Indubitabil, calitatea infrastructurii influențează direct numărul de accidente, însă cauzele sunt multiple: șoferi obosiți, indisciplinați, calitatea mașinilor etc. Despre aceste lucruri se vorbește în mod secundar în spațiul public. O altă lecție e că dacă vei căuta vinovații nu vei găsi soluții. Vânătoarea de vinovați la care participă și presa nu va conduce la soluții ci doar la adânci problema.
Cea mai mare dramă pe care o putem constata cu mare tristețe este că printre victime au fost și copii (detalii aici). Cel mai important element pe șosele e chiar viața omenească. De aici trebuie să plece orice demers către o politică publică coerentă și croită în regim de urgență. Și în alte țări sunt accidente, însă aceste nefericite evenimente de la noi sunt nenecesare și ascund un profil psihologic al conducătorului auto care poate fi tratat, prevenit și corijat (prin măsuri educative și coercitive).De ce nu avem o reacție din partea guvernanților? De ce nimeni nu vine cu o inițiativă pentru a remedia această mare tumoare de pe șoselele românești?
Citiți analiza integral AICI
Asa este mai baieti, politia este de vina ca ai cretini la volan.Acum doi ani am mers si eu pe A2.
Pe prima banda coloana de camioane, pe banda doi am pus pe pilot la 130/h , nici 5 minute si au aparut cocalarii, flashuri nervoase, se bagau in fundul meu. A trebuit sa reduc, sa ma bag printre camioane sa las nebunii in treaba lor. Cam asta este cu educatia rutiera. Singura solutie este cu camere de luat vederi din 10 in 10 Km si amenzi sa te usture. Romanul numai constras poate sa respecte legea.
Niciodata un prost nu recunoaste ca e prost. Sunt de vina drumurile sau „ceilalti”, dar nu prostul.
In Romania, pe sosele, nu te omoara nici viteza, nici alcoolul, ci PROSTIA! Inainte de a fi vitezoman sau baut la volan, esti prost. Iar prostia are mai multe forme:
Una ar fi lipsa autostrazilor si nu cred ca ar fi cazul sa explic de ce.
A doua ar fi lipsa de experienta si prostia ”soferilor”. Se pune mult prea mult accent, pe ”sala” si prea putin pe ”oras”, uitandu-se ca pe sosea ai nevoie de atentie si reflexe, nu de memorat raspunsuri la chestionare.
A treia ar fi abordarea tembela a politiei romane, de ”a da amenzi”. Atunci cand STAI ”la radar”, STAI ”la linie continua”, STAI ”la semafor”, inseamna ca chiar STAI si nu ai cum sa intelegi traficul.
A patra, dar nu si ultima, e prostia imensa a unor ”soferi”. Au tot felul de gunoaie de masini, dar ei se cred zmei. Idiotii uita ca oricat de nou e Loganul lor, nu se poate pune cu o duba sau un TIR.
Răspunsul la înterbările ridicate de acest articol izolat pe siteul Cotidianul.ro este unul singur: pentru că oamenii din România acceptă asta. Nu am văzut niciun mare miting de protest – pietoni sau conducători auto față de această siuație, sau o grevă a transportatorilor. NIMIC. Și atunci de ce s-ar sinchisi de asta politicienii post-1989, parveniți și fără pic de umanitate în ei?
În Olanda, alaltăieri, am mers spre aeroportul Schiphol venind dispre Utrecht pe o autostradă cu 6 benzi pe sens, apoi cu 5. Iar noi de 30 de ani nu avem niciun fel de autostradă spre regiunea Moldovei. Aici trolii ruși vor jubila și din păcate nu am ce să le replic. Cum este posibil? Niște inși ar trebui să răspundă pentru această delăsare și incompetență crasă, ar trebui judecați, condmnați și băgați la răcoare. Vorbim de multe zeci de mii de vieți omenești care sau pierdut pe aceste șosele de lumea a treia pe care le avem azi. Nu avem nicio autostradă cu trei benzi pe sens în țara românească, din concepție. În toate ministerele și agențiile astea supra-pline de funcționărime, al Transportulrilor, al Dezvoltării, al Fondurilor Europene etc. , CNADR, CNAIR etc. etc., eu nu înțeleg cum de se mai pot privi în oglindă dimineața acești oameni. Dar timpul trece, leafa merge iar lumea moare pe șosele de am ajus să batem recordul de morți în Europa. Groaznic.
pe soselele din RO se moare frecvent prin forţarea depăşirii iar asta e imputabilă şoferilor care intră în depăşire „la noroc” precum la loterie
Asta e tot o forma de actiune pentru decimarea natiunii romane! Zilele trecute circula online: pierdut guvern de infractori, gasitorul primeste in dar functia ministru de interne sau ministru de justitie!
Cu cat sunt mai putin copii din oameni care se identifica ca romani cu atat mai bine, la final de zi Romania trebuie sa fie majoritar asiatica asa ca hai mai repede cu schimbarea demografica
frica de orice tovarasi. toti suntem datori cu o moarte. chiar si accidentala. viata este o experienta CONSTRUITA DIN ERORI! DE CAND UTILIZATI TEHNOLOGIE SI ATI DEVENIT INVINCIBILI? PANA SI CARUL CU BOI SE RASTURNA PESTE TARAN DIN CAND IN CAND. SAU IL CALCAU VITELE PE PICIOARE FACAND PRAF OASELE… CE DOAMNE IARTA-MA ATI PATIT OAMENI BUNI? NU MAI AVETI SUBIECTE? STIRI ADEVARATE? STIRI DESPRE DICTATURA CARE VINE PAS-CU-APS… SAU ASTEA NU SUNT STIRI TOXICE SI PRIN URMARE NEPLATITE?
Acum să asociezi și Academia Română unui demers al “ conturării unui profil psihologic al conducătorului auto de pe șoselele din România” este deplasat.