JT Oil Terminal, o companie controlată de omul de afaceri constănțean Jean-Paul Tucan, va construi un terminal petrolier în Constanța, în urma unei investiții de 96 de milioane lei. Contractul pentru construcția acestui obiectiv a fost scos la licitație în SICAP SEAP. Potrivit descrierii licitației, capacitatea de operare va fi de circa 1 milion de tone pe an iar capacitatea de stocare pe țărm de 31.500 de tone.
În caietul de sarcini se poate citi că oportunitatea acestei investiții rezidă din faptul că zona Mării Negre devine din ce în ce mai ofertantă pentru tranzitul produselor petroliere. Cu precădere la diesel și biodiesel se referă beneficiarul, care precizează că lucările de infastructură în derulare și războiul din Ucraina fac ca cererea de motorină să fie în continuă creștere.
În Constanța există deja un terminal petrolier, care este al companiei de stat Oil Terminal, și care are o capacitate de 1,7 milioane de tone anual.
Revenind la terminalul JT, acesta trebuie construit până în 2025, cu lucrările de infraatructură urmând să dureze 6 luni air cele de suprastructură, 18 luni. Cheul/dana verticala de acostare va avea o lungime de 100 de metri și o suprafață totală de 12.500 de metri pătrați. Proiectul presupune și toate racordurile cu rețelele naționale de transport terestru, electricitate și gaze. Acest proiect de investiții este inclus în Programul Operațional Infastructura Mare, deci este finanțat și cu bani europeni.
Ofertele se desfac în 25 mai, departajarea lor se face în funcție de preț , experiența echipei de proiect și abordarea generală în abordarea contractului.
JT Oil Terminal este subsidiară a JT Grup Oil SA, înființată în 2001, companie controlată de omul de afaceri constănțean Jean-Paul Tucan, cu 90% din acțiuni, restul de 10% din capital fiind în posesia lui Bogdan Florin Aldea, care este și director general al companiei Compania deține mai multe depozite de carburanți, în Năvodari, Mamaia și Cernavodă, precum și o flotă proprie de cisterne. JT Grup Oil are sediul în Năvodari și are operațiuni și în construcții, imobiliare, turism, agrement, colectare de deșeuri, logistică și service auto pentru utilitare, camioane, autobuze și remorci. Fondatorul și acționarul majoritar al JT Grup Oil, Jean-Paul Tucan, a activat și în politică în urmă cu câțiva ani, deținând o vreme una dintre pozițiile de vicepreședinte la nivel național al ALDE, partidul care a făcut coaliție de guvernare cu PSD în perioada 2017-2019.
Pe de-o parte „ne-am angajat, fără a ne fou-tiriza nimeni la cap, că închidem toate termocentralele pe cărbune pînă-n 2025, iar pe de alta deschidem încă un terminal petrolier.
Nici o nepotrivire.
Exceptional ! Pe acolo vor veni gazele si petrolul romanesc din Marea Neagra, gaze si petrol despre care statul roman are stinta de prin anii 1960! Unde sunt platformele de foraj marin construite la Galati sub licenta americana ? Unde sunt Gloria , Jupiter , Saturn, Prometeu si altele vreo 5-6? Unde sunt ? Au disparut dupa pseudorevolutia din „89, erau comuniste , nu ? Praful si pulberea ; Ceausescu s-ar intoarce in mormant, daca ar sti ! Traiasca jaful , coruptia si hotia ! Vai de mama noastra ; avem petrol si gaze dar traim din importuri ! Probabil ca avem ce meritam ! Nu-i nimeni sa-i traga la raspundere pe cei vinovati ! Vorba este, pana cand?
Este putin. Constanta trebuie sa ajunga cel mai mare port din sud-estul Europei, o adevarata placa turnanta intre pietele a trei continente. Amsterdamul si Roterdamul baieteilor incep sa dea rateuri.
Industria germana probabil va lua petrol de aici adus de la arabi.
De ce statul roman nu face el asta si da liber la capusat prin firme ale securistilor.