Valer Blidar și necazurile industriei

– Deși în fabrica dvs se produc vagoane care pot circula cu 200 km/h, viteza medie de circulație a trenurilor în România este de 45-50 km/h. Problema este, desigur, infrastructura. Care credeți că ar fi soluțiile pentru a ajunge și transportul feroviar român la nivel european?

– Incompetența generează această stare de lucruri care ne afectează, de altfel, pe toți. Este vorba despre programele de reabilitare a căilor ferate, pe care Guvernul nu le susține. Pe de o parte, Executivul spune că a alocat fonduri pentru modernizarea acestora, pe de altă parte, înalții funcționari responsabili declară că lucrurile se vor rezolva în următorii 5-10 ani. Cel puțin pentru Coridorul IV paneuropean feroviar. Mă întreb însă: dacă un înalt funcționar spune că are nevoie de 5-10 ani pentru a reabilita doar Coridorul IV, mai trebuie el ținut în funcție?! Din păcate, aceste funcții sunt ocupate de persoane care nu au nicio legătură cu domeniul feroviar, care nu cunosc situația. Înțeleg că ministrul Transporturilor este numit în funcție de un partid, însă, din păcate, și secretarii de stat sunt stabiliți de președinții de comisii județene, care în general nu se înțeleg între ei, uneori chiar se sabotează unii pe alții. Așa se face că ministrul nu poate alege un secretar de stat cu care să lucreze, care ar fi bine să fie din interior, să cunoască problemele. Nu se întâmplă asta, prin urmare, un ministru, chiar dacă este competent, poate fi îngropat de mai mulți secretari de stat fără cunoștințe și experiență, numiți prin relații.

Valer Blidar, președintele Astra Vagoane Călători

Recomanda