Care teste? Trenul lui Grindeanu a luat foc, a fost tractat la depoul Grivița

Primul tren nou-nouț, achiziționat de România,  în ultimii 20 de ani, era anunțat la sfârșitul lunii noiembrie. Presa a scris atunci unde și când sosește.  ”Din Polonia, în seara zilei de 2 decembrie, și operat de CFR Călători”.

Cotidianul a relatat, de asemenea, despre marea investiție cu fonduri europene.

Primul tren electric inter-regional din setul celor 37 contractate de Alstom va părăsi miercuri fabrica din Katowice, Polonia, şi va ajunge la Curtici sâmbătă seara. Este primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani şi după trecerea a 40 de ani de la achiziţia ultimului tren electric..

Testarea începe din 6 decembrie la Bucureşti şi la Făurei şi pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”.

Testarea a avut loc, dar, ce să vezi, surpriză!

Adus cu mare tam-tam din Polonia, trenul a luat foc, scrie puterea.ro.

N-a trecut probele. Cuplat la rețeaua electrică s-au produs mai multe scurt circuite electrice. Mai ceva ca la artificiile de Anul Nou.

Deconectat  de la rețeaua electrică, a fost tractat către București, la depoul Grivița.

Tot acolo e și acum.

Era primul tren din cele 37 comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară

Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării.

De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt:

Bucureşti Nord – Constanţa,

Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara,

Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj,

Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava,

Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara,

Cluj – Suceava – Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

32 de Comentarii

  1. Sa le doneZe Urcacilor, că aia au revenit la locomotivele cu aburi.
    măRog…😜

  2. a conceput caietul de sarcini si cine a semnat achizitia??
    Alea de la Craiova si Arad, nu au zloti pe post de draperii?

  3. Cu alte cuvinte a fost „luat la ranga”, ca o Lada trasa de o Dacie-papuc … „Luat la ranga”, cum ar trebui luat si Grindeanu, care ne aduce toate știfturile, folosibile doar ca gratare …

  4. Ce comisioane s-or mai invirti si pe aici, ca nici polacii nu sint usi de biserica … Concluzia e ca tot mai bune alea pe aburi, macar alea daca iau foc le stingi cu apa din cazanele alea de pe margine, ca in Vestul Salbatic !

  5. S-au uifat la tensiune? România are 27kV, una dintre cele mai mari tensiuni din lume pe trenuri de kitră, ca să scutească grosimea liniei de contact care e musai din cupru.Din câte stiu, prin Europa se circulă cu 20-25kV si dat fiind jamanfisismul balerinilor tehnici ce dorm prin ministere, s-ar putea să nu se știe.Nu cred c-a plecat netestată de la polaci.Dacă au zbârcit-o „experții” la capitolul ăsta, n-o să aflăm curând.Sunt curios ce scuze o să inventeze, că ieftin nu e.

  6. Nu erau destui proști pe aici care comentau și susțineau frenetic această achiziție? Făceau și comparații cu turcii, cu firea, cu Decebal. Specialiști cu toții. În de toate.
    Poate repară ei trenul ăsta!

  7. In 1985 Romania avea Rame electrice de productie proprie. Am lucrat la prototip. Fabricatia la Electroputere Craiova…Nu s – au fabricat multe pentru ca Romania avea deja prea multe locomotive electrice de 5100 KW pentru trenuri de 20 de vagoane de calatori….Locomotive care servesc Romania si in ultimii 34 de ani…Electroputere Craiova nu mai exista…La Craiova mai exista doar ceea ce se numea pe vremuri Reparatie locomotive, azi Softronic care a mostenit oarece specialisti dar are capacitate mica…Alstom sunt niste in primul rand comercianti feroviari.

  8. esti oltean muicaa? oleleee acum inteleg toate comentariile tale, alea olgutesti.

  9. Ce-l mai injurau trotinetistii pe „Ceasca” si locomotivele fabricate de Electroputere CraiovA.

  10. Axon, și namilele electrice despre care vorbești puteau fi fugărite pe la 200 km/h dar băteau suta de tone și ar fi întins liniile ca pe aluat dar un diesel electric construit împreună cu Aradul n-ar fi fost chiar asa de dificil.Problema însă sunt liniile la care nu fac față nici un fel de suspensii la 100km/h.Alaceri românești.Le țin prin depouri dupa care le vând pe șestache.Mai scot câte unul la vedere să nu zică lumea că le țin bibelou.

  11. Alea de la craiova care merg de ani buni nu e bune ca sunt proiectate si construite in Romania. Coana ieuropa nu ne da voie, trebuie sa luam de la Alstom…

  12. Polonezii lucreaza mult mai bine decit turcii,nici nu trebuie dovezi.Problema e la securismul spagator romanesc.Daca locomotiva costa 100 de lei,securismul romanesc spagator/baieti destepti vor 50 de lei inapoi in conturi securiste.Si atunci de unde vreti lucruri bune? Polonezii si oricare ar fi,iti da locomotive cu probleme grave.Da unde mai pui ca iti da si muje de enorias prost ce esti.

  13. Grindeanu e securist dovedit,deci afacerea poarta amprenta securitatii.Toate marile tranzactii poarta amprenta securitatii,si in acest caz nu e „locomotiva lui Grindeanu”,e a securitatii.Du-te la biserica ca te desluseste popa.

  14. Vom cere la Organili să ni se aprobe schimbarea numelui clubului din rușinosul „CFR” impus dă la Bukale, în fosta denumire de la înființare, la 1907: „Kolozsvári Vasutas Sport Club”!
    https://ro.wikipedia.org/wiki/CFR_Cluj#/media/Fi%C8%99ier:Kolozsv%C3%A1ri_Vasutas_Sport_Club_1911.jpg
    (Club Sportiv Feroviar Cluj, pentru regățenii balkanici prostovani
    https://hirtv.hu/hirtvkulfold/szlavoktol-kapott-pofont-a-dako-roman-elmelet-2577533
    care nu pricepe limbe străine)
    Nu mai vrem să fim asociați – printr-o denumire abuziv impusă de șovinii imperialijdi dă la Bukale – cu o companie regățenească a statului balkanik total corupt și total incompetent! …definit ca „Stat Eșuat” de însuși Președintele lui!

  15. Trenu’ asta e bun ca sa dam jos burtile facute dupa mesele de Sarbatori .. ramine in cimp si mecanicu’ ne da jos ca sa-l impingem pina la prima statie ! …

  16. Tot alea cu aburi le trag de pe linii,la fel cum tot motoarele termice trag electricele de pe sosele…old school never die…

  17. „un autobuz al liniei N521 (121) a fost distrus într-un incendiu, marţi dimineaţa, în jurul orei 4:20, dec 2023”;„ferma dacilor a ars” ;crevedia a ars:;în sect I BUC ard 5 case!!„„ vom muri și vom fi liberi—să ardem întruna!!! a ars și trenul —arde!arde”
    „TRENUL POLAK DE „GRINDEANU”CUMPĂRAT /LA CURENT N-A REZISTAT/CA PETARDA -A EXPLODAT//! DA UNDE-I SRI-UL ȘI ALTE ORGANE- RĂZBOIUL ECONOMIC NU SE MAI PREDĂ LA „AKADEMII””!!!

  18. Trenul ăsta a intrat în țară fiind tractat de altă locomotivă, sau cum? Cum a ajuns la Făurei și abia acolo s-a defectat, până la Făurei nu mai fusese conectat la rețeaua electrică ? Așa rezultă din articolul ăsta .

  19. @axon
    Si polonezele sunt bune,dar si de mine iti place, nu-i asa?!

  20. @axon:

    Parca spuneai ca ai lucrat in IT. Acum spui ca ai lucrat la transport feroviar. Mare mincinos mai esti. In rest, da, ai dreptate. Softronic e doar umbra a ceea ce era odata Electroputere, chiar daca are o productie oarecare de material rulant.

  21. Poate fi un sabotaj. Cercetati baieti nu va grabiti cu cocluzii.

  22. – iepoca iliescu-neulander
    – tramvaie turcesti, trenuri polsk iau foc
    – si noi unde? ca am avut de toate

  23. Suntem condusi de ticalosi. Ne-au invadat polonezii, turcii si arabii. Au distrus Elecroputere Craiova si au dat-o pe moca la arabi si cumparam scamatorii , autobuze de la turcaleti care iau foc,tractoare de la ” belorusia” care provoaca scarba cand le vezi,trenuri de la polonezi.N-am invatat lectia cu stifturile poloneze gen Unitra din vremea comunismului si umflam acum din nou buzunarele la polaki pactului de la varsovia, tot un fel de rusnaci. Nu luam de la italieni,de la nemti, suedezi, luam de la o tara care umple Europa de stifturi. Am pus prostii si mafiotii sa ne gestioneze munca si buzunarul.Reziliat contractul si gata.Cine s-o faca? Juvetele, un mafiot pesedist.Unul ca asta ne gestioneaza autostrazile. O face asa de bine ca dupa doi ani toate arata a paragina precum mizeria bucuresti pitesti.

  24. @Atentie Ciolace! Poate fi un sabotaj. Cercetati baieti nu va grabiti cu cocluzii.

    -coclenderu stricat!

  25. WC-urile pe roti ale lui Badescu cum il apostrofa „Sica Mandolina” pe Basescu ministru in anii 90, cum de nu luau foc. Desi era evidenta si uzura si vechimea.
    In regimul plandemic a lui Iohannis totul i-a foc. Tot ce ating securistii lui corupti si escroci.

  26. @Anonim spune:
    27 dec. 2023 la 22:53
    @axon:
    Parca spuneai ca ai lucrat in IT.

    -axon,neagu mircea- applicatii chinezeshti de trolling,
    (editat)

  27. @axon (fara neuron, cum te-au botezat colegii)
    CNSAS:
    Rotariu Dan Dorulet, nascut 27.05.1962 Bacau este titular al dosarului de retea nr. R 274742 (cota C.N.S.A.S.), deschis ln 1979.Domnia sa a fost recrutat in calitate de colaborator cu numele conspirativ ,ADY” in scopul furnizarii de informatii despre elevii semnalati ca intretin relatii cu cetateni straini.

  28. Trenu e comanda de FIARE VECHI a lu CIUCA la pachet cu vechiturile ruginite americane. Refaceti ba (editat) din guvern Industria Romaniei….La razboi suntem morti…si voi in tarile calde cu banii furati.

  29. Trebuie să recunoaștem un lucru : nu mai exista în România specialiști adevărați in niciun domeniu. Studenții politehnisti nu au unde face practica cu adevărat, iar mai apoi în producție majoritatea nu se întâlnesc cu probleme complexe și nu mai au de la cine învață și fura meserie.Și atunci cine să facă caietul de sarcini complet și corect, cine să facă recepția, etc. Iar SRI nu poate investiga din aceleași motive. Nu știu cum putem ieși din mizeria asta.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.